Gå til innhold

Harman Kardon AVR-354/355, fra USA. (inport)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe en ny receiver, så jeg søkte rundt på nettet og fant en som passet perfekt for meg, både på design og spesifikasjoner.

Da fant jeg fram til Harman Kardon AVR-354/355

Men så ser jeg at AVR-354 er for USA og AVR-355 er for det europeiske markedet. Så jeg sjekker priser spent på å kjøpe en ny receiver så ser jeg at AVR-354 på Amazon.com at den koster 500$ eller ca 3000kr, og i norge koster den 7000kr, men den heter AVR-355.

Den norske har oppgitt 7*65 watt og den amerikanske er oppgitt 7*75 watt, men er ikke dette den samme modellen bare beregnet på forskjellige kontinenter?

Så også litt på bilder av baksiden til AVR-354 at det står 110V -60Hz, er det slik at jeg også kan bruke denne modellen i norge? strekker den seg til 240V -50Hz? Eller må jeg kjøpe en omformer?

Det er jo litt kjipt å betale 4000kr mer bare for å kjøpe den i norge viss den som man får kjøpt i USA funker her.

Håper noen skjønner hva jeg skriver, var litt vanskelig å formulere. Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe en ny receiver, så jeg søkte rundt på nettet og fant en som passet perfekt for meg, både på design og spesifikasjoner.

Da fant jeg fram til Harman Kardon AVR-354/355

Men så ser jeg at AVR-354 er for USA og AVR-355 er for det europeiske markedet. Så jeg sjekker priser spent på å kjøpe en ny receiver så ser jeg at AVR-354 på Amazon.com at den koster 500$ eller ca 3000kr, og i norge koster den 7000kr, men den heter AVR-355.

Den norske har oppgitt 7*65 watt og den amerikanske er oppgitt 7*75 watt, men er ikke dette den samme modellen bare beregnet på forskjellige kontinenter?

Så også litt på bilder av baksiden til AVR-354 at det står 110V -60Hz, er det slik at jeg også kan bruke denne modellen i norge? strekker den seg til 240V -50Hz? Eller må jeg kjøpe en omformer?

Det er jo litt kjipt å betale 4000kr mer bare for å kjøpe den i norge viss den som man får kjøpt i USA funker her.

Håper noen skjønner hva jeg skriver, var litt vanskelig å formulere. Tusen takk for svar! :)

Tror den kun er beregnet for 110V, men dette må du verifisere med leverendøren. Hvis den er kun for 110V trenger du en kraftig trafo på 500-1000VA (eller litt forenklet 500-1000 watt). En slik koster fra ca 1000,- og oppover og kan ofte lage litt sjenerende durelyd. Tror man trygt kan si at "vinningen går opp i spinningen".

Lenke til kommentar

Så du vil anbefale å kjøpe en fra Norge?

Jeg søkte også litt rundt i går, og vet hva jeg fant ut? De har forskjellig design, den som selges i Norge har mye mer klasse over seg, mens den som selger i USA er firkantet.

Lenke til kommentar
Så du vil anbefale å kjøpe en fra Norge?

Jeg søkte også litt rundt i går, og vet hva jeg fant ut? De har forskjellig design, den som selges i Norge har mye mer klasse over seg, mens den som selger i USA er firkantet.

Ja det var det jeg forsøkte å fortelle ;)

Har selv siklet på brukte, tunge amerikanske forsterkere med god lyd. Har imidlertid slått det fra meg nettopp på grunn av trafoen som blir en betydlig del av budsjettet.

Lenke til kommentar

Hehe :p Ja, men viss man kjøper en brukt litt eldre modell til en litt billigere penge så får man ikke støtte for de nye HD lyd formatene :(

Har lyst til å kjøpe brukt selv, men da får man jo kanskje ikke med HDMI som er ganske viktig.

Over til noe annet, så litt rundt til og leste en test av AVR 355 og at den ikke er veldig raffinert og oppløst i diskant området, og lydbilde henger ikke helt sammen. viss du ville anbefalt en receiver til 5000-7500kr, hvilken ville du valgt? :)

Lenke til kommentar
Hehe :p Ja, men viss man kjøper en brukt litt eldre modell til en litt billigere penge så får man ikke støtte for de nye HD lyd formatene :(

Har lyst til å kjøpe brukt selv, men da får man jo kanskje ikke med HDMI som er ganske viktig.

Over til noe annet, så litt rundt til og leste en test av AVR 355 og at den ikke er veldig raffinert og oppløst i diskant området, og lydbilde henger ikke helt sammen. viss du ville anbefalt en receiver til 5000-7500kr, hvilken ville du valgt? :)

Brukt, billig, med HDMI og DTS HD dekoding: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17597369

Til 5-7k ville jeg satset på en brukt Yamaha.

Lenke til kommentar

Brukt, billig, med HDMI og DTS HD dekoding: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17597369

Hehe, tror ikke jeg skal kjøpe den! Den har bare HDMI passthroug og prosseserer ikke lyden, da må du ha ekstra lyd kabler. ;) Men hva med pioneer da? Denne her? Pionerr VSX-LX51 den vant jo test i lydogbilde, er den like kraftig som H/K'en?

Lenke til kommentar

Hehe, tror ikke jeg skal kjøpe den! Den har bare HDMI passthroug og prosseserer ikke lyden, da må du ha ekstra lyd kabler. ;) Men hva med pioneer da? Denne her? Pionerr VSX-LX51 den vant jo test i lydogbilde, er den like kraftig som H/K'en?

Sjekket spec og du har rett. Ikke pent å bløffe i annonsen ! Beklager å ha linket til den.

Ikke fokuser for mye på oppgitt uteffekt, men tenk heller på hva slags lyd du liker. Både H/K, LX51, Yamaha samt Marantz receiverne gjør det bra i tester men har litt ulik klang og lydsignatur.

Anbefaler derfor å lytte med samme høyttalere som dine egne eller tilsvarende.

Alternativet til de store kraftige receiverne er en ny, litt mindre med alle nye features, og så supplere med et pent brukt effekttrinn på frontene (Vincent, Doxa, Rotel, Nakamichi, Primare, Parasound, etc).

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Hihi ;) Det går bra...

Jeg tror kanskje jeg har landet på en receiver jeg liker ganske godt, Denon AVR-2809. den er billig og er veldig bra! Fikk beste kjøp i lydogbilde, pluss at alle kanalene har hver sin strømforsyning! :) og den er kraftigst i en test i lydogbilde hvor det var med receivere til 10 000kr... (denon 7000kr)

Takk for hjelp!! :D Skal nok kjøpe effektforsterkere sener :D

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
ser jeg at AVR-354 på Amazon.com at den koster 500$ eller ca 3000kr, og i norge koster den 7000kr

Feil! Etter du har regnet ut prisen i norske kroner kommer frakt (dyrt!) og 25% mva i tillegg (også på frakta!). En vanlig tommelfingerregel er å legge på en null, så 500$ blir ca 5000NOK i postkassa di. Dessuten så må du skaffe deg en omformer som takler strømstyrken denne forsterkeren trekker - da snakker vi ikke om noe reiseadapter! I verste fall får lyden en konstant brumming, lik den som du hører når du går forbi en transformatorstasjon. En annen ting er garantien, noen krever at garantien bare gjelder for det landet som du kjøpte den i, så i verste fall må du sende den til USA for reperasjon for egen regning....

MEN noen selger modellene sine i internasjonale utgaver med en bryter bakpå for voltnivå eller putter inn rett bit i forsterkeren så alt skal fungere uten problem. Sjekker man sånt, så kan man jo gjøre gode kjøp fra utlandet!

Men ser du har kjøpt deg rett merke - Yamaha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...