Gå til innhold

Hvordan forbrenne underlagsfett

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er en ung mann som er 1.80 høy og veier 70 kg. Jeg ser på meg selv som slank, og trener minst to ganger i uken. Målet er å trene tre ganger i uken, med variasjon av kondisjon, svømming og styrketrening.

Jeg har trent konstant i flere år nå, men problemet er at jeg ikke får markerte muskler og føler at jeg har litt fett rundt brystet og magen. Klarer jeg å forbrenne det så vil jeg få markerte muskler. Jeg skjønner ikke hva må gjøres for at jeg kan forbrenne det fettet og hva slags trening jeg må gjøre, i tillegg hva er det riktig kosthold.

Problemet mitt er at jeg spiser ofte søtsaker = kaker, is, skjokolader og ikke minst pizza.....men har kuttett ut cola.

Kan dere gi meg noen råd om hvordan jeg skal se mer sunn ut....

ser frem til svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du svarer vel på dette selv.. Spis mindre "Problemet mitt er at jeg spiser ofte søtsaker = kaker, is, skjokolader og ikke minst pizza." Er du ikke genetisk heldig så er det ingen utvei.. Alternativet er å kjøre deg opp litt i muskelmasse, dvs. gå opp i vekt for så å deffe.. med 180 cm og 70 kg så er du nok ikke akkurat store karen.. Jeg ville nok testet det med søtsakene først..

Lenke til kommentar

Slik du blir slankere er rett og slett at du forbrenner mer fett enn det du får i deg. Man forbrenner mest fett ved kondisjonstrening (tror jeg?), så du bør kanskje spise litt mindre fet mat, og trene mer kondisjonstrening, til du er fornøyd med hvor mye fett du har, da vil musklene til slutt vise seg.

Jeg har ingen faste kilder, eller er helt sikker på det jeg sier her, men om det jeg har hørt stemmer, er innlegget mitt riktig. Kanskje noen andre kan bekrefte innlegget mitt?

Lenke til kommentar

Av den lille erafringen jeg har så hjelper det ikke med bare litt kondisjonstrening om du velger å spise mye godter. Er kostholdet på trynet så kan du trene deg ihjel uten at det hjelper. Riktig kosthold er minst like viktig som treninga..

Lenke til kommentar
Av den lille erafringen jeg har så hjelper det ikke med bare litt kondisjonstrening om du velger å spise mye godter. Er kostholdet på trynet så kan du trene deg ihjel uten at det hjelper. Riktig kosthold er minst like viktig som treninga..

Indeed. Trening og kosthold hører sammen. Å trene med dårlig kost blir som å sykle med pungterte dekk.

Lenke til kommentar

Du kan jo teste ut treningsregimet mitt en liten stund. Har lagt på meg vell 10 kg siste 2 mnd ved bare å spise ekstra, ikke tenke på mat i det hele tatt.. Hadde vell 2k kalorier i overskudd hver dag i gjennomsnitt.. Jeg veide 95 kg, 1 og en halv uke er jeg nede i ca.91 kg.. Skal ned i 85 i løpet av noen uker.. Er 186cm høy..

Frokost; banan, havregryn, vann og proteinpulver..

MM: Frukt

Lunsj: Ris, kjylling, egg, fisk..

Trening: 1-2 timer jogging

Proteinshake, frukt, banan, etc..

En liten tur på Gymmen for vekter,

Mer protein, gjerne en yoghurt naturell med proteinpulver..

Middag. Samme som lunsj..

Kvelds kan være egg og laks..

Spiser ikke brød og potet..

I dag har jeg ikke jogget, men gått 2 timer, så spilt innebandy i 1 1/2 time.. Så det holder med trening for i dag.. Nå er det hvile og restitusjon.. Imorgen er det vekttrening og lett joggetur eller spinning.. får se..

Lenke til kommentar
Er ikke rask gange i ulent terreng den beste måte å forbrenne fett på?

vet ikke om jeg tør å si at det er den aller beste, men jeg er hvertfall enig i det du sier ( etter egen erfaring). spesielt det å gå raskt 30min før frokost om morning, det er dønn!

Lenke til kommentar

Du kan jo lese denne artikkelen og dømme selv hva du er ute etter. http://trening.no/nyhet.php?id=923

Personlig har jeg funnet ut at variasjon er den mest effektive formen for trening. Alt fra intervall, jogging, innebandy, spinning til vekttrening. Kroppen venner seg fort til om du bare går turer eller bare jogger.. Opp og ned i intensitet, samtidig er det etter min mening viktig å trene for å få overskudd og samtidig trene på overskudd.. Prøv å unngå å trene hardt dager der formen ikke er der, men heller bruke disse til å gå en tur.. Å gå eller jogge med lav intensitet skaper overskudd..

Lenke til kommentar

Takk for tips, men jeg har hørt at det å trene hverdag er ikke bra for kroppen. Man skal trene en dag også hvile en dag og deretter trene dagen etter. Altså maksimum 3 dager i uken holder, gjerne fire men mild trening.

Når det gjelder trening, så må jeg få ut all den varmen i hodet mitt ved å øke pulsen til maksimum, det er da jeg føler en lettelse i ettertid. Jeg føler ikke at det å bare gå er noe trening, for det hjelper meg ikke med å slippe ut de stoffene i kroppen som gir en behagelig følelse etterpå.....

Lurer på om det er greit hvis jeg spiser pizza en gang i uken på lørdager, for jeg bare må ha det, må ha det ;-)

Lenke til kommentar

Det som menes med å trene for mye er forskjellig fra person til person.. Noen tåler mye trening, andre ikke.. Lett joggetur, spinning eller gåing kan være trening for noen, mens for andre er det egentlig en hviledag..Alt kommer an på formen du er i.. Uansett mener jeg ikke at man bør holde seg i ro på hviledager.. Med hviledager menes ikke at man skal ligge og sove, det er nok litt misforstått..

3 til 4 dager trening er helt greit det, men det kommer litt an på hva som defineres som trening og da.. Jeg har som sagt 6 dager i uken med trening, 2- 3 av dem er trening av overkropp, resten er bein på en eller annen måte.. Mellom trening av overkropp går det gjerne 1-2 dager, mens bein kan jeg trene hver dag, dog ikke hard trening hver dag.. Dagen etter innebandy og hard trening er det som regel restitusjonstrening.. Lett joggetur eller gåtur etc..

Er ingen problem å spise pizza en dag i uken, problemet oppstår om du spiser det hver dag.. Velg en dag du kan skeie ut med mat, men mitt tips er å aldri la det bli 2 påfølgende dager..

Mitt inntrykk er dog at pizzaen ikke var ditt store problem, heller godis(sjokolade etc.) Pizza trenger egentlig ikke være direkte usunt, alt kommer an på mengde mat man slenger ned i kroppen..

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Takk for tips, men jeg har hørt at det å trene hverdag er ikke bra for kroppen. Man skal trene en dag også hvile en dag og deretter trene dagen etter. Altså maksimum 3 dager i uken holder, gjerne fire men mild trening.

Akkurat det der er feil. Det du sier der gjelder muskelgrupper ved hard trening. Altså i hovedsak styrketrening, at man ikke trener armene flere dager på rad, f. eks.

Men, ja, du trenger ikke trene mer enn du selv vil/orker/har tid til, og 3 til 4 dager i uken holder nok.

Når det gjelder trening, så må jeg få ut all den varmen i hodet mitt ved å øke pulsen til maksimum, det er da jeg føler en lettelse i ettertid. Jeg føler ikke at det å bare gå er noe trening, for det hjelper meg ikke med å slippe ut de stoffene i kroppen som gir en behagelig følelse etterpå.....

Maks puls er en veldig dårlig måte å forbrenne fett på. Da kjører du kroppen alt for hardt, og den vil da ikke forbrenne fett. Dessuten klarer man ikke å holde maks puls over lang nok tid.

60-70% av maks puls er bra for forbrenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...