Pysj Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jobbannonse avslører nytt fokusområde. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 La meg gjette: De vil sikre at en betydelig del av spillmarkedet bruker DirectX grafikk på mobilen slik at disse spillene ikke blir kompatible med Android, iPhone og andre systemer. For på den måten å gjøre Windows mobile til et must for mange av de som vil spille på mobilen. Lenke til kommentar
Morghus Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) La meg gjette: De vil sikre at en betydelig del av spillmarkedet bruker DirectX grafikk på mobilen slik at disse spillene ikke blir kompatible med Android, iPhone og andre systemer. For på den måten å gjøre Windows mobile til et must for mange av de som vil spille på mobilen. Det var ein voldsomt spennende vinkling eg ikkje har tenkt på endå, at Android som spel-plattform kan bety utvikling av grafikk-drivere til Linux generelt (mest sannsynligvis), og eitt eller anna svar til DirectX. Forsvinner behovet for Windows for å game, så forsvinner Windows i stor grad ut av mitt liv Endret 25. mai 2009 av Morghus Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Androids motstykke til Microsofts Direct3D heter OpenGL ES. Det er en tilpasset variant av OpenGL 1.3 så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) La meg gjette: De vil sikre at en betydelig del av spillmarkedet bruker DirectX grafikk på mobilen slik at disse spillene ikke blir kompatible med Android, iPhone og andre systemer. For på den måten å gjøre Windows mobile til et must for mange av de som vil spille på mobilen. Det var ein voldsomt spennende vinkling eg ikkje har tenkt på endå, at Android som spel-plattform kan bety utvikling av grafikk-drivere til Linux generelt (mest sannsynligvis), og eitt eller anna svar til DirectX. Forsvinner behovet for Windows for å game, så forsvinner Windows i stor grad ut av mitt liv Hva i all verden er det du snakker om? Android vil vel ikke på noen spesiell måte bidra til utviklingen av grafikkdrivere for Linux-kjernen. OpenGL er allerede godt implementert, og det var på ingen måte det Simen1 mente. Tja, Simen1. Er det virkelig så ille om Microsoft sørger for at de store spillstudioene skriver utelukkende for Microsoft-platformer med DirectX-bibliotekene? Det er et fritt marked, og Google/Linux-verden får sørge for å lansere tilstrekkelig gode titler skrevet med OpenGL. Liker selvfølgelig tanken på et fritt og åpent system hvor portabilitet ikke er noe problem, og proprietære løsninger er borte for godt. Endring: La til det siste avsnittet. Endret 25. mai 2009 av phfjeld Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Liker selvfølgelig tanken på et fritt og åpent system hvor portabilitet ikke er noe problem, og proprietære løsninger er borte for godt. Det er vel ingen bombe om jeg nikker bestemt til denne setningen. Hvis Microsoft prøver å hindre åpenhet og portabilitet så liker jeg ikke det. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Liker selvfølgelig tanken på et fritt og åpent system hvor portabilitet ikke er noe problem, og proprietære løsninger er borte for godt. Det er vel ingen bombe om jeg nikker bestemt til denne setningen. Hvis Microsoft prøver å hindre åpenhet og portabilitet så liker jeg ikke det. Herremin.... Det å levere sitt eget produkt på sin egen mobilplattform er da på ingen måte å prøve å stikke kjepper i hjulene for andre leverandører av andre plattformer! Kan ikke de andre leverandørene levere ønsket produkt som på god nok måte kan konkurrere med microsoft, så kan ikke microsoft henges for dette. Det er jo faktisk ren konkurranse. Men jeg har egentlig mer tro på at microsoft sin gamingplattform flopper, siden java er såpass utbredt som det er. Java er ingen god løsning ytelsesmessig, men det blir litt som med mp3 ... kan kjøres på det meste og er mye utbredt, derfor foretrukket av massene. Iphone og android er fortsatt for særegent til å kunne flagge det som noen ledende plattform. Pr. i dag så er det begrenset hvor aktuelt windows mobile er for den gjengse bruker. Det virker som microsoft fokus rundt dette er winmobile 7 og utover, men jeg tviler egentlig på at microsoft er "riktig dèr" enda... selv med windows 7. Skal de bli ledende på spillplattform for mobil så må de levere et mobilOS som er mer rettet mot de store massene (les: enklere, simplere og mindre kravstor til hardware). Men da må de virkelig snu på flisa. Jeg tror ikke vi ser noen store ringvirkninger før godt etter windows 7 i såfall. Dette er selvfølgelig bare mine vide tanker og synsinger.... Endret 25. mai 2009 av JKJK Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Dette skriker Zune HD til meg. Ser frem til noe i retningen PMP/spillkonsoll med mer futt en PSP å ha i lomma om en stund *sikler* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg