Gå til innhold

Hjelpe meg å lære å lukeparkere.. ?

elwapo

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg skal snart kjøre opp til billappen og lure på om noen av dere har noen gode tips til å lære seg å lukeparkere ?

Jeg så for en liten stud tilbake ett klipp på tv2- tror det var hjelpekorpset eller noe som hadde en liten demo av en ganske fiffig og lur måte å lære seg det på, men nå finner jeg ikke klippet igjen.. :(, noen som vet om hvor jeg eventuelt kan finne den ? eller har andre gode tips til meg om å lukeparkere mellom to biler . (på langs jeg tenker på nå), men om du har andre tips tar jeg gjerne imot de og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør opp frem ved siden av bilen du skal lukeparkere bak, rygg bakover og bruk speil. når du har ca 1/2 av din bil bak den bilen du skal lukeparkere bak svinger du kraftig slik at baken på din bil går inn mellom bilene. Når bakhjulene dine nærmer seg fortauskanten legg helt over, slik at fronten kommer inn. Nå kan du lett justere med å rygge litt frem og tilbake, men etter noen ganger får du til det uten justering.

Husk å bruke alle speilene, og husk at så lenge du rygger har du vikeplikt for ALT.

Lykke til

EDIT: Fant en video her: http://www.pusha.se/vetenskap/9414_Lar_dig_fickparkera

Endret av Thoma_S
Lenke til kommentar
Kjør opp frem ved siden av bilen du skal lukeparkere bak, rygg bakover og bruk speil. når du har ca 1/2 av din bil bak den bilen du skal lukeparkere bak svinger du kraftig slik at baken på din bil går inn mellom bilene. Når bakhjulene dine nærmer seg fortauskanten legg helt over, slik at fronten kommer inn. Nå kan du lett justere med å rygge litt frem og tilbake, men etter noen ganger får du til det uten justering.

Husk å bruke alle speilene, og husk at så lenge du rygger har du vikeplikt for ALT.

Lykke til

EDIT: Fant en video her: http://www.pusha.se/vetenskap/9414_Lar_dig_fickparkera

Tusen takk.. Snill du er..:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan også være lurt å lære seg å bedømme avstand til hinder i din bil.

Om du er veldig usikker på lukeparkering så kan du øve på ein stor open plass (tom parkeringsplass, privat oppkjørsel, grusbane, eller liknande) bruk eit par kjegler, pappkasser eller liknande mjukt hinder til å lage ei luke.

Om du bruker pappkasser så kan du då utan problem øve på å parkere i veldig små luker utan å risikere skade verken på din eigen bil eller andres biler. Ei pappkasse vil du også merke om du rygger på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...