Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvorfor ikke kjøpe leilighet i 1 etasje?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe leilighet i 1 etg i Oslo. Den ligger i en rolig blindvei. Utenfor er det 2 meter med "hage"/hekk til veien.

Hva er grunnen til at leiligheter er så billige i 1.etg. Hva burde man være obs på da man skal kjøpe å pusse opp en leilighet i 1 etasje. Er det noe man som kjøper kan gjøre for å forbedre resalgsverdier for en lelighet i 1 etg?

Hva burde jeg forvente at det koster å pusse opp en leilighet i 1etg (120kvm)... nytt bad, nytt kjøkken... er jeg langt unna hvis jeg budgetterer med 500 000 kr... (skal ikke gjøre så mye selv... helst ingenting)

Endret av chris_83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er grunnen til at leiligheter er så billige i 1.etg.

Negativt: Innsyn fra folk som går forbi, større innbruddsfare, mindre sollys når ned til første enn fjerde etasje i trange gater, dårligere utsikt der det er aktuelt, flere som tramper forbi i trappegangen, mere støy og støv enn i etasjene oppover der det er en problemstilling. Noen ganger er leiligheter i første etasje mindre enn leiligheten rett over pga. inngangen tar plass.

Positivt: Færre trapper, lettere å bære ting inn og ut, lettere å komme ut ved brann. Og billigere.

Lenke til kommentar

Tenker 100'000 i tillegg for vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin, stekeovn, induksjon, kjøleskap, tv, stereoanlegg...

Kjøkken 70'000 + 20'000 i arbeid

Bad 180'000

250'000; dobbelt lag gips på alle vegger, nye lister, sparkle, male, samt spotter i tak i gang, stue, kjøkken...

Lenke til kommentar

Det er en del ekstra strømutgifter da man ikke får den gratisvarmen man gjør dersom man bor midt i en blokk. Her i blokka jeg bor(i 3. etg. av 4) ser man på strømmålerne i de forskjellige etasjene at denne etasjen(3.) er den som trenger minst strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...