Trikrin Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Har en server som står her på jobben, som ikke har tilgang til. Den har en del tilgjengelige TS per user CAL token. Men, jeg har to maskiner (en Citrix PS, og en annen maskin), som ikke bruker av den poolen jeg har med lisenser. Event_ID er 1011: "The terminal server client has been disconnected because its temporary license has expired. The license server KV-PLO was contacted to get Windows Server 2003 - Terminal Server Per Device CAL token. licence for this client" Noen som vet hvordan jeg kan rette på dette? Nå har grace-perioden for min Citrix PS gått ut, slik at brukeren ikke får logget seg på via den. Jeg ser at under tscc (Terminal Services Configuration\Server Settings), så står Licencing på Per Device. Endret 25. mai 2009 av Trikrin Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Du må sette opp en Terminal services License server om du ikke allerede har gjort det. Denne må aktiveres. CAL's legges inn. Deretter må TS'ene dine benytte denne license servern for sine CAL's. Har du domene, skal dem klare å finne frem selv. Sett også korrekt lisensiering på TS'ene. Device/User licensing. Du må også ha Citrix lisens server med lisenser for dine brukere i Citrix farmen. Håper det var til noe hjelp da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå