cryton1000 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hei! Midt i et relativt fuktigt vorspiel på lørdag så skjedde det som ikke skulle skje. Det vart sølt et helt glass med vann utover pcen min. Dette ødela strømforsyningen og pcen bluescreener etter en tid. Jeg må derfor ha meg en ny pc. Jeg har ikke oppdatert meg på bærbar pc fronten på veldig lenge. Så jeg håper å få hjelp til å finne meg en pc som jeg kan spille poker (1600 eller 1900 oppløsning) på. Surfe, se på filmer/serier (relativ stille). Jobbe sånn smått på (excel, office pakken mm) Hvilket skjermkort skal jeg se etter? 4g ram er vel nødvendig også. CPU? Er det noe tråder her som jeg har oversett som gir meg en oversikt over hva som er bra nå for tiden? Hvilken annbefalinger har dere? Jeg har egentlig ikke en prisrange. Om den rette koster 10k flott, men om jeg må betale 15k eller mer så er det helt greit. Jeg ser på multicom sin 15 tommer som man kan bygge selv men er så usikker. Noen som vet leveringstiden på denne? 2-3 uker? Dell har vel den samme leveringstiden. Jeg vil ikke ha en HP pc helst. Takker så mye for all hjelp. Lenke til kommentar
bme081 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Multicom Kunshan M860 er jo veldig bra hvis du har råd... Der får du jo både 1920x1200 oppløsning og alt av bra specs, HDMI-utgang, etc. Men vær obs, den laptopen blir varm med det skjermkortet og viftene lager da nødvendigvis endel støy, og du betaler mye for et rått skjermkort, hvis du ikke egentlig spiller mye. For beste byggekvalitet og minst støy ville jeg gått for Lenovo Thinkpad T500 (har både dedikert og integrert skjermkort så du kan veksle alt etter hva du bruker PC'en til, kan fremdeles dra endel spill også) eller Macbook. Men vær obs på at thinkpaden ikke har HDMI, noe some er en stor ulempe hvis du skal koble laptopen til flatskjerm.. Hvis du vil ha en skikkelig rask og stille maskin til surfing og film /enkle applikasjoner, anbefaler jeg å kjøpe en SSD harddisk utenom og montere i laptopen selv (vet ikke om dette går i mac(?)). Sparer lett noen tusen på dette. Se på netshop, amentio, etc, om de har lagersalg på noen SSD'er. Jeg har dette selv, og det er stor forskjell..! Går sinnsykt fort å åpne opp vinduer, etc, og maskinen booter på 45 sekund.. Endret 25. mai 2009 av bme081 Lenke til kommentar
cryton1000 Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Hvis du vil ha en skikkelig rask og stille maskin til surfing og film /enkle applikasjoner, anbefaler jeg å kjøpe en SSD harddisk utenom og montere i laptopen selv (vet ikke om dette går i mac(?)). Se på netshop, amentio, etc, om de har lagersalg på noen SSD'er. Jeg har dette selv, og det er stor forskjell..! Konge! det skal jeg gjøre. Jeg endte opp med Multicom Compal JHL90+ GeForce® 9600M GT 512MB Tenkte lenge på å kjøpe kunshan pcen men falt på denne. Her er speccen: 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare) [+714,-] 500GB SATA 5400RPM 2.5" [+497,-] 4GB DDR2 SO-Dimm 800MHz (2x2GB) [+401,-] 9-cellers batteri XL (ekstra kapasitet), 7200mAh [+188,-] Intel® Turbo Memory 4GB (kun sammen med Windows Vista, fungerer ikke med Windows XP) [+621,-] Vet ikke hvor bra turbo memory er men måtte bare prøve. Hva synest du/dere om speccen og skjermkortet? Dette blir min første 15 tommer. Tusen takk for raskt svar:) Endret 25. mai 2009 av cryton1000 Lenke til kommentar
bme081 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hvis du har bestemt deg for å kjøpe SSD ville jeg valgt så billig harddisk i den lap'en som mulig, da sparer du 497,-. Du skal jo bare bytte den ut uansett.. Skjermkortet er bra det, hadde det i forrige laptopen min, spilte bl.a. Civilization4, BF2 og COD5 uten problem. Men vær klar over at det som er i Compal KHLB2; "HD4650", er endel nyere og yter en god del bedre, og er da kanskje mer effektivt i forhold til strømbruk/varme/støy også, uten at jeg vet det. Men uansett, 9600mgt er bra nok til å kjøre de fleste spill med ok fps. Og personlig hadde jeg valgt samme laptopen før KHLB2, da den har bedre oppløsning og normalt 16/9-display. 1600x1050 er helt perfekt til 15-tommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå