Coffey Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Heisann, jeg beklager hvis denne tråden allerede eksisterer, men jeg fant den ikke. Jeg har nylig oppgradert PCen min med nytt hovedkort, prosessor og RAM, og trenger nå ett nytt OS. Så, et naturlig valg er vel nå å heller kjøre et 64-bit OS, men hvilket? Jeg driver for det meste med 2 ting; spill og videoredigering, som After Effects og Premire. Også Photoshop og andre Adobe-programmer brukes mye. Jeg har i alle år brukt XP, men hører stadig om at Vista yter bedre (og ikke minst ser bedre ut). Men alle disse sikkerhetsinnstillingene på Vista gir en dårlig smak i munnen, de irriterer virkelig. Er det f.eks mulig å absolutt fjerne alle disse? Hva burde jeg velge? Har begge versjoner klare her, ikke spør hvordan. På forhånd, takk. Endret 26. mai 2009 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
saivert Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Her er valget enkelt: Vista 64-bit Jeg begynte å bruke Windows XP x64 Edition veldig tidlig og fulgte support fra maskinvareleverandørene tett og rundt 1 år før Vista kom ut så var Windows XP x64 Edition veldig bra, du fant drivere til det meste. Men Windows XP x64 Edition har aldri vært støttet fullt ut av hverken Microsoft eller andre. Vista 64 bit derimot har full støtte. Så hvis valget går for et 64 bit operativsystem så ville jeg valgt Vista 64 bit. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hvis du ikke spiller noe som benytter seg av punkbuster, ville jeg simpelthen lastet ned Windows 7 Release Candidate. Ellers, om jeg absolutt måtte velge mellom de to ville jeg valgt vista 64 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Hvis du ikke spiller noe som benytter seg av punkbuster, ville jeg simpelthen lastet ned Windows 7 Release Candidate.Ellers, om jeg absolutt måtte velge mellom de to ville jeg valgt vista 64 Hvordan er egentlig spillstøtten til Windows 7? Og After Effects og andre Adobe-programmer? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Det er jo basicly en tweaket vista-kjerne, så det fungerer bra Eneste problemet jeg har sett er at punkbuster ikke vil kjøre, men det er evenbalance som ikke vil "støtte ett Beta OS" :/ Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Windows 7 anbefales og funker som et fjell. Har kjørt det siden januar og holder på med mye av det samme du gjør. Det er raskt, stabilt og smooth. Har vært enkelte ting som ikke har vært helt kompatibelt, men der har kompabilitetsmodus funket enkelt og greit. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Windows 7 anbefales og funker som et fjell. Har kjørt det siden januar og holder på med mye av det samme du gjør. Det er raskt, stabilt og smooth. Har vært enkelte ting som ikke har vært helt kompatibelt, men der har kompabilitetsmodus funket enkelt og greit. Ok, jeg vil bare være 100 % sikker på at jeg tar det sikre valget. Det jeg kjører til normalt: Firefox, MSN, Steam, iTunes, VLC, Photoshop, After Effects, Premiere, Spotify, en rekke spill som f.eks Call of Duty 4 osv. Det sikreste valget er vel kanskje å kjøre Vista inntil Windows 7 er godt innkjørt? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hvis du spiller COD4 bruker du punkbuster, da ville jeg ungått W7 (som jeg har måttet gjøre :/ ) Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg bruker Xp x64 på en litt eldre maskin, og jeg har ingen problemer med drivere i alle fall. Maskinvaren min i grove trekk er et Abit NK8 ultra (nForce4) HK, 8800 GT, audigity 2 lydkort. Finner lett drivere til alt på hovedkortet, og har enda ikke hatt problemer med virtuelle enheter som Daemontools og lignende. Jeg har kjørt Xp 64 i et år nå, og for meg virker den stødig som et fjell. Du må så klart sjekke om maskinvaren din har XP 64bit drivere først, men om de oppdaterer disse parallellt med XP32 og Vista64 driverene så burde det ikke være noe problem med XP64 rent drivermessig. Så vidt jeg kan se så oppdaterer i alle fall nVidia XP64 driverene sine tilfredsstillende ofte. Det er forøvrig ikke spesielt vanskelig å gjøre vista mindre masete. UAC kan lett skrus av. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Punkbuster er noe ustabilt ja, men ikke for alle og ikke for alle spill. Så kan være verdt et forsøk. Punkbuster gjelder da forresten bare for onlinespilling av spillene som bruker det. Alt annet du har på lista der funker lett Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg har kun hatt et problem med Windows 7, og det er at debugging i Visual Studio 2008 ikke alltid fungerer (programmet kræsjer istedet for å lage breakpoint) Annet enn det har jeg ikke hatt noen problemer, hverken med drivere, spill eller programmer. Siden jeg aldri spiller online-spill så har jeg ikke vært borti punkbuster problemet. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Skulle noen interessere seg så kan jeg meddele at jeg er en nyforelsket Windows 7-fan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå