stasomfaen Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Hei! I ca. 1 år ++ har jeg hatt en del kviser og hudorm. Det kommer stadig nye hudorm, og jeg klemmer og klemmer. Det tar liksom aldri slutt. Nå når jeg ser på brystet så ser jeg svarte prikker overalt! Kan sikkert klemme i timesvis uten at alt blir borte. Så er det litt på skulderparti og masse på nesen. Når det gjelder kviser så har jeg litt på bryst, en del på rygg og en del i ansiktet. Jeg prøver å la være å pirke og klemme, men det går bare ikke : / Er det noe som er bra for hudorm? Den plager meg mest, og hva bør jeg prøve for kvisene? Har prøvd differin og sånn pillekur og basiron. Vasker som regel ansiktet 1-2 ganger daglig med ansiktsrends (gelé). Jeg syns det er flaut, og prøver å unngå å ta av på overkropp, så det plager meg veldig! Og over nesa så er det masse små på toppen og på sidene på toppen som nesten er umulig å klemme ut. Har prøvd masse... Men de går aldri vekk, så er det alltid noe overalt ellers på nesa. Selv om ikke alt er så synlig så er det godt synlig i sterkt lys foran speilet og det plager meg mer enn nok! Har forresten begynt å få litt omkring i panna også... Bør jeg prøve noe A-vitaminsyre eller hva det er? Peeling? Føler meg lite attraktiv for å si det sånn... Hjelp? Endret 25. mai 2009 av robbern9292 Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Er det veldig ille så kan du gå til legen din. Men da må det være nokså ille før jeg ville ha anbefalt det. Det jeg kan anbefale er: Ansiktsvask som er beregnet for uren hud (apotek) Fuktighetskrem som er beregnet for uren hud (apotek) Sol (enten ekte eller solarium) Du skal ikke klemme hudormer før de er modene. Klemmer du dem før de er modene kommer de bare på nytt. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Hvordan ser man at dem er modne? Prøver å få meg litt sol daglig. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) hahah, høres ut som dere omtaler frukt. Vel, jeg anbefaler deg å IKKE ta for mye på dem. Hvis du f.eks. har kviser under skjorta enten på ryggen, nakken eller brystet og deretter klemmer på dem, så vil væsken som er proppfull av skitt og bakterier, bli gnudd utover og dermed tette igjen ennå mer porer, og skape ennå fler kviser. Dessuten kan de ble store, stygge klumper som man ikke får vekk, og som gjør infernalsk vondt å bare røre ved. Mest sannsynlig er det genetisk det du har, du vil aldri bli 100% kvitt det. Tro meg, jeg har det samme på ryggen. Men som Toy_man sa, sol funker fjell. Samme med å skfite skjorte ofte. Ikke bruk ekstremt mye såpe på huden, da dette vil øke fettproduksjonen heller enn å senke den. Bruk heller såper for uren hud, og vær masse ute i sola. Endret 25. mai 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hater å måtte seie det, men kosthald har ein del innverking på dette. Sjøl får eg eindel kveser i pannen når eg nytter mykje voks (og eventuelt svetter eller går ute i regn slik at voksen renn ned i ansiktet). Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Ville i første omgang prøvd å behandle med benzoyl peroxide og ikke minst bør du slutte helt å ta deg i ansiktet. Når det gjelder barbering er det veldig viktig å ikke irritere huden mer enn nødvendig. Sukker og store kaloriinntak er heller ikke heldig. 1. Behandle med benzoyl peroxide 2. Ikke irritere huden 3. Tålmodighet Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Angående dem på brystet bør du ikke klemme, blir veldig lett arr der. Har selv tre store arr på brystet, ser ut som det er hull under huden, angrer Da jeg var til legen med det ville dem ta prøve av bakteriene og sjekke hvilken antibiotika som tok dem best, jeg avslo og ba om henvisning til hudlege, noe som var dumt siden jeg da endte opp med differin Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Da får jeg slutte å klemme og pille : p Det er vanskelig, men vil ikke ende opp med masse "hull". Har allerede røde flekker (rosa/røde) som er ca. som arr nå, men har hørt mye av det vil forsvinne etter en stund. Men hva med de preparatene jeg skrev opp? Noe som funker? Noe A-vit. syre elns? Endret 26. mai 2009 av robbern9292 Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Da får jeg slutte å klemme og pille : p Det er vanskelig, men vil ikke ende opp med masse "hull". Har allerede røde flekker (rosa/røde) som er ca. som arr nå, men har hørt mye av det vil forsvinne etter en stund. Men hva med de preparatene jeg skrev opp? Noe som funker? Noe A-vit. syre elns? Differin (adapalene) har en ganske lignende effekt som avitaminsyre (sies det), men i ditt tilfelle vil jeg ta en tur til hudlege om du har et seriøst problem med kviser. Regner med det er tetracycline du har fått utdelt tidligere. Problemet med antibiotika er at det bare har en kortvarig effekt så ville nok unngått det ja. Endret 26. mai 2009 av Vielleicht Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Okay, leste akk dette: Unngå sol – Uansett hvor mye man vrir og vender på det, sol er ikke bra for huden, uren eller ei, sier Reneflot. Soling fjerner ikke kvisene, og er en såkalt quick-fix som man får betale for senere. Hva i huleste skal det bety? Alle andre påstår det er bra med litt sol. Lenke til kommentar
kneggknegg Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hørtes rart ut! Da jeg reiste ned i syden i høst hadde jeg masse kviser på rygg og ansikt, da jeg kom hjem etter 7 dager med sol var alt borte.. Så jeg er et vandrende vitenskapelig bevis på at sol er bra mot kviser! Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Good to know! : D Skal til Kreta i 2 uker i slutten av sommerferien.. Håper og regner med å bli kvitt mesteparten Leste også at man bør smøre fuktighetskrem på huden når man har vasket seg/er tørr, for når man har tørr hud produseres det mer talg og det blir komedoner. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Det er riktig sol i store mengder er ikke godt for huden, kviser eller ikke. Uansett vil kvisene tørke ut og det vil mest sannsynlig ha en midlertid god effekt i tilegg til at huden vil bli brunere og rødere og dermed vil kvisene være vanskeligere å se. Kvisene kommer mest sannsynlig igjen til høsten. Uansett, litt sol er ikke gale! Nå skal jeg ut i sola og ta meg ei pils med gode venner! Bruk en fuktighetskrem som ikke tetter porene dersom det er nødvendig. Endret 29. mai 2009 av Vielleicht Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Er det veldig ille så kan du gå til legen din. Men da må det være nokså ille før jeg ville ha anbefalt det. Men det trenger absolutt ikke være så ille før legen din skriver ut antibiotika til deg. Regner med det er tetracycline du har fått utdelt tidligere. Problemet med antibiotika er at det bare har en kortvarig effekt så ville nok unngått det ja. En kortvarig effekt? Jeg mistet alle kvisene mine med 1000mg tetracycline per dag i to måneder. De kom riktignok tilbake første gangen jeg prøvde å slutte, men nå har det gått over en måned uten tilbakefall. Etter boka skal du forbli kvisefri i opptil seks måneder etter en tremåneders kur med 500mg daglig dose. Fullt så heldig har jeg i hvertfall ikke vært. – Uansett hvor mye man vrir og vender på det, sol er ikke bra for huden, uren eller ei, sier Reneflot. Soling fjerner ikke kvisene, og er en såkalt quick-fix som man får betale for senere. Hva i huleste skal det bety? Alle andre påstår det er bra med litt sol. Ja. Sol - i motsetning til tetracycline - gir kun en kortvarig bedring. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Regner med det er tetracycline du har fått utdelt tidligere. Problemet med antibiotika er at det bare har en kortvarig effekt så ville nok unngått det ja. En kortvarig effekt? Jeg mistet alle kvisene mine med 1000mg tetracycline per dag i to måneder. De kom riktignok tilbake første gangen jeg prøvde å slutte, men nå har det gått over en måned uten tilbakefall. Etter boka skal du forbli kvisefri i opptil seks måneder etter en tremåneders kur med 500mg daglig dose. Fullt så heldig har jeg i hvertfall ikke vært. Ja, jeg sier bare hva jeg har opplevd og lest. Jeg mener at antibiotika såvel som det meste av annen acne medisin ikke fungerer over lang tid. Kanskje i behandling sammen med en slags krem f.eks. differin. Ideen er bare at man ikke kan bruke tetracycline i evigheter. Det smarteste er å finne en måte å behandle som kan vare over lengre tid. PS!: Har forresten hatt mine aller beste behandlinger med tetracycline sammen med differin, så skal ikke si at tetracycline ikke virker, bare at det kan ha uheldige bivirkninger og at det ikke kan brukes over lang tid. Endret 29. mai 2009 av Vielleicht Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå