Gå til innhold

Fra Lightroom til CS3

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er mulig og endre innstilling i Lightroom slik at man "løfter" JPG fil over til CS3 når man har behov for mer redigering en det man kan i LR?

I dag så opprettes TIFF fil når jeg tar bilde fra LR til CS3.

Og det blir fryktelig mye MB av det.(Mine TIFf filer blir på rundt 50MB)

Jeg må uansett konvertere TIFF til JPG. Da sitter man igjen med 3 filer av samme bilde.

RAW, TIFF og JPG.

Jeg vet at det ligger mye mer informasjon i TIFF filer men føler at det ikke er et stort behov for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Det er nok ikke mulig.

Du kan velge mellom TIFF eller PSD, men jpg er ikke tilgjegelig.

Selv bruker jeg PSD, siden jeg ofte har bruk for lag når jeg rediderer i PS Elements.

PSD filer er og store, men det gir meg i hvert fall noe igjen for plassbruken, iom at jeg kan gå tilbake og endre redigeringa av de ulike lagene på PSD-filer.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Siste versjon av LR lagrer vel ikke TIF/PSD-filen automatisk slik versjon 1 gjorde, så strengt tatt kan du bare ta "Save As" fra Photoshop og lagre som JPG og unngå at TIF-versjonene noensinne lagres på disk. Jeg har ikke prøvd dette, men ser ikke noen grunn for at det ikke skulle fungere.

Lenke til kommentar
Siste versjon av LR lagrer vel ikke TIF/PSD-filen automatisk slik versjon 1 gjorde, så strengt tatt kan du bare ta "Save As" fra Photoshop og lagre som JPG og unngå at TIF-versjonene noensinne lagres på disk. Jeg har ikke prøvd dette, men ser ikke noen grunn for at det ikke skulle fungere.
Hm. Var ikke klar over denne endringa.

Burde sikkert ha nevnt at jeg bruker 1.4.

Lenke til kommentar

Men legger deg seg uansett ikke kopi av TIFF fil i LR biblioteket?

Skal prøve dette senere i dag.

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...