Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

blør når jeg tørker meg


andre3028

Anbefalte innlegg

hei. For en liten stund siden var jeg hos legen å fant ut at jeg har "irretabel tarm" (dvs kort, følsom mage, må ofte og fort på do). Vel, det er som oftest jeg har bløt avføring og ofte begynner jeg å blø når jeg tørker meg i stumpen. Kjenner selv at jeg blir sår og ser at det er litt blod på papiret. Det er ikke blod fra avføringen, men fra rumpehullet. Er det normalt å blø ofte når man tørker seg bak? Bruker ikke grovt dopapir heller. Det skjer vel ganske ofte når jeg har vært på do, så det er ikke unormalt for meg. Av og til kjennes det ut som jeg driter magesyre, svir når det kommer ut. Blir fort til at jeg begynner å blø da.

 

Men, jeg glemte jo sefølgelig å si dette til legen når jeg var inne. Men det jeg lurte er om det er farlig ? Når det skjer såpass ofte som det gjør og. Er ganske irriterendes og vondt.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har fått et lite sår der nede så kan det være vanskelig å få det til å gro, siden det kan rives opp hver gang du er på dass.

 

Det kan hende det går over av seg selv etter en stund, men for å være sikker bør du kanskje kontakte lege. Kanskje hun/han vet om en salve eller annet middel som kan hjelpe til med å la det gro bedre.

Lenke til kommentar
du har ingen klumper rundt anus?

 

hvis ja, så har du kanskje hemorider.

nei, ikke som jeg kan kjenne ivertfall.

 

Dersom du har fått et lite sår der nede så kan det være vanskelig å få det til å gro, siden det kan rives opp hver gang du er på dass.

 

Det kan hende det går over av seg selv etter en stund, men for å være sikker bør du kanskje kontakte lege. Kanskje hun/han vet om en salve eller annet middel som kan hjelpe til med å la det gro bedre.

hm, har hatt dette problemet ganske lenge da, over 1 år, så vet ikke helt jeg. Om jeg bare har lett for å få sår der nede eller hva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...