smoke Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Står klar og skal til og kjøpe ny prosjektor og læret i stua. Pris rund 10 000 kr, lavbudsjett altså. Bor i en liten Lelighet har målt opp noen mål: Lengde fra Prosjektor plasering til lerret Ca 3 meter. Overflaten med plass til lerret : B:210 CM. H: 150 CM. Solen rett in på vinduene så det er umulig og blokere ut alt lys. Så trenger en lys sterkprosjektor. Har sett litt på. Epson EMP-TW700 http://microplex.no/Avdelinger/Lyd_Bilde/P...280-x-720,.aspx Noen tips til plasering og eventult andre prosjektorer? Endret 25. mai 2009 av smoke Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Om du ikke får skikkelig lyskontroll ville jeg tenkt to ganger over valget om å i det hele tatt ha projektor. En lyssterk projektor er en ting. Du kan pøse på med lys, men tilsvarende lysmengde vil reflektere ut i rommet og en del tilbake igjen på lerretet. Dagslysscener kan bli noenlunde bra, men et akseptabelt sortnivå med detaljer er det bare å se bort fra. Hva med en 50" TV. Det vil nok bildemessig gi mye bedre resultat. Om du fortsatt velger å gå for projektor er ikke TW700 noe dårlig valg. Jeg vil anbefale deg å jobbe med rommet. Tenker da på helblendende rullegardiner etc. I tillegg bør du absolutt velge et grått lerret. Og, som jeg nevnte over, treger det ikke være noen fordel med veldig høy lysstyrke. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Om du ikke får skikkelig lyskontroll ville jeg tenkt to ganger over valget om å i det hele tatt ha projektor. En lyssterk projektor er en ting. Du kan pøse på med lys, men tilsvarende lysmengde vil reflektere ut i rommet og en del tilbake igjen på lerretet. Dagslysscener kan bli noenlunde bra, men et akseptabelt sortnivå med detaljer er det bare å se bort fra. Hva med en 50" TV. Det vil nok bildemessig gi mye bedre resultat. Om du fortsatt velger å gå for projektor er ikke TW700 noe dårlig valg. Jeg vil anbefale deg å jobbe med rommet. Tenker da på helblendende rullegardiner etc. I tillegg bør du absolutt velge et grått lerret. Og, som jeg nevnte over, treger det ikke være noen fordel med veldig høy lysstyrke. Har selv TW600 og må si meg helt enig i betraktninger rundt lyskontroll. Hvis det sniker seg inn litt lys forbi rullegardinene en lys sommerkveld er mørke scener helt spolert. Vurderer selv å hive Ikea rullene mine og få tak i noe som dekker bedre for kjellervinduene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå