chris_83 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Hei, Jeg vurderer å kjøpe leilighet i 1 etg i Oslo. Den ligger i en rolig blindvei. Utenfor er det 2 meter med "hage"/hekk til veien. Hva er grunnen til at leiligheter er så billige i 1.etg. Hva burde man være obs på da man skal kjøpe å pusse opp en leilighet i 1 etasje. Er det noe man som kjøper kan gjøre for å forbedre resalgsverdier for en lelighet i 1 etg? Hva burde jeg forvente at det koster å pusse opp en leilighet i 1etg (120kvm)... nytt bad, nytt kjøkken... er jeg langt unna hvis jeg budgetterer med 500 000 kr... (skal ikke gjøre så mye selv... helst ingenting) Endret 25. mai 2009 av chris_83 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hva er grunnen til at leiligheter er så billige i 1.etg. Negativt: Innsyn fra folk som går forbi, større innbruddsfare, mindre sollys når ned til første enn fjerde etasje i trange gater, dårligere utsikt der det er aktuelt, flere som tramper forbi i trappegangen, mere støy og støv enn i etasjene oppover der det er en problemstilling. Noen ganger er leiligheter i første etasje mindre enn leiligheten rett over pga. inngangen tar plass. Positivt: Færre trapper, lettere å bære ting inn og ut, lettere å komme ut ved brann. Og billigere. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Når det gjelder oppussing tror jeg nok 500 blir lite hvis det er snakk om både bad og kjøkken, men det kommer selvfølgelig ann på standarden, og om du trenger alt av hvitevarer, dusjkabinett/badekar osv. Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Tenker 100'000 i tillegg for vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin, stekeovn, induksjon, kjøleskap, tv, stereoanlegg... Kjøkken 70'000 + 20'000 i arbeid Bad 180'000 250'000; dobbelt lag gips på alle vegger, nye lister, sparkle, male, samt spotter i tak i gang, stue, kjøkken... Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Det er en del ekstra strømutgifter da man ikke får den gratisvarmen man gjør dersom man bor midt i en blokk. Her i blokka jeg bor(i 3. etg. av 4) ser man på strømmålerne i de forskjellige etasjene at denne etasjen(3.) er den som trenger minst strøm. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Og som vi har; ekstreme mengder edderkopper. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg synes budsjett på kjøkken og bad ser ok ut. Vi pusset nettop opp ett bad på 3,1 kvadratmeter. Prisen kom på 100.000 alt inkludert, men da var deler av gulvbjelker og vegger vått/fuktig slik at mye måtte rives. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå