Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenge forskjellige råd her!

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min var på ferie i heimelandet sitt i bulgaria i fjor i sju veker og det blei ein fantastisk opplevelse for begge og kunne ikkje bli bedre. Men, det var noen ting som ikkje var so fint når vi var sammen på ferie i heimelandet sitt. Vi krangla ofte om mye dumme ting og når vi krangla fører det til at den eine går for langt og det blir for mye skriking og fornærmelse på kvarandre.

Det var også en ting at når hun traff noen av vennene sine og vi var ute følte jeg meg utafor, det førte slik at jeg blei sur for når dei var ute so var det sånn at hun liksom ikke var med meg, dei berre lo og snakka mye med kvarandre og når jeg spurte hun om noe hun liksom ikke høre meg, jeg måtte spøre hun 3 gongar før jeg fikk svar for hun var so opptatt med dei.

Jeg har sagt til hun hva jeg syns om det, men hun bare sa at jeg må forstå hun og hun vil vere med dei for hun har ikke noen særlig venner her i Norge og det forstår jeg jo. Men, jeg berre vet ikke hvordan jeg skal oppføre eller gjere når dei berre ler og snakka mens jeg ikke forstår noe av det. Jeg er berre sånn type som er lett kan føle seg utafor og er vant at kjæresten min gir meg mye oppmerksomhet heile tida.

I år, jeg og kjæresten min planlegde om å dra igjen på ferie til bulgaria og vere der i 7 veker og der ble vi enige.

Men, i det siste har vi også tenkt at det er kanskje ikkje er så ''lurt'' for jeg og hun har vert sammen i 1 år og 3 mnd og jeg kan sei at vi har eit fint forhold, vi er også ganske nært kvarandre og overnatte minst 3-4 gongar i veka. Hun meiner at kanskje ein dag blir vi lei av kvarandre pga vi er så nært kvarandre, vi går samme skule no og i hausten skal vi gå på samme skule igjen i byen men forskjellig linje. I helgane er vi også med kvarnandre untatt søndaga, for hun har jobb på ein restaurang men det er berre av og til. So det var derfor vi tenkte at det ikkje er så lurt å bli med hun igjen på ferie og vere med kvarandre kvardag i 7 veker + hun tenker også det som skjedde i fjor, de gongane vi krangla mens vi var på ferie og jeg var sur pga ho møtte noen av vennene sine og hun kanskje ikke kan møte dei i år so ofte igjen pga meg og det har jeg også tenkt på.

Men, har også tenkt på at jeg klarer ikke uten hun so lenge (det snakka om 7 veker) Jeg blir gal av å tenke på det, og det har aldri skjedt sånn at vi ikkje var med kvarnandre, den maks gongane vi ikkje var med kvarandre var ca 2 gonga, meir enn det aldri har skjedt. So, jeg vet absolutt ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har så lyst å bli med hun, men tenker på det hun sa også at kanskje det er ikke lurt, for jeg vil ikke ødlegge ferien hennes og vil ikke min blir det heller... OG jeg er sånn type som fort til å bekymre seg, spesiell når det gjelder hun.. Og landet hun skal til er ikke noe trygt land heller, so det er også ein ting. Jeg blir gal av å tenke på hun kvardag i 7 veker.... og 7 veker er jo Gaaaannnske leeengeee det!!!

so har ikke peiling hva jeg skal gjøre altså!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du "eier" henne ikke, så hun må få lov til å prate med andre venner. Jeg synes uansett at hun bør involvere deg litt på festene/sammenkomstene - men dette kan du jo ta opp med henne før dere drar. 7 uker er lenge å være borte fra hverandre, men også lenge å være sammen 24/7... Jeg ville absolutt ha dratt med henne - for å vise at du interesserer deg for hjemlandet hennes - men også for å gi "ferieopplevelsen" deres en ny sjanse...

Lenke til kommentar

hoho, du ser på det feil!

du burde holde deg hjemme ja, og la hun reise. du får jo 7 uker uten noe mas fra dama hvor du kan henge med gutta/se fotball/trene/feste/whatever! pluss at forholdet hadde nok hatt godt av det hvis dere er så mye sammen som du sier.

Lenke til kommentar

du burde holde deg hjemme ja, og la hun reise. du får jo 7 uker uten noe mas fra dama hvor du kan henge med gutta/se fotball/trene/feste/whatever! pluss at forholdet hadde nok hatt godt av det hvis dere er så mye sammen som du sier.

JEG hadde definitivt gjort slik du sier... men så har jeg og dama vært sammen i 17 år også, da...

Er man lei hverandre etter 1 år og 3 måneder bør man kanskje vurdere andre ting enn ferieplanene...

Lenke til kommentar
Det går også ann at dere drar ned sammen også reiser du hjem etter feks tre eller to uker. Slik at det ikke blir så lenge fra hverandre men også ikke for lenge sammen.

Eg trur at det blir travelt, enten reiser eg med hun eller ikke i de hele!

Lenke til kommentar
Du "eier" henne ikke, så hun må få lov til å prate med andre venner. Jeg synes uansett at hun bør involvere deg litt på festene/sammenkomstene - men dette kan du jo ta opp med henne før dere drar. 7 uker er lenge å være borte fra hverandre, men også lenge å være sammen 24/7... Jeg ville absolutt ha dratt med henne - for å vise at du interesserer deg for hjemlandet hennes - men også for å gi "ferieopplevelsen" deres en ny sjanse...

Eg visste jo til henne at eg var interessert i landet hennes og det visste ho. Men, er er enig med deg at eg eier henne ikke og det har ho sagt til meg også, men er berre emosjonell og kan føle meg fort bli utafor. Eg har også snakka med henne om det, men ho sei bare at det er lenge siden ho ikke har møtt dei og eg må berre forstå om det blir sånn situasjon, eg har til og med gitt ho tilbud om å gå ut med dei uten meg slik at det ikke blir noe trøbbel for begge to, men ho ville ikke sånn..

Ja, vis eg tenker positive ting so er de nemlig tingane eg kunne ha gjort vis hun bare reiser..

Men, eg tenker på negative ting også, det er det som gjer meg usikker... Å ikkje vere så lenge uten den personen man elsker så mye meir enn noe annet is kinda killing me, og eg er heilt sikker på at eg kommer til å bekymre meg noe heilt sinnsykt!

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Du må stole på henne - en viktig ting i et godt forhold.

Jeg sendte dama til Australia i 4 uker og Afrika i 2 uker uten problem - fordi jeg stoler på henne.

Og samme med henne - hun stoler på at hun kan dra bort lenge uten at jeg finner på noe sprell...

Lenke til kommentar
Du må stole på henne - en viktig ting i et godt forhold.

Jeg sendte dama til Australia i 4 uker og Afrika i 2 uker uten problem - fordi jeg stoler på henne.

Og samme med henne - hun stoler på at hun kan dra bort lenge uten at jeg finner på noe sprell...

Eg forstår ka du vil fram til der. Men, det er litt annerledes.. For det er heimelandet hennes, og hun budde der nesten heile livet sitt.. Hun kjenner mange folk der og til og med guttar, men eg er enig med deg at å stole på kvarandre er ein viktig ting i eit forhold. Hvordan hadde dere kontakt forresten når hun var vekk så lenge?

Lenke til kommentar

Når hu var i Australia hørte jeg ikke noe fra henne på 4 uker (dårlig mobildekning i bushen).

I Afrika fikk jeg en mail etter 12 dager som sa når flyet hennes landet.

Veldig behagelig å ha "kjærringfri" innimellom - men jeg skjønner det må være slitsomt hvis man ikke stoler på hverandre...

Lenke til kommentar
Når hu var i Australia hørte jeg ikke noe fra henne på 4 uker (dårlig mobildekning i bushen).

Veldig behagelig å ha "kjærringfri" innimellom - men jeg skjønner det må være slitsomt hvis man ikke stoler på hverandre...

Hva, er dere samboere eller noe sånn?

Lenke til kommentar

Hva, er dere samboere eller noe sånn?

Ja, har det noe med saken å gjøre? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...