Gå til innhold

Dronning Sonja med hijab?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

We get it! Dere hater Islam fordi dere ikke har peiling på hva det er for noe. Man skal vise respekt for andre kulturer, og jeg synes det er flott av dronningen. Hadde hun vist respekt i et jødisk gudshus hadde det nok ikke vært noe problem, men når det er det livsfarlige ISLAM så er det jo helt forferdelig. Prøv å se forbi deres egne fordommer og se at det faktisk går ann å RESPEKTERE andre kulturer. Folk som dere som skaper irrasjonelle fordommer. Jeg har mye, mye mer respekt for dronningen og Islam enn noen av dere fordomsfulle mennesker.

Lenke til kommentar

Folk er så utrolig uvitende om islam at det er nesten til å gråte over. For på grunn av denne uvitenheten om islam, så mister vi vårt land bit for bit. Og vi har allerede begynt på en fortid som dhimmier, og en minoritet i Norge.

Når sonja nå bruker hijab i en moske, så symboliserer hun Norges underkastelse for islam. At hun og mange her tror at det har med vanlig høflighet osv. å gjøre, er så naivt at det er nesten ikke til å tro.

Etter vanlig norsk skikk så oppfattes det slik. Men muslimene ser dette som enda et tegn på underkastelse for islam, og dermed en oppmuntring til å presse på videre, med stadig nye krav.

Vi har med en agressiv totalitær ideologi og religion å gjøre, som ser på seg selv som overlegen, med en rett fra allah til å dominere og ta over der de kommer til.

Så i realiteten så kan vi nå se på Norge som et muslimsk land, og på oss selv som en minoritet i eget land.

For nå har regjeringen kapitulert og symbolisert underkastelse for islam, kirken har gjort det, og nå kongehuset.

Velkommen til det muslimske landet Norge.

Nå trengs det et mirakel for å stoppe islams ondskap fra å spre seg utover i landet.

Lenke til kommentar
We get it! Dere hater Islam fordi dere ikke har peiling på hva det er for noe. Man skal vise respekt for andre kulturer, og jeg synes det er flott av dronningen. Hadde hun vist respekt i et jødisk gudshus hadde det nok ikke vært noe problem, men når det er det livsfarlige ISLAM så er det jo helt forferdelig. Prøv å se forbi deres egne fordommer og se at det faktisk går ann å RESPEKTERE andre kulturer. Folk som dere som skaper irrasjonelle fordommer. Jeg har mye, mye mer respekt for dronningen og Islam enn noen av dere fordomsfulle mennesker.

Jeg har veldig god peiling på hva islam er for noe, og jeg tror de fleste her også vet hva islam er for noe, og det er derfor vi har prøvd å advare mot styggedommen.

Det hadde forøvrig vært det samme i en synagoge. Enten går hun som hun er og som det er skikk å kle seg i Norge, eller så lar hun være å besøke en moske eller synagoge.

Lenke til kommentar
Folk er så utrolig uvitende om islam at det er nesten til å gråte over. For på grunn av denne uvitenheten om islam, så mister vi vårt land bit for bit. Og vi har allerede begynt på en fortid som dhimmier, og en minoritet i Norge.

Når sonja nå bruker hijab i en moske, så symboliserer hun Norges underkastelse for islam. At hun og mange her tror at det har med vanlig høflighet osv. å gjøre, er så naivt at det er nesten ikke til å tro.

Etter vanlig norsk skikk så oppfattes det slik. Men muslimene ser dette som enda et tegn på underkastelse for islam, og dermed en oppmuntring til å presse på videre, med stadig nye krav.

Vi har med en agressiv totalitær ideologi og religion å gjøre, som ser på seg selv som overlegen, med en rett fra allah til å dominere og ta over der de kommer til.

Så i realiteten så kan vi nå se på Norge som et muslimsk land, og på oss selv som en minoritet i eget land.

For nå har regjeringen kapitulert og symbolisert underkastelse for islam, kirken har gjort det, og nå kongehuset.

Nå trengs det et mirakel for å stoppe islams ondskap fra å spre seg utover i landet.

Det som er veldig morsomt med alt dette er jo at alle sutrer over at kongen snylter på staten, og at han bør avsettes. AT han ikke har noen makt, eller nytte. Så hvorfor er det så ille at dronningen tar på seg hijab, hvis hun ikke har noen verdi?

Gi dem mer makt, så skal jeg være enig i at hun kunne spart seg for sjalet.

Lenke til kommentar

Det som er veldig morsomt med alt dette er jo at alle sutrer over at kongen snylter på staten, og at han bør avsettes. AT han ikke har noen makt, eller nytte. Så hvorfor er det så ille at dronningen tar på seg hijab, hvis hun ikke har noen verdi?

Gi dem mer makt, så skal jeg være enig i at hun kunne spart seg for sjalet.

Det er ikke makten som er viktig her. For de har ingen reell makt. Men det er symbolikken som er viktig her, ikke så mye for oss, men for muslimene.

Hun symboliserer underkastelse og aksept for islam, og det samme har regjeringen og den norske statskirke gjort før henne.

Folk flest i Norge tenker at dette er bare høflig og for å vise respekt for muslimene. Men slik tenker ikke muslimer, i deres øyne er det å underkaste seg islam og islams regler, og dette ser de på som tegn og klarsignal for å presse på videre.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

En bruker så det opportunt å gå på person og ikke sak. I henhold til retningslinjene §1, påpekes det at innleggets art skal holdes i en høflig og saklig tone. Diskuter anstendig. På bakgrunn av ovennevnte ble '1' innlegg slettet fra tråden, samt '2' svar på allerede slettet innlegg.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

Lenke til kommentar

Egentlg så er dette som Sonja nå har gjort ganske alvorlig. Foruten å symbolisere underkastelse for islam, så har hun faktisk indirekte godtatt muslimsk terrorisme.

For imam Mehboob-ur-Rrehman som er imam for islamic cultural center, er æresmedlem i det europeiske fatwarådet som i 2003 utstedte en fatwa om at selvmordsbombing er en handling som gleder allah, og at alle voksne Israelere er legitime mål, uansett om de er sivile eller ikke.

En fatwa står ved lag til den trekkes, og den er ikke trukket tilbake ennå. Og når en slik fatwa utstedes, så står alle medlemmene bak. Dvs. at alle medlemmene i islamic cultural center står bak denne fatwaen.

Og sonja har også indirekte godkjent dette. For selv om hun kanskje ikke visste om denne fatwaen på forhånd, så vil muslimene ta dette som en full godkjennelse av alt de står for.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Og sonja har også indirekte godkjent dette. For selv om hun kanskje ikke visste om denne fatwaen på forhånd, så vil muslimene ta dette som en full godkjennelse av alt de står for.

Right.

Siden dronning Sonja brukte et sjal ved sitt besøk i en moske, så vil altså alle muslimer tenke "Kult, sjalet viser at hun støtter alt vi står for - og siden vi alle er tilhengere av selvmordsbombing, så støtter hun all den terrorismen som vi har planlagt!"

Her kan noen tjene 1 millon USD på en veldig enkel måte - det er bare å overbevise James Randi om at man faktisk er tankeleser. Deretter kan man overbevise dem som mener at man farer med udokumentert tøvprat om det motsatte, ved å legge fram sjekken fra Randi.

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
Siden dronning Sonja brukte et sjal ved sitt besøk i en moske, så vil altså alle muslimer tenke "Kult, sjalet viser at hun støtter alt vi står for - og siden vi alle er tilhengere av

Dette "sjalet" er tydelig ment å skulle forestille en hijab, Og hvis hun absolutt skulle besøke en moske, så kunne hun brukt en hatt, slik hun ellers bruker ved offisielle besøk.

Men å bryte med dette, og bruke hijab, så symbolisrer hun tydelig undekastelse for islam.

Sjalet eller hijaben, symboliserer bare at hun underkaster seg islam. Men siden hun er en "kongelig" person, så symboliserer hennes offentlige besøk at hun også støtter det muslimene i islamic kultural center står for.

Og når imamen er æresmedlem i det europeiske fatwarådet og er ansvarlig for en fatwa som sier at selvmordsbombinger er handlinger som gleder allah. Og at alle voksne israelere er legitime mål. Da er det ganske klart at hun symboliserer en viss aksept også for dette.

Så det hun har gjort er ikke bare alvorlig, det grenser til skandale. Og personlig vil jeg kalle det akkurat det,nemlig en skandale.

Lenke til kommentar

Neida, det er bare tankelesere som trenger en sjekk fra Randi som troverdighetsbevis. Jeg vet faktisk ikke hva andre tenker og oppfatter innenfor skallen sin, og har heller ikke hevdet - verken direkte eller indirekte - å besitte en slik guddommelig evne. Det betyr at jeg må nedverdige meg til å høre på hva de sier.

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
Men siden hun er en "kongelig" person, så symboliserer hennes offentlige besøk at hun også støtter det muslimene i islamic kultural center står for.

Strengt tatt så betyr det vel ikke mer enn at hun anerkjenner at de personene hun besøker leder en gruppe mennesker. Det at hun velger å vise dem respekt ved å følge deres tradisjoner når hun besøker dem kan vel like gjerne tolkes som et diplomatisk utspill.

Jf. Pres. Obamas bukk for den saudiske kongen. Dette er et diplomatisk utspill som savner likestykke fra en amerikansk president.

Når det gjelder fredling konfliktløsning så tror jeg respekt trumfer hovmod.

...og fredlig konfliktløsning er vel noe alle fornuftige mennesker setter pris på, er det ikke?

Lenke til kommentar

Ja eg får vel sprade rundt i klovnekostyme på neste begravelse eg er på, disse skikkene om "svarte klær" er nedverdigende.[/sarcasm]

Greit nok at det kan være litt problematikk med burka og denslags, men å hyle seg opp om at Sonja har vært så ærbødig og dekt hodet på en plass som er hellig for muslimene som en høflig gest ser eg ikkje problem med. Rollen til de kongelige er jo tross alt å være Norges "diplomater" utad.

Lenke til kommentar
Eh, hun gikk faktisk med et skaut. Et godt, gammelt, tradisjonelt norsk plagg.

Det gjorde hun ikke.

Tradisjonen med skaut blandt kvinner i Norge, var et enkelt tørkle, likt et stort lommetørkle. Dette ble knyttet sammen med en enkel knute under haken, og det ble brukt av kvinner for å beskytte håret mot vær og vind, fordi kvinner på den tiden skulle ha krøller, bølger og fall i håret, og å ta permanent, dvs. å lage krøller i håret var vanlig.

Til dtte brukte de bla. ruller og krølltang, og håret måtte derfor beskyttes mot vær og vind. Både mens rullene satt i håret, og etter at de var tatt bort.

Å beskytte håret med skaut var også vanlig blandt bondekvinner ved fysisk arbeid på gården, som feks, fjøsarbeid, slåttonna ol.

Skaut ble aldri brukt inne.

Kvinner brukte også hodeplagg i kirken før i tiden, men da pyntet de seg og brukte hatt, Ikke skaut. Så bruk av hatt ved finere anledninger har like lang tradisjon i Norge, og jeg går ut fra at det er bla derfor Sonja har brukt hatt ved alle offisielle besøk hittil.

Og når hun nå bruker hijab i moskeen, så er det kun for å vise at hun underkaster seg islams regler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...