Gå til innhold

Hvilke folk jobber egentlig hos Komplett.no ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så har jeg rett på å heve kjøpet om jeg må sende den inn en tredje gang pga. samme feil, eller er det hvis jeg får den tilbake fra tredje rep. og den fortsatt ikke fungerer? Å hvis jeg skal heve kjøpet, så blir det jo sikkert mye rabalder om hvor mye jeg skal få osv. da den ikke akkurat er ny. (okt 06).

Lenke til kommentar
Så har jeg rett på å heve kjøpet om jeg må sende den inn en tredje gang pga. samme feil, eller er det hvis jeg får den tilbake fra tredje rep. og den fortsatt ikke fungerer? Å hvis jeg skal heve kjøpet, så blir det jo sikkert mye rabalder om hvor mye jeg skal få osv. da den ikke akkurat er ny. (okt 06).

Regner med at du får tilbake de pengene du den gangen betalte for hovedkortet.

Lenke til kommentar

Sku tru det, ja ... Fader det er surt å måtte betale den fakturaen for at en fyr med lik eller mindre kompetanse en meg sjøl skal konstatere med at maskinen er feilfri etter 3 timer i crysis. Jaujau, case closed for now.

Jeg kommer tilbake med mer info når den tid kommer. Takk for svar, folkens :-)

Lenke til kommentar
Så har jeg rett på å heve kjøpet om jeg må sende den inn en tredje gang pga. samme feil, eller er det hvis jeg får den tilbake fra tredje rep. og den fortsatt ikke fungerer? Å hvis jeg skal heve kjøpet, så blir det jo sikkert mye rabalder om hvor mye jeg skal få osv. da den ikke akkurat er ny. (okt 06).

Om maskinen har samme feil når du får den tilbake nå, har du krav på å heve kjøpet, så fremt det ikke er en softwarefeil ;)

 

Når du hever kjøpet finnes det ikke så mye å lage rabalder over. Og om Komplett forsøker å skape rabalder har du jo alltid Forbrukerrettforumet :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vi takker for tilbakemeldingene og vi ser at vi bør/burde informere kundene bedre i slike tilfeller før vi sender PC-en i retur.

 

Derfor kaller vi sammen de berørte avdelinger internt og justerer rutinene for framtiden slik at vi kan ha en dialog i forkant med kundene på de sakene det gjelder. Heldigvis så har vi få slike saker men det er uansett ikke bra for de som opplever det.

 

Beklager brydderiet!

 

Du som tok opp saken i forumet i dag (fra Alta) vil bli kontaktet i morgen tirsdag slik at vi kan løse problemet.

 

Hilsen Komplett.no

Lenke til kommentar
har også vært storfornøyd med komplett.no inntil nå. Har handlet for et samlet beløp på ca 250.000 (!!) siden 2002. Alle venner og bekjente som har kommet til meg å skal ha pc, har jeg bygget til via "pc-byggeren" til komplett, å ja - dette er takken.

 

Når det kommer til det radivx skrev over, så har jeg faktisk påvist feilen sjøl - i feilbeskrivelsen. (Både denne gangen, og første gangen).

Nå skrev jeg tilogmed at dette er en kjent feil for MSI, og at akkurat dette nFrorce-brikkesettet plages med akkurat denne feilen. Har funnet i hvert fall 20 forskjellige forumbrukere på diverse fora som har hatt nøyaktig samme symptomer som meg; maskinen går rett av ved brenning/spilling/høy trafikk på sata-kontroller.

 

Tror du det hjelper? Tydeligvis ikke.

Ringte nå for andre gang, bare for å gi beskjed om at jeg kommer til å sende den rett tilbake, å at jeg gjerne vil bli oppringt av teknikeren som fikser PC-en, slik at jeg kan få han til å finne feilen lettere. Dette var i orden, men det var ikke normal prosedyre fikk jeg opplyst. Det er altså helt vanlig for komplett.no å sende en ureparert PC tilbake m/ faktura UTEN å kontakte kunden først.

 

Jeg ringte derfor en tidligere kollega som er lenovo-sertifisert tekniker. Han sier at 1pri på sertifiseringen er at man skal kontakte kunden før ureparert pc sendes tilbake for å klare å kartlegge feil med kunde, eller for å informere kunden om at feilen ikke ble funnet.

Å igjen - dette er ikke normal prosedyre for komplett.. Helt utrolig.

Jeg må altså betale frakt for alta-sandefjord-alta + 800 i arbeid - det blir over 1300 kroner, bare for at dem ikke gidda å ringe meg før PC-en ble sendt i retur. Love it.

 

Du burde få penger for tort og svie og.

Lenke til kommentar

Hvilke folk som jobber hos Komplett? Jeg vil tro følgende er representert:

 

Lagersjef

Lagerassistenter

Økonomisjef

Økonomimedarbeidere

Daglig leder

Teknisk sjef

Driftsansvarlige

IT-medarbeidere

Logistikksjef

Logistikkmedarbeidere

Kantinemedarbeidere

Anleggsgartner

Renholdsarbeidere

 

Har sikkert glemt noen, men i all hovedsak er det slike folk som jobber hos Komplett vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Du burde få penger for tort og svie og.

Det pleier å være en fordel om man holder kravene sine til en forhandler på et noenlunde realistisk nivå. Det eneste man kan kreve erstatning for er dokumenterte økonomiske tap som ikke har noe med næringsdrift å gjøre. Det er også lagt en meget høy list hos FTU for dokumentasjon av erstatningskrav.

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt å kreve noe mer en å få konstatert feilen på PC-en, og få dekket fraktugiftene, samt refundert fakturaen for arbeidet de tilbakela når de konkluderte med at pc-en var feilfri.

 

josh909 - du skjønnte sikkert vinklingen på tittelen, gjorde du ikke?

 

Som nevnt tidligere, er jeg storkunde hos Komplett.no. Dette er fordi de alltid er billige, kjappe og pålitelige. Det kommer jeg til å fortsette å være hvis denne saken løser seg på en fornuftig måte, noe jeg tror den gjør.

At ikke teknikeren til komplett har funnet feilen, har jeg full forståelse for, da slike periodiske feil er et herk å jobbe med. For å ikke snakke om å kartlegge feilen når den har blitt oppdaget, da ingen av diagnoseverktøyene viser noe fornuftig.

Frustrasjonen i denne situasjonen er atlså mangelen på info vedr. tilbakesending, evnen til å se "servicehistorikk" til PC-en jeg sendte inn, samt kundebehandlingen i ettertid (fram til nå, selvfølgelig).

 

Edit: skrivefeil

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar

Som med alle andre slike saker som omhandler de forskjellige webbutikkene...

kjipt man må "skrike" om problemet på et forum for å få en rask løsning/svar.

 

Synes synd på Ola og Kari nordmann som ikke henger på et forum og som opplever dårlig service ;)

Lenke til kommentar

Trådstarter, du har Åpenbart ikke forklart Godt nok hva feilen egentlig er/gjelder, da Feilen som du mener oppstår ikke er en Rutine-sak (For Komplett, når det gjelder Retur) :)

 

Komplett har noen merkelig medarbeidere og sender Retur i både hytt og pine, dog er dette en Svært Positiv ting, da de ikke er av den Nettbutikken som er av det gjerrige slaget ;)

 

Eneste jeg skulle ønske Komplett hadde, var et Hentelager i Oslo, som Netshop. På dette området taper de helt åpenbart mye, jeg kjøper stort sett deler fra Netshop da jeg veit det kun koster 40 kroner å hente delene, istedenfor 150 kroner i Oppkrav og Frakt (Og jeg bestiller Ofte og Lite - som det Hetes :p ).

Komplett - Vurder et Hentelager i Oslo! :D

Lenke til kommentar

Hææ?

 

Komplett har noen merkelig medarbeidere og sender Retur i både hytt og pine, dog er dette en Svært Positiv ting, da de ikke er av den Nettbutikken som er av det gjerrige slaget wink.gif

?

Trådstarter, du har Åpenbart ikke forklart Godt nok hva feilen egentlig er/gjelder, da Feilen som du mener oppstår ikke er en Rutine-sak (For Komplett, når det gjelder Retur) smile.gif

 

Igjen - what?

 

Feilen ble forklart opp å ned i massevis, å dem hadde en tidligere feil med feildiagnose og løsning å referere til, så jeg tror du bomma alvorlig nu.

Lenke til kommentar

Tydlig at du ønsker å legge skylda på Komplett, men i det store og hele så er det brukeren sin skyld mtp forklaring og tydliggjøring (Generelt sett).

 

Hvis du hadde tydliggjort hva som var feilen sist gang (Og referet til det), så hadde Komplett Skiftet eller Reparert den delen.

 

Men jeg vet ikke hvordan du har formulert deg i denne saken, men mtp førsteposten din o.l så virker det ikke veldig overbevisende.

Lenke til kommentar
Hvis du hadde tydliggjort hva som var feilen sist gang (Og referet til det), så hadde Komplett Skiftet eller Reparert den delen.

Men jeg vet ikke hvordan du har formulert deg i denne saken, men mtp førsteposten din o.l så virker det ikke veldig overbevisende.

 

Har du lest hele tråden?

Trådstarter har postet hva han skrev som beskrivelse/feildiagnose.

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Eneste jeg skulle ønske Komplett hadde, var et Hentelager i Oslo, som Netshop. På dette området taper de helt åpenbart mye, jeg kjøper stort sett deler fra Netshop da jeg veit det kun koster 40 kroner å hente delene, istedenfor 150 kroner i Oppkrav og Frakt (Og jeg bestiller Ofte og Lite - som det Hetes :p ).

Komplett - Vurder et Hentelager i Oslo! :D

 

Ikke glem bomringen, 20,- ekstra ;)

Hvis du ikke allerede bor utenfor ringen da :p

Lenke til kommentar
Tydlig at du ønsker å legge skylda på Komplett, men i det store og hele så er det brukeren sin skyld mtp forklaring og tydliggjøring (Generelt sett).

 

Hvis du hadde tydliggjort hva som var feilen sist gang (Og referet til det), så hadde Komplett Skiftet eller Reparert den delen.

 

Men jeg vet ikke hvordan du har formulert deg i denne saken, men mtp førsteposten din o.l så virker det ikke veldig overbevisende.

 

Du er vel så langt utpå jordet som man kommer nu, men for all del - fortsett :D

Les tråden, å fortsett om du føler for det ...

 

 

Edit:

 

#1 Jeg tydeliggjorde hva som var feilen

#2 Jeg refererte til forrige reperasjon både på tlf. med komplett før og etter at PC-en var sendt inn, i tillegg til i selve feilmeldingen jeg leverte med PC-en.

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar

Har lest hele tråden ;)

 

Hehe, Ord over en Tlf er nokså utydlig vil jeg si, forveksling og misforståelser forekommer raskere over en Tlf en bastante ord over Mail.

 

F.eks Netshop ber meg ved enhver anledning sende dem en Mail om Problemet hvis det blir litt for mye over telefon eller lignende ;)

 

Men som jeg har sagt tidligere, hva du faktisk har sagt eller ikke kan ikke jeg påstå, men det er helt åpenbart at en misforståelse har forekommet. :)

 

Makky: Bli litt flisspikkeri dette (Selv om det var med en Pose Ironi), Netshop tjener vell ikke akkurat mye på Hentelageret sitt, men de tjener kunder og i lengden tørr jeg påstå det lønner seg :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...