Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Karaktersetting i matte R2?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan karaktersettingen er i mattematikk R2? Etter det jeg har hørt er det hvordan du gjør det på den siste tentamen som nærmest skal avgjøre hvilken karakter du skal få på kortet, siden det er den som viser hvor du ligger der og da. Eller er det en helhetsvurdering med alle karakterene gjennom året?

Grunnen til at jeg spørr er fordi jeg har fått høre at jeg ligger nærmere 4 enn en 5 nå til sommeren. Hun sier at hun setter karakter utifra: "Det viktige er hva du har på heldagsprøvene (teller 3X) eller om du har hatt noen rene 5-ere eller bedre (eller har du overskudd mot 5)"

I år har jeg fått:

Første termin: 1 prøve=4-, heldagsprøeve:4

Andre termin: 1 prøve=5/4, heldagsprøve: 5/4, 3 prøve=5-

For meg ser dette ut som nærmere 5 enn 4. Jeg har jo vist progresjon, og der jeg står nå viser jeg jo at det er en 5'er jeg står på. Hva syns dere?

Endret av Larze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg synest verkeleg lærarar ikkje bør leggja så mykje vekt på berre heildagsprøvor. Det finst så mange andre faktorar ein bør ha med i karaktersettinga. Oppretting av prøvone, innleveringar, leksegjering, aktivitet i timane, osv.

Du kan alltids snakka med lærarinna og spørja henne om kva du kan gjera for å sikra ein 5-er i faget. Spør om ikkje du kan gjera ei ekstra innlevering eller noko. Spørsmålet er om ikkje det allereie er for seint, men kun å forslå det pleier å gjera godt inntrykk på lærarar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...