Gå til innhold

Ny tlf imorgen, max 1.3cm tykk. Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Knakk min W800 (eller var det w810.. jaja samma det) idag etter lang fartstid og jeg er på utkikk etter en ny. Å kjøpe den samme telefonen igjen er seff uaktuellt, er vel ikke å få tak i heller..

 

 

Trenger derfor noen råd om andre telefoner jeg bør vurdere..

Som emnet sier så er kravet at den er TYNN! 1.3cm er max.. Den må gjerne være under 1cm.

Hater telefoner som klumper i lomma.. Kamera osv er sikkert fint, men driter i det da det aldri blir brukt.

 

Jeg er glad i SE, men er også litt vel lei ladepluggen siden den suger, derfor er jeg åpne for andre merker.

 

 

Hvis du vet om noen telefoner som er tynne og relativt nye (uten seriøse problemer) sleng inn et svar så sjekker jeg:)

Eller evt om du vet om en side jeg kan bruke og sortere etter tykkelse så er det fint også.. :p

 

På forhånd takk!

(gjenstår å se om jeg får noen replies iløpet av kvelden da...)

Endret av nemo81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takker for svar.

 

Ja HTC Diamond har jeg titta litt på, den er i tykkeste laget for meg, men det er under vurdering.

 

Tar gjerne imot andre forslag (dog helst under 13mm :) )

Diamonden er faen ikke tykk! Den er jo på størrelse med kortmappen min med 4 kort i!

Lenke til kommentar

Touch HD er bred, men tynn og på ingen måte noe problem å ha i lommen. Jeg har den og er veldig fonøyd, men å kjøpe en så dyr telefon med de kravene trådstarter har er ekstrem overkill. Diamond og Diamond 2 er mer i riktig retning, men Diamond har relativt dårlig batteri. Diamond 2 er en veldig bra telefon, hvor batteriet er bedre, men den er også rimelig overkill hvis trådstarter vil ha en tynn telefon til ringing og SMS.

 

Kanskje Nokia E71 kan være noe for deg? Selv om Nokias E-serietelefoner er rettet mot businessmarkedet, så er det en telefon som gir veldig mye for pengene. Den har god byggekvalitet, er veldig tynn (1cm), menyene er lynkjappe, den har svært god batteritid og qwerty-tastatur som gjør at skriving går raskt. Anbefaler en titt på den.

Lenke til kommentar
Touch HD er bred, men tynn og på ingen måte noe problem å ha i lommen. Jeg har den og er veldig fonøyd, men å kjøpe en så dyr telefon med de kravene trådstarter har er ekstrem overkill. Diamond og Diamond 2 er mer i riktig retning, men Diamond har relativt dårlig batteri. Diamond 2 er en veldig bra telefon, hvor batteriet er bedre, men den er også rimelig overkill hvis trådstarter vil ha en tynn telefon til ringing og SMS.

 

Kanskje Nokia E71 kan være noe for deg? Selv om Nokias E-serietelefoner er rettet mot businessmarkedet, så er det en telefon som gir veldig mye for pengene. Den har god byggekvalitet, er veldig tynn (1cm), menyene er lynkjappe, den har svært god batteritid og qwerty-tastatur som gjør at skriving går raskt. Anbefaler en titt på den.

Diamond 2 er ikke bedre en Diamond, da det er samme telefon i annen innpakning. Eneste forskjellen er at Diamond 2 har 800x480 pixler. Diamond 2, har som sagt bedre batteri (originalt) MEN den er også 20mm tjukkere. Hvis du vil ha bedre batteri på Diamond kan du kjøpe Extended batteri i så å si alle telefonbutikker som forhandler HTC. Da får du mye, mye større batteri og nytt bakdeksel slik at det passer. Diamond 2 har også minnekort, men hva har det å si. Du har 4GB på Diamonded, noe som er mer en nokk til musikk + GPS-kart og annet programvare. Det er også 5mp kamera på Diamond 2, men bildene er ikke bedre i kvalitet i forhold, eneste som er bedre med kameraet er oppløsningen på bildene blir høyere.

 

Hva Diamond 2 har av software oppgraderinger fåes lett til Diamond (xda-developers.com).

Endret av iNeo
Lenke til kommentar

D2 er tykkere ja, ellers er det du kommer med tull. Diamond 2 har større skjerm, bedre oppløsning, mer RAM, man kan bruke minnekort opptil 32 GB, og er ikke bundet til 4 GB integrert (4GB er mer enn nok?! 1 GB er nok for noen, 32 for andre...meningsløst argument). Den har større batteri med vesentlig bedre reell batteritid (man kan kjøpe extended battery til Diamond? Hva så, det kan man også til D2), og kameraet ser ut til å være en del bedre, etter tester jeg har lest til nå. Programvareoppdateringer, som gratis oppdatering til Windows Mobile 6.5 har faktisk noe å si for folk flest - ettersom folk flest ikke er interessert i å sette seg inn i xda-developers, hvordan man hacker telefonen osv. Men joda, det er et bra tilbud til de som ikke bryr seg om at oppdateringene er uoffisielle.

 

Høres ikke ut som samme telefon i ny innpakning, gitt.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Men du får fremdeles Diamond til 2000kr mindre en Diamond 2.

 

Stemmer ikke dette heller, flere som har hatt Diamond 2 til 3995,- og Diamond koster fortsatt nesten 2700,-... Elkjøp er billigst på Diamond 2 akkurat nå til 4195,- og Multicom på Diamond til 2646,- men som skrevet Diamond 2 er stadig nede i 3995,-.

 

I bunn og grunn så er det vel neppe mange som går å kjøper seg en Diamond nå om dagen da nr 2 har kommet med så klare forbedringer.

Lenke til kommentar
Men du får fremdeles Diamond til 2000kr mindre en Diamond 2.

 

Stemmer ikke dette heller, flere som har hatt Diamond 2 til 3995,- og Diamond koster fortsatt nesten 2700,-... Elkjøp er billigst på Diamond 2 akkurat nå til 4195,- og Multicom på Diamond til 2646,- men som skrevet Diamond 2 er stadig nede i 3995,-.

 

I bunn og grunn så er det vel neppe mange som går å kjøper seg en Diamond nå om dagen da nr 2 har kommet med så klare forbedringer.

Joda, det er hva du må betale med en gang, MEN så kommer det svindyre abonemange du MÅ betale hver mnd.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg jobber i mobilbutikk, og vil derfor påstå at jeg har en liten kompetanse i feltet.

 

D2 er verdt de 2000 mer den koster.

 

Å ha original software sparer deg mange problemer, i tillegg til at du da fortsatt har rett til support, skulle uhellet være ute.

 

Størrelsesmessig er ingen av disse telefonene vanskelig å ha i lommen, men det skal sies å være en forskjell mellom dem, hvor D er minst og HD størst, D2 har bredden til D, men høyden til HD. Den høyere oppløsningen du får på D2 i fohold til D er verdt det, det er en klar forskjell, forskjellen er derimot ikke synlig mellom D2 og HD. Skjermstørrelsen er langt større på D2/HD enn på D, dette burde telle for noe.

 

D2 koster 4500,-, og slik er det. ja, du kan få den billigere her og nå ved å betale et måndtlig beløp i 12 mnd (18 for bedrifter). Men det er enkelt å regne på, du tar månedsprisen på abonnementet (eller forskjellen i månedspris med/uten telefon), ganger med 12(eller 18 for bedrift), og legger til telefonprisen.

 

Ofte blir det 100 eller 200 kr. billigere med abonnement, men det er ikke de store pengene å snakke om.

 

Selv har jeg et forslag til telefon, iPhone, nå blir WinMo-fanboyen iNeo å hoppe i stolen, men det er faktisk en god, moro, tynn og spennende telefon som er enkel å bruke. Ja, den er dyrere enn alle disse, men den er verdt det.

 

edit: batteriet er større på D2, men skjermen suger det like fort, så i batteritid er disse tre likeverdige

Endret av Nerfy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...