Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bsod etter mulig over-oppheting.

Anbefalte innlegg

ok, så situasjonen er slik, jeg hadde akkurat satt opp hdtv'en vår sammen med min 22" sjerm.

hd kabelen som var brukt var litt kort slik at både tv'en og sjermen sto inntil bakenden av pc'en. jeg spillte counter strike på den og jeg fikk en bsod. jeg fikk ikke med meg meldingen.

etter en restarting av pc'en nektet windows xp å starte. en systemfil var vist korrupt, feilmeldingen viste seg midt i "velkommen" sjermen rett før start-up.

jeg reformaterte hard disken, og instalerte xp systemet igjen, (jeg har brukt pc'en i 1 år uten problemer)

oprativ systemet funket bra, og jeg begynte å instalere driverene til hovedkorte. og så driveren til grafikk kortet. restart maskinen, etter 1-2 min så fikk jeg en ny bsod.

restartet maskinen xp booter opp. etter 1-2 min med maskinen på så får jeg enda en bsod med en annen feilmelding.

jeg hadde koden 0xfe og bugcode, og en som sa noe om usb. det var et par uker siden så jeg husker ikke så godt.

jeg hadde rundt 5 forskjellige feilmeldinger, og gjennom det hele var det rundt 12 bsods alt i alt, jeg tenker at hovedkortet er kaputt. men jeg er ikke sikker i det hele tatt.

-----------------

ASUS striker 2 formula nforce 7801 SLI --- hovedkort

Intel Core 2 quad q6600 2.4GHz Boxed 8mb cache 1066MHz 65nm S775 m/vifte. --- CPU

OCZ 780W ModXStream Strømforsyning Modulær 115-230v PowerWhisper --- Power supply

samsung SpinPoint F1 750GB 3.5" SATA2 7200 RPM 32MB Cache --- Hard disk

2x - Optiarc AS-7200S DVD RW 20x - SATA intern Sølv, Bulk. --- CD Rom

Gainward GeForce 8800GT 1GB GS PCIe 2.0, GDDR3 2xDVI HDTV, HDCP --- Grafikk kort.

Crative Sound Blaster X-Fi XtremeGamer PCI --- Lydkort.

OCZ NvidiaSLI XTC 2048MB DDR2 PC8500 KIT, 1024MB x 2, 1066MHz CL5 "5-5-5-15"

Jeg kan ikke tro at det er et driver problem siden jeg har instaler de samme driverene på samme kopi av xp, for 1 år siden uten problemer, dette er nødt til å være en hardware feil. eller hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du nevner så indikerer bugcode 0xfe feil på USB-relatert driver men må nesten ha hele meldinga for å si noe mer om denne.

Dette kan for eksempel skyldes gamle eller defekte drivere til trådløst usb tastatur/mus, et skjeldent problem men har sett det skje før.

Forsøk først med nyeste drivere til hk og ta ut alt som ikke er nødvendig for å starte maskina som f.eks lydkortet.

Jeg ville uansett kjørt et par tester på minne og harddisk.

Lenke til kommentar

jeg satt opp det pc'en igjen etter å ha tatt ut alt og lagt det til side.

første oppstarts forsøk var delvis vellyket, jeg glemte å plugge in tastaturet. :S andre fårsøk klarte jeg å komme in på BIOS, men kort tid etter sluttet tastaturet å reagere.

jeg slo av pc'en og startet den opp igjen, nå får jeg ikke bilde på sjermen, eller noen ting

jeg trykket på cmos knappen bak pcen men det er fremdeles ingen respons.

Endret av balleand
Lenke til kommentar

graffik korts viften går men det er ingen signal fra kortet.

jeg har ikke extra minne.

har 2 minne brikker som jeg prøvde 1 og 1 i forskjellige slots.

hjalp ikke, gammel ide harddisk som jeg koblet til gjorde ingenting heller. da gjenstår bare hovedkortet og cpu'en jeg tviler sterkt på at det er cpu'en ettersom ingen av blue screen meldingene jeg fikk i starten indikerte feil på cpu.

hva gjør jeg så?

leverer hele satanisten til en proff pc repratør eller satser på nytt HovedKort?

Endret av balleand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...