Xlution Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Det er "maratonløp" imorra med skolen, og vi skal springe sånn ca. 1,2mil gjennom skog, oppoverbakker osv. Jeg har ikke all verdens beste kondis, blir veldig veldig fort sliten men er klassens raskeste! Lurer på om det er noe jeg kan spise/drikke dagen før og under "maratonløpet" som KAN gjøre at jeg løper lengre uten å stoppe?? Frukt? Grøt? Battery, burn, powerade?? Håper på svar Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 ikke dritt battery, burn osv osv, det vil bare gi deg en skyhøy blodsukker stigning, og synke like raskt, ikke bra, og å løpe på koffein tviler jeg på at er bra, vann med smak f.eks eller gatorade osv er bra å drikke mens du jogger. Lenke til kommentar
Xlution Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Maratonløpet er imorra, og er det noe jeg kan spise idag som kan være nyttig? Lenke til kommentar
eleganten Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Maratonløpet er imorra, og er det noe jeg kan spise idag som kan være nyttig? Sørg for å fylle opp glykogen lagrene tilstrekkelig før løpet. Altså spis masse frukt, bær og kornprodukter. Lenke til kommentar
Xlution Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Noe spesielt du anbefaler til frokosten eller? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Spørsmål om hva du skal spise/drikke blir et spørsmål om hva som gjør at kroppen fungerer optimalt. Det er veskebalanse, saltnbalanse, nitrogenbalanse, glykogenbalanse og søvnbalanse kombinert med psykisk og fysisk forberedelser. gjerne tenk strategisk i forveien hvordan du skal knekke løpet, se for deg "løypa" og forestill deg. Jeg anbefaler sportsdrikke som inneholder salter og elektrolytter. http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produk....aspx?plid=1861 Dette er en god sportsdrikke. Endret 25. mai 2009 av Databamse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå