Gå til innhold

[Løst]Valg av Komponenter!

Anbefalte innlegg

Har allerede kjøpt Cooler Master Cosmos 1000 og Cooler master 850w modulær.

Men nå trenger jeg hjelp til å velge resten av pcen

hjelp meg jeg har et budget på 4500kr etter det dyre kabinettet og strømforsyningen.

spiller mye oblivion css osv.. 1680*1050 spiller jeg på jeg vil helst ha et greit hovedkort

Endret av arian95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har laget et forslag:

Handlevogn

Alternativt kan du sette inn 2 stk HD4770 skjermkort evt 1 stk HD4890.

Forslaget baserer seg på hva som er mulig. Du bør legge ut informasjon om hva som ønskes oppnådd; spill, foto, musikk osv. Gjerne også skjerm/oppløsning på skjerm. 512 MB skjermkort er greit ved lav oppløsning. Bruker du høyere oppløsning og spiller vil feks 2 STK HD4770 kanskje yte dårligere enn et stk HD4870 1 GB, fordi HD 4770 er 512 selv om det er to som tilsammen blir 1GB.

Hovedkortet støtter også AMD Phenom II 720 som er aktuelt.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Jeg har laget et forslag:

Handlevogn

Alternativt kan du sette inn 2 stk HD4770 skjermkort evt 1 stk HD4890.

Forslaget baserer seg på hva som er mulig. Du bør legge ut informasjon om hva som ønskes oppnådd; spill, foto, musikk osv. Gjerne også skjerm/oppløsning på skjerm. 512 MB skjermkort er greit ved lav oppløsning. Bruker du høyere oppløsning og spiller vil feks 2 STK HD4770 kanskje yte dårligere enn et stk HD4870 1 GB, fordi HD 4770 er 512 selv om det er to som tilsammen blir 1GB.

Hovedkortet støtter også AMD Phenom II 720 som er aktuelt.

spiller mye oblivion css osv.. 1680*1050 spiller jeg på jeg vil helst ha et greit hovedkort.

Lenke til kommentar

Da vil jeg si meg enig med jornboss, og foreslå handlekurven hans, men med 2x 4770 i stedet for 4870. Det vil gi deg mer FPS på 1680x1050, spesielt om du ikke har maks AA og AF.

Om du er villig til å bruke 600kr mer, så vil en Phenom II x3 720BE gi deg mer stabil høy FPS om noe kjører i bakgrunn, og vil gjøre maskinen noe mer fremmover-rettet. Jeg vet ikke om CSS og Oblivion klarer å bruke 3 kjerner effektivt, men om de gjør er det muligens også litt max-fps å hente på 720BE.

EDIT: Her er et review av 4770 Crossfire hos Tom's hardware.

720BE har blitt hyllet av mange som "best value" for gaming.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...