buerjr Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) hei. nå etter at jeg har byttet annlegg i bilen min så vil ikke bilen starte. har sjekket gnisten på pluggene og der er det ikke noe. har også sjekket om det kommer strøm fra coilen(har også byttet coil), men det gjør det heller ikke. det er strøm på batteriet og startmotoren går rundt. er det noen som kan hjelpe meg med dette? har også sjekket alle sikringer som jeg kan finne synlig i bilen. ingen som har gått. så har tenkt meg at det kanskje er et rele' som er gått. kan dette stemme? hvor kan jeg finne dette releet? takker for alle svar. bilen er en saab 900s 2,0L 1997 modell. Endret 25. mai 2009 av buerjr Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Du har byttet coil og nå er det ikke gnist? Var det gnist før du byttet coil? Endret 25. mai 2009 av grovetussen Lenke til kommentar
buerjr Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 var ikke gnist da heller nei. så har ikke noe med coilen tror jeg da. fare for at det kan være et hovedrele som har gått? Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Om du setter tennpluggledning med tennplugg rett i coilen, er det da gnist? Lenke til kommentar
buerjr Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 jeg har ikke prøvd det, men har holdet fingeren min på coil ledningen og tatt en skrutrekker inn på coilen for å se om jeg får strøm og jeg kjenner ikke noen ting. verken på den nye eller gamle coilen. så regner ikke med at det er gnist hvis jeg kobler pluggen rett på coilen. mye peiling på saab eller? Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hvordan gikk det? Glemte denne tråden. Har liten peiling på saab, men har en viss peiling på biler generelt... Regner med at du vet at du må jorde pluggen når du "sjekker" den for gnist? Ellers skjer det ikke noe. Men det er jo Saab, så det kan jo være et mylder av elektronisk dill og dall som kødder også, men virker rart at en coil slutter, i allefall en helt ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå