Gå til innhold

Hvilke folk jobber egentlig hos Komplett.no ?


Anbefalte innlegg

Med forbehold om at jeg ikke vet hvem som har gjort feil, så er det bra at komplett ordner opp her, men det er jo tragisk når folk føler de må lage rabalder på diskusjonsforum for å bli hørt. For hver som skaper støy er det sikkert ti personer som lar en slik sak forgå i stillhet.

Endret av tickinghd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lest hele tråden ;)

 

Hehe, Ord over en Tlf er nokså utydlig vil jeg si, forveksling og misforståelser forekommer raskere over en Tlf en bastante ord over Mail.

 

F.eks Netshop ber meg ved enhver anledning sende dem en Mail om Problemet hvis det blir litt for mye over telefon eller lignende ;)

 

Men som jeg har sagt tidligere, hva du faktisk har sagt eller ikke kan ikke jeg påstå, men det er helt åpenbart at en misforståelse har forekommet. :)

 

Makky: Bli litt flisspikkeri dette (Selv om det var med en Pose Ironi), Netshop tjener vell ikke akkurat mye på Hentelageret sitt, men de tjener kunder og i lengden tørr jeg påstå det lønner seg :)

 

Siterer meg sjøl:

 

Her er min feilbeskrivelse som jeg la ved PC-en:

 

"PC-en sendes herved inn til rep. for andre gang med samme feil.

PC-en skrur seg rett av under bruk. Ofte under spilling. Dette kan skje opp til 6-7 ganger daglig.

Det oppstår ingen varsel eller bluescreen før feilen intreffer. Den går bare rett av.

Søk på internett viser at hovedkortet med akkurat dette brikkesettet som min PC har, har akkurat disse plagene. Har forsøk å oppdatere BIOS. Dette hjalp ikke på problemet. CPU / SYS / HDD-temp er i orden. Også under full torture-test."

 

- Hadde de slått opp i historikken, hadde de sett min forrige feilbeskrivelse på samme PC fra 07' som sier at PC-en har akkurat samme feilbeskrivelse som nevnt over, men bare at da skrev jeg i tillegg ta det aller mest sannsynlig er hovedkortet (brikkesettet - nforce) som har en feil, da dette brikkesettet plages med akkurat den feilen.

 

Om de velger å ikke lese det jeg skriver, er utenfor min kontroll.

Slutt å skyld på meg, å ikke prøv deg på å si at jeg prøver å legge skylden på noen her.

Du viser til "generellt sett brukerens feil" . Ja jøss ... ser ikke helt at generellt har noe med denne saken å gjøre? Her har jeg en konkret sak, hvor jeg har limt inn det som ble levert med PC-en, å hadde det vært noe utydelig eller mangellfullt med dette, så er det bare for teknikeren å løfte opp røret.

 

At jeg har hatt telefonsamtaler med kundebehandlere, er en ting - men det er ikke sånn at ting har blitt endret på eller avtalt muntlig. Alt har kommet med skriftlige bekreftelser i ettertid. Dette vet jeg og komplett.

Å at du driver å refererer til Netshop i hytt å pine begynner bare å bli rart.

Jeg har ikke ringt inn å sagt "hei du, pcn fungerer ikke lengere. Det-og-det er feilen". Jeg har bare ringt for å gi beskjed om at den blir sendt inn, og gitt beskjed om hva jeg har prøvd for å rette problemet, før jeg har sendt den inn med vedlegg som inneholder akkurat det samme jeg pratet med dem i telefon om. Shoosh!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare for å kaste salt i såret; Komplett krever ingen sertifisering av sine ansatte som driver med retur, pc-rep eller lagerplukk - det er folk som er dratt inn fra gata med middels til høy gjennomlufting og kunnskapsnivået varierer derimot kraftig.

 

En annen ting, ikke bruk "storkunde" som et argument, du blir bare ledd av.

Lenke til kommentar

Jeg for min del har besluttet å ikke handle på komplett.no mer. Kjøpte en PS3 der til jul der blue ray spilleren døde med en gang. Retursaken tok 3 måneder. Når boksen kom tilbake var spillet som sto inni den døde spilleren ikke med, til tross for at dette var beskrevet i feil beskrivelse. Ringte flere ganger og de lovet og ordne opp men det tok jaggu tid. Maken til kundebehandling har jeg ikke møtt før. Har vært kunde der i 10 år, men nå er det slutt.

Lenke til kommentar

Jeg har bare gode erfaringer med Komplett.no. Har også handlet for noe den samme summen som deg siden 2000 og bygget PCer for venner og kjente. Men jeg har ikke hatt en retursak før jeg kjøpte et Gigabyte EX58-UD5 som dreiv og startet opp etter avslutning. Etter at PCen var skrudd av tok det 4 sekunder før den skrudde seg på igjen. Sendte retur til Komplett med grundig feilbeskrivelse der alt i deres egen sjekkliste før retursending var gjennomgått. Dette spesifiserte jeg også i mailen. De testet maskinen og fant feil på en minneslot. Rett og slett en kortslutning i hovedkortet. Fikk nytt kort i posten etter to uker.

 

Når det er sagt forstår jeg GODT frustrasjonen til trådstarter når han opplever disse problemene ved returhåndtering. Komplett har her helt klart fulgt sine egne rutiner, men de kunne helt klart vært mye mindre firkantet for å løse problemet for kunden. Jeg jobber selv med kundeservice hver dag og det er en del urimelige krav fra kunder som vi IKKE kan ta til følge hele tiden. Det er helt klart ikke tilfelle i denne saken. Her har kunden helt klart bevist godt hva problemet er og Komplett burde visst om problemene med dette chipsettet. Det er noe de fleste som har fulgt med en stund har fått med seg. Det blir mye det samme som korrupsjonsproblemene på SATA-kontrolleren på 790i. De fleste fikk med seg dette den gangen og returene på disse kortene gikk da meget smertefritt. De som jobber på en slik avdeling bør ha kunnskap om slike problemhovedkort.

 

Jeg håper det nå ordner seg for deg og at du får feilaktige utlegg tilbake. Jeg synes du faktisk har forholdt deg ganske saklig i tråden og du har også fått en del gode svar. Det ordner seg nok til slutt.

 

-T-

Lenke til kommentar

Når jeg leser her ler jeg litt for meg selv hvor mye folk klager og syter. I tillegg til å ha en ufattelig dårlig tone ovenfor den eventuellt nettbutikken de har kjøpt produktet hos. Så ja, med den holdningen og tonen så er det ikke rart at det blir mye tull og ball.

 

Som nevnt tidligere så er de fleste feil brukerfeil, og det har jeg sett om og om igjen i tråder jeg leser her på forumet.

 

Jeg har hatt flere saker med Komplett hvor noe er blitt ødelagt eller ikke fungert og måtte levere tilbake produktet eller få det reparert. Aldri hatt noen problemer med de. Man må kanskje mate disse teknikerene med teskje når det kommer til feilbeskrivelse, men dette gjør det lettere for både deg og eventuelt den stakkaren som prøver å finne en periodisk feil på en maskin.

 

De testene som ble gjort på maskinen i tillegg til Crysis i 3 timer, hvis det ikke dukket opp noen feil etter det så hadde jeg sendt den tilbake med faktura selv. 6-7 ganger daglig sier du? Si at du sitter ved maskinen 12 timer i døgnet det vil si at feilen burde oppstå minst 1 gang per andre time. Totalt ble kanskje maskinen nesten testet i 4 timer tenker jeg, og om feilen ikke oppsto etter det, vel jeg ville sagt det ikke var noe feil med den heller. Hadde du derimot skrevet i feilbeskrivelsen at maskinen noen ganger kunne gå over 4 timer uten at feilen oppstod, kanskje de hadde hatt den inne for testing litt lenger. Måten du beskrev feil på får meg til å tro at PC'n måtte være under press og at feilen kunne fremprovoseres.

 

Så for en kort oppsumering. Du kunne lett ha beskrevet feilen i mer detalje. Periodiske feil er de verste som finnes og en setning eller to under beskrivelsen kunne sikkert ha hjulpet. Komplett kunne kanskje gjort saken på en annen måte, men nå ordner de opp skikkelig til slutt, dette må de få ros for.

Lenke til kommentar
Jeg for min del har besluttet å ikke handle på komplett.no mer. Kjøpte en PS3 der til jul der blue ray spilleren døde med en gang. Retursaken tok 3 måneder. Når boksen kom tilbake var spillet som sto inni den døde spilleren ikke med, til tross for at dette var beskrevet i feil beskrivelse. Ringte flere ganger og de lovet og ordne opp men det tok jaggu tid. Maken til kundebehandling har jeg ikke møtt før. Har vært kunde der i 10 år, men nå er det slutt.

 

 

ja, hadde du kjøpt PS3 i en annen butikk, så ville det sikkert gått mye bedre.. Nordisk Film / DSV Sollutions på kløfta har all service på playstation så vidt jeg vet, men jeg har hørt rykter om at de videresender enhetene til england(?). Man får bytte-enhet ved konstatert feil, og det tar vanligvis ekstremt lang tid før spill/film kommer tilbake til forhandler.

Lenke til kommentar
Hvilke folk som jobber hos Komplett? Jeg vil tro følgende er representert:

 

Lagersjef

Lagerassistenter

Økonomisjef

Økonomimedarbeidere

Daglig leder

Teknisk sjef

Driftsansvarlige

IT-medarbeidere

Logistikksjef

Logistikkmedarbeidere

Kantinemedarbeidere

Anleggsgartner

Renholdsarbeidere

 

Har sikkert glemt noen, men i all hovedsak er det slike folk som jobber hos Komplett vil jeg tro.

Meg.

 

Jeg jobber på Komplett, men ikke på PC-Rep :innocent:

 

Bare for å kaste salt i såret; Komplett krever ingen sertifisering av sine ansatte som driver med retur, pc-rep eller lagerplukk - det er folk som er dratt inn fra gata med middels til høy gjennomlufting og kunnskapsnivået varierer derimot kraftig.

 

En annen ting, ikke bruk "storkunde" som et argument, du blir bare ledd av.

Så vidt jeg vet rekruterer PC-Rep mest fra PC-Prod avdelingen, så kunnskapsnivået er ganske høyt.

Endret av zalderach
Lenke til kommentar

et par av de gangene jeg har hatt kontakt med servicefolk der har de vært etter min mening direkte inkompetente.

f.eks sendte inn en pc med defekt rambrikke som jeg teipet kopi av memtest sin feilliste på kabinettet.

hovedkortet som det hadde vært null problem med ble bytta ut pcn returnert med samme problemet.

 

sendte inn et skjermkort som funket 50/50 dvs av de 2i1 kortene så i spill som støtta sli var halve skjermen syre men funka ellers normalt ,feilsøkte sammen med nvidia tech som konkluderte med at broen mellom var defekt så sendte det inn, komplett konkluderte med at kortet var feilfritt.

sendte kopi av den konklusjonen til nvidia tok tok det imot direkte og konkluderte defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...