verson Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Noen erfaringer med disse telefonene +/- sider.... Linker til noen tester..... Lenke til kommentar
cnil Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Erfaringer skal vel en del til at du får mye av, utenom fra molna. Alt jeg kan bidra med er en sammenlikning av telefonene fra esato.com Sony Ericsson T610 versus Siemens SL55 Personlig ville jeg valgt T610, liker bedre Ericssons løsninger og vektleggelse i mobilene sine... Lenke til kommentar
eivindkn Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Etter min mening er det ingen tvil legger man esato sammenligningen til grunn. Ting som antall farger, calender, bluetooth og batteritid veier TUNGT. Kamera har 610 i tillegg.... Jeg har bestillt! Eivind Lenke til kommentar
molna Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 eivindkn: legger du kamera til grunn så er jo SL55 et mye bedre valg. SL55 selges med kamera og har mye høyere oppløsning på bilder enn T610. Kameraet på T610 er rett og slett ubrukelig til annet enn MMS-bilder. Kalender har selvsagt SL55 også SL55 vinner på design og kamera , T610 vinner på display og bluetooth. Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 T610 har også en bedre pris... Uansett, så går jeg for T610, samme hva folk måtte mene om SL55 Lenke til kommentar
KvaIen Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 SL55 vinner på design og kamera , T610 vinner på display og bluetooth. Jeg syns at designet til T610 er mye finere enn SL55... Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Jeg syns at designet til T610 er mye finere enn SL55... Det er nok 100% en smakssak det Jeg for min del, liker det "lille egget" bedre enn den "firkanta dingsen" Lenke til kommentar
levlex Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Nåja..... S55 har jo siklefaktor den og, men t610 besvimer man nesten av. (Noen mener jeg har en tendens til å overdrive litt) Men kameraet til S55 suger jo fortsatt. Skal man ha et kamera som tar bilder det faktisk er verdt å se på (utenom på mobil) så kjøper man et vanlig digitalkamera! Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 levlex: 1: har du sett disse mobilene in real? (personlig vil jeg beskrive T610 som en Volvo og SL55 som en, ja selvsagt, MB SL). 2: Kameraet til SL55 (eller S55 som du skrev) er faktisk markedets beste mobil-kamera. Hvis du synes det er dårlig, lurer jeg på hva du mener om T610-kameraet... Tror det er en litt overdrevet T610-hype på forumet her. Det er faktisk snakk om en ganske så kjedelig mobil. Avhenger selvsagt av hva man er vant til fra før... Personlig ble jeg skuffet fordi jeg trudde den ville være mye bedre :-? Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 I følge esato.com har ikke SL55 mer en 200 timer standby, og 210 minutter med taletid. T610 kan skilte med 315 timer standby, og hele 840 minutter med taletid! 8) Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Batteri-tider sluttet vi å sammenligne på 90-tallet da vi fikk Li-Ion-batterier som kan lades når som helst (gjerne hver natt) :wink: Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Ikke om du er på den strømløse hytta di :wink: Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Der har du helt sikkert godt av å være utilgjengelig. Uansett, har man slike behov er det jo bare å kjøpe et ekstra batteri eller et maraton-batteri Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Uansett, har man slike behov er det jo bare å kjøpe et ekstra batteri eller et maraton-batteri Eller en Ericssonmobil selvsagt :wink: Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 På hytta er det ofte dårlig dekning, da er det behov for ekstern antenne. Hmm... SonyE har jo ikke slikt, så da trenger man nok en Siemens 8) Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Da putter du selvsagt bare mobilen på enden av en tre meter lang pinne som du setter oppå hyttetaket. For å prate bruker du bare en slik kjekk liten dings. Elegant, eller hva? SonyEricsson har løsningen for det meste vettu :wink: Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Men du vil fortsatt ikke få noe særlig bedre dekning på SonyE-mobilen din. Antennen er fortsatt like dårlig :wink: Dessuten, det der er jo ingenting spesielt for SonyE. BT headset har man jo til andre mobiler også Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 og antenner finnes til andre telefoner enn Siemens også da ... Men skal du gjøre noe hjemmemek er det vel bare å putte en kobberkabel opp etter flaggstanga el. på hytta og surre denne rundt enten mobilen din eller hodet ditt. Begge deler skal funke like bra, men alternativ 1 er kanskje det tryggeste... Lenke til kommentar
levlex Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 levlex:1: har du sett disse mobilene in real? (personlig vil jeg beskrive T610 som en Volvo og SL55 som en, ja selvsagt, MB SL). 2: Kameraet til SL55 (eller S55 som du skrev) er faktisk markedets beste mobil-kamera. Hvis du synes det er dårlig, lurer jeg på hva du mener om T610-kameraet... Tror det er en litt overdrevet T610-hype på forumet her. Det er faktisk snakk om en ganske så kjedelig mobil. Avhenger selvsagt av hva man er vant til fra før... Personlig ble jeg skuffet fordi jeg trudde den ville være mye bedre :-? Øh........ Har du peiling på digitalkameraer???? En megapixel, altså 1024x768 er sugekvalitet i bildeverden. På data er det ok. MEN in the real world så er det dasskvalitet. Et vanlig analogt kamera har ca. 6-10 megapixler hvis man prøver å sammenligne. (Det er extremt vanskelig) S55 har 640x480 som er UNDER sugekvalitet! Det vil seff si at t610 bilder nesten ikke kan sees på da...... Det duger knapt til mobilfremvisning S55 er fin, men du overdriver ekstremt den telefonens kvalitet. For seriøst: Den er fin og grei. MEN t610 er generelt spesifikasjonsmessig BEDRE. (med unntak som feks. java) Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Når vi diskuterer mobiler, får vi vel holde oss unna digitalkameraer... uansett, nå må du snart bestemme deg for om du skal diskutere S55 eller SL55 levlex :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå