Gå til innhold

Prosessoren min er så varm!!!

CaSh

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en AMD XP 2000+ ikke overklokket har vcore på auto og har en taisol vifte. Har også kjølepasta.

Har også en chieftech maxi tower med 2 kabinett vifter kjøpt ved siden av. Men når jeg spiller eller kjører krevende cpu spill så blir cpu min så utrolig varm. Jeg får glatt 76 grader når jeg spiller og mange mange ganger så bare fryser pcen pga tempen. Jeg lurer færlt om det er et hardware feil et eller annet sted.

Har et Asus A7V333 hovedkort med 512 Standard DDR RAM.

Noen som har en ide på hvordan jeg kan få ned varmen på cpu? Har støvsugd og fjernet støv i kabinettet til lite nytte.

Den ligger på godt over 60 grader idle!! :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mulig det er dårlig kontakt mellom prosessor og ribbe.

Sjekk om det er nødvendig å planslipe ribben.

Bytt orginal pasta med en bedre.

Hvis du kjenner på ribbene om de er veldig varm, trenger ribbene mer kald luft. Dvs kraftigere prosessor vifte / mindre temp inni kabinettet. Jeg har også to vifter i mitt kabinett, men to hd + skjermkort ++ lager mye varme.

Lenke til kommentar

Ok, dere snakker veldig mye om kjøleribba. Jeg har ikke sjekket om den står i litt feil. Trodde hvis den gjorde det, at det ikke var mulig for prossessoren å starte. Jeg har brukt artic silver og ikke den som var på.

Lenke til kommentar

hei..

jeg har akurat det samme hovedkortet og en amdxp 2000+ tb kjerne.. kjøpte nettopp denne fordi jeg hadde planer om å overklokke... men det ble dårlig med overklokking når cpu'en stort sett ligger på mellom 70 og 75 grader.....

har også prøvd å bytte viftekjølepasta og alt..... men det hjelper ikke....

håper noen har en god løsning annet enn å bytte vifte o.l. det hjelper ikke.....

MVH

smal

Lenke til kommentar

Jeg har også veldig høy temperatur på min XP1900. Har 60mm vifte med rør fra utsiden av kabinettet, for å få kaldest mulig luft. Men prosessoren ligger på ca 60C allikevel.

Lurer på å kjøpe meg vapochill kabinett med vannkjøling nå.

Tror Ti4200 kortet mitt har det for varmt også. Ingenting er overklokket, men varm allikevel!

MVH Øyvind

Lenke til kommentar

Det dere kan prøve for å senke Tmp. er å montere en 40x40 eller en 60x60 vifte på ene siden av kjøleribbene deres.

Jeg klarte å senke Tempraturen med 20 C når jeg satte en vifte på siden.

Jeg bare teipet den fast på ene siden av ribben.

på toppen har jeg en 80x80.

Kjøleribbe: colermaster for Athlon 1.3Ghz på Xp2100+@Xp2500+1.725 Volt. 50 C

Lenke til kommentar

Ok jeg åpnet opp vifta og så på CPUen. Kjølepastan var blitt fordampet??!?!?!? :o

Så jeg satt på ny kjølepasta ved først og fjerne den andre ordentlig med blå isopropanol og prøvde å få så jevn kant som mulig med ny artic silver og den er på 53 grader på max. :woot:

Jeg flyttet også på ett av kabinett viftene og la den veldig nær cpuen. Nå har jeg to stk der. Jeg har rundt 43 grader idle :)

Deilig. Tips til deg som har samme specs som meg og samme feil. Se om kjølepastaen din har fordampet og bruk artic silver, fjern det gamle og rens godt!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...