bentyman Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Er litt i villede her på hvem og hva jeg skal tro på. Jeg har en Compac Presario A900 bærbar som desverre er installert med Vista. Dette operativsystemet har ført til 2 HDD krasjer, hvorpå jeg mistet det som var lagret på maskina. Jeg vil ha XP, men supporten til HP/Compaq sier at: Det vil vi ikke anbefale, siden mye av hardwaren i maskina er "optimalisert" for Vista, og at det kan være problemer å få drivere til maskinvaren (lydkort/grafikk etc) Jeg har litt vanskelig for å tro på dette, siden de selger akkurat maken maskin som "business" utgave med nedgraderingsmulighet til Windows XP. Jeg tror Compaq/HP maskiner har blitt utrolig dyre om dette er tilfelle, siden de ikke produserer to forskjellige maskiner med forskjellig innhold av hardware. Få også med at businessmaskinene er utstyrt med Vista i utgangspunktet, men om man vil kan man få med cd'er med XP for å nedgradere selv. Så før jeg starter opp med å reformattere maskina mi med min ekte windows XP cd, som er fullt oppgraderbar til siste servicepack, og via windows update kan laste ned drivere til lyd/grafikk/nettverk etc tror dere dette vil virke? Jeg er iallefall 99% sikker på at den vil fungere. Preinstallerte programmer bryr jeg meg ikke noe om, da jeg har alt av program jeg trenger fra før. Så, tar Compaq/hp her en blank løgn for å pushe Visat, å dernest spare penger for en nedgraderings cd? Eller vil dette gå som smurt? Irriterer meg litt at jeg ikke la inn XP da jeg byttet til min tredje harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå