Gå til innhold

BK: Portrett av Elisabeth

Anbefalte innlegg

Ja, da var det lenge siden sist gitt ^^

Her er i alle fall to bilder av Elisabeth som dere kan kommentere og kritisere i vilden sky :)

post-94759-1243277384_thumb.jpg

EDIT: Oppdatert versjon

post-94759-1243337502_thumb.jpg

post-94759-1243277498_thumb.jpg

EDIT: Oppdatert versjon

post-94759-1243337567_thumb.jpg

Det er ikke brudebilder, selv om det ser slik ut :(

Og til alle dere plastic fantastic kritikere, så er huden hennes faktisk overraskende ren. Det er overhodet ikke brukt noe cloning eller healing, bare meget lett softing. Noe som jeg synes gir en fin effekt på slike bilder.

EDIT:

Et tredje bilde, som er litt mindre voldtatt av "donuts"

post-94759-1243286873_thumb.jpg

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Donutsene blir litt fæle på det første bildet, ellers ser det ok ut. Bilde 2 sliter litt med bokeen og ta bilder fra andre vinkler enn rett forfra.

Hva er galt med å ta bilder forfra?

Du har desverre softet begge bildene alt for mye, man ser att huden ser ut som plastikk. Bokehn , lyset og poseringa funker bra.

Lenke til kommentar
Donutsene blir litt fæle på det første bildet, ellers ser det ok ut. Bilde 2 sliter litt med bokeen og ta bilder fra andre vinkler enn rett forfra.

Hva er galt med å ta bilder forfra?

Du har desverre softet begge bildene alt for mye, man ser att huden ser ut som plastikk. Bokehn , lyset og poseringa funker bra.

Bare at det går an å variere og at jeg ville valgt en annen vinkel i denne situasjonen.

Det første bildet synes jeg "ringene" forårsaket av blenderen blir for markerte, ikke at de er stygge, tvert i mot om du liker det, så for de som tolket det ditt hen var det ikke det jeg mente. Det er motivet som er i fokus ikke bakgrunnen, da jeg synes den burde dempes på en eller annen måte. Den var fin, men det var litt for mye av den (bakgrunnen altså).

Samme gjelder bilde 2, men her er det ikke så gale.

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Går jo ann å dempe bokeh litt ved å blurre ennå mer slik at forksjellen på grønn og hvit ikke blir så åpenbar. Det at huden ser litt plastic ut irriterte meg ikke så veldig...

Also, hun er en nydelig jente, og er herved ført opp på min "drikker gratis når jeg er i nærheten" liste.

Lenke til kommentar

Men du har nok et poeng. De tar litt mye fokus bort fra modellen. Jeg skal se om jeg får dempet de litt i morgen.

Noen forslag til hvordan? I photoshop. Jeg får prøve meg litt rundt med ulike blur's

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Men du har nok et poeng. De tar litt mye fokus bort fra modellen. Jeg skal se om jeg får dempet de litt i morgen.

Noen forslag til hvordan? I photoshop. Jeg får prøve meg litt rundt med ulike blur's

Noen få prosent blur i quick mask funker.

Dette er selvsagt bare mine meninger, ikke at du må endre for min del;)

Lenke til kommentar

Bidle nr 1 likte jeg ikke så veldig. Delvis posering, og delvis vinkelen tror jeg? Ser jo brei ut pga delen av kjolen hun holder i hånda?

Bilde nr 2 var pent, men hadde du bare flytta deg typ en meter til høyre, så ville du sluppet å ha grena gjennom hodet hennes :/

Vil kanskje ha liquifya litt inn på hennes høyre side også? Slike kjolen blir så sinnsykt formløse når de henger nedover slik. Har ikke noe mot at det er fotografert rett på, det gir henne fin form på ene siden ihvertfall ;=) Men blir bedre om du lager en fin form på den andre siden hennes også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg likte alle tre bildene veldig godt og har egentlig ikke noe særlig å utsette på noen. Smultringene ser jeg ikke på som noe problematisk. Kanskje jeg likte nr.3 best, på grunn av øyekontakten.

Fine duse farger og kontraster, samt skarphet som tyder på at du har kontroll. Meget pen modell som også løfter bildene såklart... nei jeg klarer egentlig ikke å finne noe særlig å sette fingern på, selv om det heller ikke var det beste portrettet jeg har sett :)

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Lastet opp en ny versjon av de to første.

Jeg er utrolig irritert over at jeg ikke flyttet meg selv litt til høyre, eller modellen litt til venstre på bilde nr.2

Jeg ser også det med poseringen på nr.1 når du nevner det Cruel. Hun ser ganske brei ut ja.

EDIT: Ser også at bildene blir litt mattere i fargene etter opplasting. Har ikke peiling hvorfor. De er i sRGB - lagret med "save for web"

Endret av Aak1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...