Gå til innhold

[Løst]Ny PC eller bare ny CPU (+evnt ram/hd)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har diverse feil på pc-en. Men det skal jeg eventuelt ta i en annen tråd. Hvertfall - det har fått meg til å vurdere investering i noe nytt, så jeg kan kjøre spill på høyere oppløsning - mer smooth windows - harddisk som bråker mindre, etc. Det hadde vært kjekt - delene ble kjøpt høst 2006, med unntak av skjermkortet som ble kjøpt november 2007.

Jeg lurer på om dere kan gi meg en anbefaling på hvorvidt jeg kan bruke hovedkortet jeg har nå, og investere i ny CPU, kanskje nytt skjermkort, ram.

ELLER scrappe det jeg har og kjøpe alt nytt (bortsett fra skjerm, tastatur, mus, høyttalere). Jeg bruker jo forholdsvis mye tid foran dataen, så en 10K i nye deler ser jeg på som en fornuftig investering.

Viktige komponenter:

Hovedkort:

Asus P5LD2/C, I945P, Socket-775, ATX

Prosessor:

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

CPU-kjøler

Thermaltake Big Typhoon CPU-Kjøler

Ram:

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5

Tårn:

Apevia X-Cruiser, Sort med Vindu, 2x80mm

Strømforsyning:

NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm

Skjermkort:

Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3

Kravet mitt er vel å kjøre nye spill (Call of Duty 5, WoW) i bortimot maks oppløsning (1920x1200) med ellers høye graphics innstillinger, skulle gjerne hatt en hardisk som bråket mindre - og skulle gjerne hatt mer smooth Vista.

Håper det er noen der ute som kan gi meg en pekepinn :D

mvh

Vegard

edit: glemte skjermkort, + la til litt alder-på-deler-info

Endret av digeridoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kansje rammen er feilen, som ikke står som kvalifisert.

Hovedkortet tar PC2-3200, PC2-4300, PC2-5300 (ifølge komplett - sjekk Asus memory QVL list for nevnt HK for å være sikker)

Du kan prøve å skifte skjermkort.

EVGA250 yter meget bra. Velg versjonen med 1GB Vram om du skal spille i høye oppløsninger.

*skeptisk på den strømforsyning du har*

Endret av Stig'n
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Kansje rammen er feilen, som ikke står som kvalifisert.

Hovedkortet tar PC2-3200, PC2-4300, PC2-5300 (ifølge komplett - sjekk Asus memory QVL list for nevnt HK for å være sikker)

Du kan prøve å skifte skjermkort.

EVGA250 yter meget bra. Velg versjonen med 1GB Vram om du skal spille i høye oppløsninger.

*skeptisk på den strømforsyning du har*

Hjertelig takk for svaret. Så det først nå (jeg ga opp å sjekke innlegget mitt da det falt ut av førstesiden etter noen dager, beklager det). Fant ut at det var strømforsyningen som kræsjet maskina, da maskina fungerte utmerket med naboens strømsforsyning, kjøpte en ny en CORSAIR Powersupply 750W Black som stod anbefalt i en eller annen tråd her. Så du sier rammen er et problem og ja, sjekket ikke godt nok opp ting da jeg kjøpte de brikkene ser jeg.

Jeg får noen kræsj i ny og ne nå (når jeg kjører WoW), som irriterer noe veldig (men på en annen måte, nå fryser maskina seg). Føles vanskelig å finne årsaken til disse kræsjene, så jeg har tenkt å investere i noen nye deler. Tenker jeg må vel klare å bruke kabinettet jeg har, i tillegg til skjermkortet, tastatur, mus, skjerm (og høyttalere).

Det jeg trenger nytt er jo da hovedkort, prosessor (muligens ram om brikkene jeg har ikke er gode nok til en ny konfigurasjon), nye harddisker, som gjør at OSet går bra med god plass. Brukes til nye spill, maks oppløsning/graphics. Prisramme 10.000, kan diskuteres.

Bør jeg lage en tråd om det kanskje.. ?

Edit: Kanskje "The Alchemist" er noe for meg ? :p

Endret av digeridoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...