foenix Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Maskinen min finner ikke hd-en, hverken i setup eller hvis jeg starter fra en annen hd. Er det da mulig å redde data fra denne disken eller skanne den for feil? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Det er fint mulig å redde alle data og skænne for feil hvis det viser seg at det er kabelen som er gåen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hvis du ikke finner disken så er det lite du kan gjøre selv. Det finnes spesialister som kan gjøre jobben, men det er ganske dyrt. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hm, prøv å legg harddisken i fryseren i noen timer (uvisst nøyaktig hvor lenge). Skal visstnok funke i en kort periode. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) . Endret 30. mai 2009 av skarsk Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Ikke legg den i fryseren! Det er for kaldt. Kjøleskap er passe. Det er faktisk et triks jeg har hatt nytte av et par ganger. Endret 27. mai 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Vedrørende fryser/kjøleskap-forslaget. Dette forutsetter fortsatt at harddisken finnes i BIOS (kontrollerkort på harddisken og tilkobling til hovedkrotet er ok). Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Er ute for samme problem. Mutter's gamle bærbare startet ikke opp. Jeg tok ut disken og koblet den til min stasjonære med en 2,5" -> 3,5" overgang. BIOS finner disken og melder faktisk: "SMART capable and status OK". MEN: Disken dukker ikke opp i windows, ei heller i disk management. Noen forslag? Elkjøp har et samarbeid med IBAS, rettet mot datarekosntruksjon for privatpersoner. 1290,- per disk og de tar kun betalt om de får hentet ut data. Det er kansje en ide å teste. En drøy tusenlapp for å redde alle bildene av to barnebarn's første leveår tror jeg mutter har råd til.. Edit: http://ibas.no/nyheter/articles/NO-22-08-2007.html Endret 28. mai 2009 av Mozze Lenke til kommentar
foenix Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 Har sendt disken i retur til Amentio for kontroll og evt bytte. Dersom jeg får den gamle i retur sammen med en ny så kan jeg jo prøve ut forskjellige ting. Kan jo være at det er elektronikkdelen under disken som er ødelagt og den er ikke vanskelig å skifte ut. Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Jeg har nettopp fått et lignende problem med min disk. Det er en WD Caviar 500GB. Har hatt den i nesten 2 år nå. Ingen problemer helt til nå. Jeg skannet disken, men det var ikke mulig å lese data. Det er bad sectors fra ca 160mb også videre. Jeg kan verken lese eller åpne filene på den. Men den viser på vista uten problemer. Noen tips? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Sendte min disk til http://reconsult.no/ Skrivehodene hadde låst seg, visstnok et velkjent problem for aldrende Toshibadisker. Det er fullt mulig å få ut data ved å bytte lesehoder, men prisen ble i så fall 8500,- !! De anbefalte i alle fall å ta kontakt med forsikringsselskapet, det gikk gjerne på innboforsikring når slike ting oppstod. Da får vi se hva egenandelen der er før vi går videre. Vi faller nok tilbake på den gode gamle: Husk backup av alle vitale data! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå