Gå til innhold

Hjelp til og oppdatere lydkort

Anbefalte innlegg

Jeg trenger virkelig hjelp. Har lett overalt etter lydkort driver.

Enhet:

Navn: SoundMAX HD Audio O

Drivere:

Navn: ADIHdAud.sys

Versjon: 5.10.0001.4151 (engelsk)

Dato: 05.10.2005

Leverandør: Analog Devices.

Om det er noen der ute som vet om noe drivere til dette eller som vet hvor jeg finner drivere, kan dere hjelpe meg?

Endret av Grantex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://forms.analog.com/Form_Pages/soundMA...echSupport.html

Please contact either the computer or motherboard manufacturer for SoundMAX technical support and software drivers questions.

Det var det jeg kunne finne ut i fra informasjonen jeg fikk av deg :)

Vet du modellen på lydkortet ditt, eller er det intregert i hovedkortet ditt? Hvilket hovedkort har du i så fall?

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
http://forms.analog.com/Form_Pages/soundMA...echSupport.html

Please contact either the computer or motherboard manufacturer for SoundMAX technical support and software drivers questions.

Det var det jeg kunne finne ut i fra informasjonen jeg fikk av deg :)

Vet du modellen på lydkortet ditt, eller er det intregert i hovedkortet ditt? Hvilket hovedkort har du i så fall?

Etter det jeg har sett inni maskinen så tror jeg at lydkortet er intregert i hovedkortet.

Modellen på lydkortet vet jeg ikke. Er ikke sikker på hvilket hovedkort jeg har heller. Men vet du kanskje hvordan jeg finnner ut dette?

Lenke til kommentar

Man har et program som heter Everest, dette programmet lar deg sjekke eksakt navn på alle komponentene i PC'n din, i tilleg til mange andre snasene ting, som bla. temperatur av diverse deler.

Om du laster ned programmet kan du jo sjekke hva lydkortet ditt heter, om du har et eksternt, eller hva hovedkortet ditt heter, om det er intregert i hovedkortet.

Lenke til kommentar
Man har et program som heter Everest, dette programmet lar deg sjekke eksakt navn på alle komponentene i PC'n din, i tilleg til mange andre snasene ting, som bla. temperatur av diverse deler.

Om du laster ned programmet kan du jo sjekke hva lydkortet ditt heter, om du har et eksternt, eller hva hovedkortet ditt heter, om det er intregert i hovedkortet.

Er dette et gratisprogram forresten?

Lenke til kommentar
Fullversjonen er ikke gratis nei, men er rimelig sikker på at det finnes en gratisversjon som kan fylle dine behov.

Ja det finnes en 30- dagers prøveversjon. Men er ikke hjemme før ca rundt klokken 16.

Så skal jeg sjekke dette på min maskin hjemme når jeg kommer hjem. Så skal jeg legge ut den infoen jeg fant ut da. Så om du kanskje kunne sjekke innnom her fra klokken 16:30 så skal jeg ha lagt ut det jeg vet. Så kanskje du kan hjelpe videre da?

Lenke til kommentar
Er innom diskusjon.no mange ganger om dagen, og sjekker "mine innlegg" hver gang, så det bør nok gå bra ;)

Har lastet ned everest nå og etter den informasjonen jeg får fra det så står det på hovedkortet:

Hovedkortegenskaper

Hovedkort: Asus M2NPV-VM

Om jeg også velger fra denne "menyen" til venstre Multimedia-HD Audio så står det:

nVIDIA 430 (MCP51) - High Definition Audio Controller

Analog Devices AD1986A

Er dette nok informasjon til og finne driver til lydkortet? (A)

Endret av Grantex
Lenke til kommentar

Hvis du har en CD som fulgte med PC'n/hovedkortet, så prøv å put inn den, der er det ofte en stor samling av drivere, og en av disse pleier å være lydkortdriver, for intregerte lydkort (noe du har, ser det ut som).

Om du ikke har denne CD'n, kan du google litt rundt på "Asus M2NPV-VM drivers".

Lenke til kommentar
Hvis du har en CD som fulgte med PC'n/hovedkortet, så prøv å put inn den, der er det ofte en stor samling av drivere, og en av disse pleier å være lydkortdriver, for intregerte lydkort (noe du har, ser det ut som).

Om du ikke har denne CD'n, kan du google litt rundt på "Asus M2NPV-VM drivers".

Skal prøve dette.

Takker for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...