zhoe Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Hei. Detter har sikker vært oppe før, men jeg har ikke greid å funnet noen tråd om det. Jeg skal avlegge fagprøve snart, og vurderer hvordan jeg skal deploye OS til pc'ene. Jeg har erfaring med Symantec ghost fra før, og det fungerer bra til vårt bruk på arbeidsplassen, men jeg lurer på å bruke WDS til det på eksamen, hvis det vil være en bedre løsning. Det jeg lurer på angående WDS er dette: - Kan man med ett image i WDS sende det ut til maskiner med forskjellig hardware? - Er det noen åpenbare fordeler med WDS kontra ghost? Synes det er vanskelig å finne god info om WDS og XP på nettet, og det er ganske vanskelig å sette opp å få til å virke bare av å knote. Det er heller ingen på arbeidsplassen min som har brukt WDS før, da vi har brukt Ghost bestandig. Håper noen kan hjelpe litt, og kanskje har en guide som er bra Mvh Hans Ola Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Det er forsåvidt samme problemet med forskjellig hardware og image, uansett hvilke løsning for distribuering av imaget man bruker. Om det er WDS, Ghost, Altaris osv. Har ikke testet WDS til direkte deploying av image, men har brukt Microsoft Deployment Toolkit en stund nå. Dette er et gratis verktøy til deploying av OS. Dette verktøyet bruker WDS til å distribuere boot image for maskiner uten OS. Det er desverre lite dokumentasjon på MDT2008, men det finns mange forum og blogger om temaet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Må du deployere XP? Vista sammen med WDS er mye enklere.. Lenke til kommentar
insanefish Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Jeg har også fagprøve nå, har gjort det så enkelt som å kjøre Norton Ghost 14 på klientene og ghoster fra nettverks stasjon på serveren. Ghost 14 har ikke noe problem med forskjellig hardware det jeg har opplevd. Du får jo ikke akkurat deloyert i det systemet. Tror det letteste bare er å bruke det man er vant med. Mye bedre enn å prøve på noe helt nytt. Så lenge det dokumenteres bør det ikke være noe problem hva slags løsning man velger. Lenke til kommentar
Emptyy Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Bruk det du er vant med. Å bli kjent med WDS/BDD/MDT på liten tid er vanskelig. Prøvde BDD, og den hadde relativt god mulighet til å deploye et image til maskiner med forskjellig hardware. Antar MDT har det samme, om ikke bedre. Reklamere for egen WDS-guide Edit: Fixed link Endret 9. juni 2009 av Emptyy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Bruk det du er vant med. Å bli kjent med WDS/BDD/MDT på liten tid er vanskelig.Prøvde BDD, og den hadde relativt god mulighet til å deploye et image til maskiner med forskjellig hardware. Antar MDT har det samme, om ikke bedre. Reklamere for egen WDS-guide Bra reklame. Spesielt når linken er feil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå