Linear Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hei Bilen min tok ferie før helgen og jeg sendte den til Møller som fort fant at det var coilen som var gåen. For å fikse dette skulle de ha 7000 kr noe jeg synes var urimelig mye Coilen i seg selv koster ikke mer enn 1400, men Møller mener det er mye jobb å bytte denr? Er det noen som har byttet en sånn før og vet om det er mulig å gjøre dette selv, evt om det er mulig å få den reparert rimeligere andre steder? Lenke til kommentar
x-team Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hva slaks motor er det du har? Det er ikke bare 1 coil til denne bilen uansett, den har en coilrekke, altså en coil pr sylinder. Og bytte dette er ikke mye arbeid akkurat, men de vet og ta seg betalt for det. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Ifølge KVTL så, qoute: "Oppspinn, har da absolutt ikke noe dyrere deler til Audi og VAG. Det er tull fra ende til annen. Her er det vel heller det motsatte som gjelder, både lett å få tak i deler og gode priser. Det er heller ikke mer reparasjoner på Audi enn på andre biler. Så totalt sett så er de driftssikre biler. " Så da er bilen din unormal og prisene på verkstedet unormale.. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 hmm.. Har du servicehefte til bilen? På første siden er det en sånn klistrelapp med masse koder. Hvis du kunne klart og funnet motorkoden kan jeg sjekke opp hva dem driver med hvis du vil. Motorkoden består av 3 bokstaver f.eks AFT, ADE e.l Den står også på en hvit klistrelapp på det øvre registerdekselet i motorrommet. Det høres helt spinnvilt ut hvis du bare har 1 coil. På den værste sitter coilen under innsuget, men det tar ikke en dag og bytte den. Kanskje 1 time hvis du virkelig knoter det til og knekker alt du tar i. Det er også mulig du har 4 coiler. 1 av dem har ryki, men man bytter alle 4 for og slippe at du må 4 turer på verkstedet i nærmeste fremtid. Da stemmer prisen. Vanskelig og si noe. Motorkoden din hadde vært flott evt. reg.nr(send PM). Skal love deg du får den jobben der billigere en annen plass enn møller. Lenke til kommentar
Linear Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Bilen står nede hos Møller nå så jeg har ikke tilgang til den nå, men det er en 1.6 liter Audi A4 Avant 2003 modell. I telefonen sa han det var "coilen" som var gåen iht til diagnosen de tok, så om de det er fire eller en det er jeg usikker på. De sier at det er kronglete å reparere og derfor må de bruke en halv dag. Delen kan jeg bestille hos Torshov bilrekvisita for 1400 kr, og siden de har den inne hos Møller delelager kan det til og med hende at coilen er rimeligere der. Hvis det ikke er helt "mission impossible" å gjøre jobben selv vil jeg gjerne prøve. Jeg har skrudd litt før , men ikke mye Endret 25. mai 2009 av Linear Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Det er litt rart. Den såkalte fantastiske bilen de solgte deg for noen år siden, er nå en totalt upraktisk og klønete bil å vedlikeholde. Nei, krever de en sånn sum, så er de ute etter å tjene grovt på deg. Det er overhode ikke en vanskelig jobb. Men nå vet jeg heller ikke om det er 1 eller 4 av de. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Ifølge KVTL så, qoute: "Oppspinn, har da absolutt ikke noe dyrere deler til Audi og VAG. Det er tull fra ende til annen. Her er det vel heller det motsatte som gjelder, både lett å få tak i deler og gode priser. Det er heller ikke mer reparasjoner på Audi enn på andre biler. Så totalt sett så er de driftssikre biler. " Så da er bilen din unormal og prisene på verkstedet unormale.. Skjerp deg, dette har ikke noe med denne tråden å gjøre. Coilen koster 1400 og ikke 7000, verksted koster mye og det er ingen hemmelighet. Til TS: Coil burde ikke ta så lang tid å skifte. Du har 1,6 L Avant, da tipper jeg på at du har ALZ motor (sjekk for sikkerhetsskyld), og skal ha en stk av denne: http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/...k=WA_Varegruppe[P]ASP=5583722[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=A4[O]amp;Year=2003[O]amp;Varegruppe=0145 Skriv ut den, så får du kanskje billigere pris på Thorshov. De har vel prisgaranti på slike ting. Jeg ville gjort som Mekker`n skrev og skiftet den selv, det kan umulig være så mye arbeid. Men er du sikker på at det ikke bare er pluggledningene som må byttes, jeg ville uansett byttet disse i samme slengen da samme prosedyre må gjentas når de skal byttes. Lenke til kommentar
Linear Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 takk det er helt supert! Nå prata jeg med Snap Drive tidligere i dag og til min store overaskelse fant de ut at de kunne gjøre jobben for 2400 med noe forbehold. Antakeligvis må jeg legge på en ekstra tusenlapp for timebetaling siden de trodde de kunne gjøre jobben på en halvtime, mens jeg tror det kan ta litt lengere tid. KVTL jeg er sikker på at det er Coilen for jeg tror Møller er ganske accurate på diagnosene sine. Jeg må bare vurdere om jeg skal gjøre det selv eller om jeg skal la Snapdrive gjøre det nå som de har hosta opp en grei pris Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 jeg er sikker på at det er Coilen for jeg tror Møller er ganske accurate på diagnosene sine. Du er klar over at diagnosen "bare" er basert på et software-system? (Riktignok med hardware-basert input, men lell ...) Jeg fikk en gang beksjed om at "diagnosen" fortalte at motortemp.sensoren i blokka måtte byttes. Symptomet var at motoren hadde under optimal temperatur, og det var litt småkaldt inne i kupeen. Min magefølelse sa meg at dette også kunne ha noe med en ødelagt termostat å gjøre, så jeg insisterte på at de skiftet den først, og jammen trur du ikke at temp.sensoren på magisk vis ble helbredet av seg selv. Til en myyye rimeligere penge. Denne "les av diagnosen og bytt deler til det virker igjen"-metoden fører nok som regel frem, men det kan bli litt dyrt, da ... Lenke til kommentar
Linear Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 I så fall hvis jeg tar den til Sap Drive så får de dobbeltsjekke. Et sted må jeg begynne ihvertfall. Det er helt umulig for meg å si hva som er galt Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg har ikke sjekket feilen de fikk, men det kan godt være coilen som er defekt. Tenner den ikke eller dårlig på f.eks. på to sylindre bekreftes dette sterkere. Uansett anbefaler jeg deg å skifte pluggledningene hvis de ikke er skiftet før eller om du er usikker på når de ble byttet. Så da kan du jo prøve disse på den gamle coilen, for å sjekke om det fikset problemet. Lenke til kommentar
Linear Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Den tenner dårlig. Jeg hører at sylindrene slår, men ikke alle sammen. Men pluggledningene burde jeg jo kunne skifte selv for de er jo lett tilgjengelig eller er det noen spesielle triks der? Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Dette hørtes helt vilt ut, nå vet jeg ikke hvordan audi er, men jeg hadde en gåen coil på min for ei uke eller to siden, dette skulle verksted ha 1600,- for totalt med arbeid. Dette var en skoda da, men det virker pussig at det skal være så enormt mye arbeid å bytte en coil. Lenke til kommentar
Linear Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Takk for mye bra hjelp og informasjon her. Det var Coilen som var ødelagt og det var bare en. Delen fikk jeg billig, også fikk jeg et annet verksted til å gjør jobben. Prisen = 1850 inkl. del og moms Mekanikeren sa det tok han 1,5 time å gjøre jobben selv om han aldri hadde bytta coil på en A4 før. Møller mente det skulle ta en halv dag og kostet 7000 kr. Jeg blir rett og slett flau på Møllers vegne Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Var vel slik de fleste regna med. Møller var bare ute etter å tjene en masse penger. Siden mekanikern din aldri hadde gjort det, før og gjorde det på 1.5 time, så skulle iallefall ikke møller mekanikerne bruke noe mer siden de absolutt burde ha bedre kjenskap til motoren. Så det er bra å være veldig skeptisk. Mange blir lurt av folk som ikke er bilkyndige. Neste gang kommer du nok ikke engang til å spørre dem om pris en gang. Lenke til kommentar
Linear Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg tar nok ikke bilen til Møller igjen i det hele tatt med mindre det er helt nødvendig. Dårlig service, laaaang ventetid og priser som er så overdrevne at jeg blir flau... nei takk Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Merkelig. Å bytte en coil på en sånn motor tar 5min å bytte... Du river opp coilen, drar av kontakta, setter kontakta på nye coilen og stapper den neppå pluggen. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Ja, er det ikke den saken som kobles til tennpluggen? eller er det noe mer bak, siden verkstedene sier halvanne time og halve dagen osv? Jeg trodde først det, men ble i tvil da det var snakk om så lang tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå