Gå til innhold

Bygger motorsykkel simulator

Anbefalte innlegg

Hei, emne tittel sier vell for seg hva jeg holder på med. Vet ikke om dette er rette plassen å legge emne, men jeg prøver likevell.

Bygger en motorsykkel simulator, har ikke kommet meg særlig igang enda. Har bare en orginal moped ramme, styre etc.

Trenger litt hjelp til å finne hardware til den, som f.eks clutch, bremser ol.

Har googlet litt på jakt etter bremser, gass, clutch etc til USB. Men uten hell.

Det eneste jeg finner tak i er "Thrustmaster freestyler" men som igjen ikke tilfredstiller det jeg leter etter.

Noen som vet hvor man får kjøpt enkelt deler til dette, evt noen som vet hvordan man kan lage det selv. (Henvisning til tutorial er hjertelig velkommen.)

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp billige "ratt og pedaler" til pc, så tar du ut innmaten og kobler aksene til styre, clutch, brems etc. mpx.no har ratt og pedaler til 349kr med usb tilkobling. litt modifisering blir det, men skal jo gå forholdsvis greit.

jeg har ingen erfaring og/eller kunnskap nok til å bygge noe sånt, så jeg kan ikke svare på noe mer :p

Lenke til kommentar

haha du vet at det blir LITT jalla hvis du kun skal svinge på styret for å svinge i spillet? ikke særlig realistisk med andre ord. Eneste manipuleringen av styret jeg gjør når jeg kjører sykkel er å dytte styret forover på siden jeg skal lene ned, motsatt altså, hvordan du skal få til dette med en garasjemekka simulator basert på mopedramme og pc-ratt lurer jeg på. Er det ikke bedre å lage en som er basert på bil med en liten cockpit da? g25 med en sparcostol og svær widescreen f.eks?

Lenke til kommentar
haha du vet at det blir LITT jalla hvis du kun skal svinge på styret for å svinge i spillet? ikke særlig realistisk med andre ord. Eneste manipuleringen av styret jeg gjør når jeg kjører sykkel er å dytte styret forover på siden jeg skal lene ned, motsatt altså, hvordan du skal få til dette med en garasjemekka simulator basert på mopedramme og pc-ratt lurer jeg på. Er det ikke bedre å lage en som er basert på bil med en liten cockpit da? g25 med en sparcostol og svær widescreen f.eks?

Blir jo ikke jalla da:P

Har ikke tenkt å svinge på styret.

Tenkte å feste ramma til 3 fjærer. Ikke for soft, men heller ikke for hard. Men en joystick inni, sånn at når du lener deg til ene siden så vil joysticken gå ilamme, og sykkelen svinge.

Do you get me. I tillegg til lerret og projektør er ikke dette et problem ;)

Lenke til kommentar

tror du må skaffe deg noe pneumatikk/hydraulikk/store el-motorer for å få til dette skikkelig med "force feedback". kunne jo blitt bra. jeg har prøvd noe lignende på et tivoli for mange herrens år siden, så lignende systemer finnes, så det er mulig hvis man har kunnskapen.

Endret av Gridset
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...