Lomeus Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Hei, har prøvd i en god stund å finne svar på mitt problem angående lyd fra pc høytalerene ved bruk av HDMI på nettet, men har ikke fått napp. Her er problemet: Jeg har koblet opp tv'en via en HDMI kabel fra pc'en. Når jeg nå spiller av musikk eller filmer på pc'en får jeg ikke lyd fra pc høytalerne, men bare lyd fra tv'en. Høytalerne mine er mye bedre en tv'en sine så dette irriterer meg noe grådig. Prøvde først å gå inn på kotrollpanelet og sett standard lyd output til speakers, men det funker ikke. Prøvde deretter å sette lyd jacken fra pc høytalerne mine i tv'ens jack input, dette funka men jeg fikk en utrolig lav og dårlig lyd. All hjelp motas med stor takk =) MvH Bjarte Endret 25. mai 2009 av Lomeus Lenke til kommentar
maturesh Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Gå på kontrollpanelet til lydkortet. Velg spdif/digital ut lyd, så får du nok DIGITAL lyd over hdmi kabelen Edit 1/Tips: I noen tilfeller trenger man drivere fra produsent og ikke wdm ms drivere. Mvh Sæggebjækk Endret 25. mai 2009 av maturesh Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Takk skal du ha, valgte spdif og lyden ble klar og fin Skulle ikke mye til for å hjelpe en newbie der ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå