Gå til innhold

BenQ 24" LCD G2410HD Erfaringer ?


Fenixen

Anbefalte innlegg

skjermen er bare på tilbud denne uken.. "crazy week"

 

1920x1200 i oppløsning gir større arbeidsflate.. jeg har det både på laptoppen min og på jobb-skjermen min. Hææææærligt å arbeide på...

 

Film og spill derimot er somregel bedre tilpasset 1920x1080

 

Det er ikke lyd på skjermen som er på tilbud, så nei du kan ikke bruke noe phonokabel på den.. men hvem bruker vel høytalere som er integrert i en pc skjerm?

 

 

Skal bruke skjermen hovedsakelig til PCbruk, men det kan også være aktuelt å se på HDfilm via PCen.

 

Hvor står det at tilbudet gjelder kun denne uken? Ser ikke noe om det på Komplett. Kan ikke bestille den for i neste måned.. Hvis tilbudet forsvinner får jeg håpe det dukker opp et annet like bra tilbud senere.

 

 

Når jeg tenkte på phonokabel tenkte jeg på å koble lydkabelen fra PCen til anlegget med en phonokabel. Vet ikke hvordan det ellers skulle vært da HDMI kan også bære lyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fra pcen til anlegget bruker du jo helst optisk.. evt digitalkabel.. og siste utvei jack med phono i motsatt ende.

 

hdmi bærer jo også lyd ja, men jeg trodde du refererte til at skjermen ikke hadde hdmi.. det at skjermen ikke har hdmi påvirker jo uansett ikke lyden til anlegget ditt..

 

http://www.komplett.no/k/kcf.aspx?id=3004&...w22mb_crazyweek

 

tilbudet er en del av "crazy week" konseptet til komplett.. tidligere denne uken var det ikke på fremsiden en gang. du kan jo ringe og høre, men det kom hvertfall i forbindelse med crazy week og da forsvinner det nok også :)

Lenke til kommentar

Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte denne.

 

Skjermen er ikke veldig stor (23,5" widescreen) - høyden er omtrent som en 17" "vanlig" skjerm. Hvis du er ute etter noe som dominerer rommet ditt så er nok ikke dette formatet det beste.

 

Skjermen er helt grei, men er du ute etter en ekstraordinær fantastisk wow skjerm så må du nok ut med mer. Rabatten er reell, men jeg ser jo at prisen på skjermer er på rask vei nedover i øyeblikket. Ser også ut som om Komplett og Mpx veksler mellom å ha tilbud på endel Benq skjermer ettersom det kommer inn nye modeller.

 

Morsomme er at portoen stiger til 3 ganger så mye hvis en legger til et skjermrensesett.

 

Takk til Benq for håndtak til å bære denne hjem og takk til Tollpost som fikk den til Bergen billigere enn Posten og på bare 18 timer. :thumbup:

Lenke til kommentar
skjermen er bare på tilbud denne uken.. "crazy week"

 

1920x1200 i oppløsning gir større arbeidsflate.. jeg har det både på laptoppen min og på jobb-skjermen min. Hææææærligt å arbeide på...

 

Film og spill derimot er somregel bedre tilpasset 1920x1080

 

Det er ikke lyd på skjermen som er på tilbud, så nei du kan ikke bruke noe phonokabel på den.. men hvem bruker vel høytalere som er integrert i en pc skjerm?

Jeg er svært fristet til å kjøpe skjermen som Komplett har på tilbud denne uken. Vil du si at det er verd de ekstra 500kr for å kjøpe den som har oppløsningen 1920x1200 i stedet for den med 1920x1080? 

Lenke til kommentar
Hvordan er mulighetene for å stille denne på høykant?

 

Foten som følger med kan ikke stilles på høykant eller regulere høyden, kun vippes litt.

 

Har 4 skruehull til feste så du kan ev henge den på veggen på høykant, ev kjøpe fot til den. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=122734 (veggfeste).

 

Når det er sagt så er skjermen veldig bred i forhold til høyden så da ville jeg nok gått for en skjerm som har 1920x1200 ev 1600x1200 - ellers vil jo bredden på skjermen når den står på høykant bare være 1080 piksler.

Lenke til kommentar

en 16:9 hd film vil vises perfekt på 1080 skjermen... Samme film på 1200 skjermen vil gi svarte striper.

 

Har filmen en annen aspect ratio enn 16:9 vil den gi svarte striper på begge skjermer... (større på 1200 skjermen)

 

Når det er sagt så vil du jo ikke så noen sinnsyk opplevelse ettersom panelet sikkert ikke er det beste i verden, kontrast og fargegjengivelse er jo ikke topp-klasse til den prisen.. dette teller jo mer enn oppløsning om skjermen skal brukes veldig mye til film.

Lenke til kommentar
en 16:9 hd film vil vises perfekt på 1080 skjermen... Samme film på 1200 skjermen vil gi svarte striper.

 

Har filmen en annen aspect ratio enn 16:9 vil den gi svarte striper på begge skjermer... (større på 1200 skjermen)

 

Når det er sagt så vil du jo ikke så noen sinnsyk opplevelse ettersom panelet sikkert ikke er det beste i verden, kontrast og fargegjengivelse er jo ikke topp-klasse til den prisen.. dette teller jo mer enn oppløsning om skjermen skal brukes veldig mye til film.

Med tanke på hvor billig Komplett har BenQ G2410HD heller jeg mot den. Kan alltids kjøpe en bedre skjerm ved senere anledning. Skulle opprinnelig kun ha en skjerm for å administrere min nye tjener og til tider koble den mot min bærbare PC. Mitt første valg var en BenQ 22" til 1200kr med samme oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...