Halib Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hei, jeg lurer på om det er sunt å spise godmorgen yoghurt til frokost? jeg pleier å spise det til lunch og blir ikke sulten etter det helt til middag. En dag så droppet jeg godmorgen yoghurt og tok et eple istedet, etter to timer begynte jeg å bli veldig sulten og måtte ha ei eplet til for å mette min sult. Lurer på om hvorfor det er slikt... Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Altfor lite mat, i forhold til en kar. Spis mer. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Hvor lang tid tar det mellom lunsj og middag? Det er jo en del mer mat i en godmorgen yoghurt enn i ett eple. Men det er definitivt ikke sunt å spise godmorgen yoghurt til frokost hver dag, da ingen form for yoghurt er sunt. Så grunnen til at du ble mer sulten når du bytta ut yoghurten med ett eple, er at det er mer mat i yoghurten enn i eplet. Selv mener jeg at man kanskje burde har mer enn bare en yoghurt til lunsj, om man ikke har andre mellommåltider før middag? Edit: Forøvrig også enig med Nidaro. Det høres nesten anorektiskt ut å bare spise ett eple til lunsj, og ikke noe mer før middag. Endret 25. mai 2009 av Ajaco Lenke til kommentar
Zarn Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Jeg spiste bare ett eple til lunsj før. .. Men da var jeg anoretisk. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Spis langt mer TS. Noen brødskiver og, alt hjelper på! Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Det å spise Go' Morgen youghurt er ihvertfall bedre enn "andre vanlige" youghurter, da müslien gir det en mettende følelse. Uansett, for mye sukker. Prøv å spise noe med mer proteiner og mindre karbohydrater Lenke til kommentar
akrozo Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Men det er definitivt ikke sunt å spise godmorgen yoghurt til frokost hver dag, da ingen form for yoghurt er sunt. Du er langt ute på jordet! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Du er langt ute på jordet! Trening og kosthold gutta lever litt i sin egen verden. Der er det erteprotein i pulverform som er tingen Hva som er sunt er jo relativt, sikkert mye som er både sunnere og mindre sunt enn God Morgen. Lenke til kommentar
akrozo Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg brukte fet skrift da han sa at ingen yoghurt er sunn. Det er feil. For å ha det på det rene: God morgen yoghurt er USUNT. Yoplait yogurt med 0% fett og 0% tilsatt sukker derimot er det bare å gafle i seg! Lenke til kommentar
HValder Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Nja, det stemmer ikkje heilt da, fremdeles mykje "naturlig" sukker frå frukta. Naturell yoghurt er det beste, kan evt tilsette frukta sjølv. Nokon spiser naturell yoghurt blanda med litt Fun-light saft, smakar AIDS imo. Edit: Forøvrig er erteprotein billig-varianten, myse ftw! Endret 29. mai 2009 av HValder Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 forøvrig så er vel god morgen yogurt sunnere enn japp sjokolade? kjenner flere som spiser en japp til lunch. poenget mitt er at det finnes verre ting å spise til lunch og yogurt faller ikke akkurat under usun kategorien. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Yoghurt utgår, Mager Kesam eller Cottage Cheese er tingen. Bland gjerne i havregryn for å gi det mere Karbohydrater. Funlight kan også blandes i om man ikke liker smaken. Min lunsj kan fort være en boks Mager Kesam med en neve havregryn og en dæsj funlight om jeg har det travelt. Endret 30. mai 2009 av christer-R Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 grunnen til at yoghurt er bra for deg, vel å merke all yoghurt... er at det er rikelig med "gode" bakterier som vi trenge å får nytte av. (HAR VERTFALL EG HØRT:) noen sa til meg at det er tilsvarende 14sukkerbiter i 1 god morgen yoghurt. hørtes jævli mye ut, noen så vett kor mye sukker det faktisk er? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 I følge Tine.no er det ca. 40g karbo i ein Go'morgen yoghurt (ca. 35g i lett variantane), ca. 9g protein og ca. 6,5g fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå