Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer med jenter, tar lite insiativ

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei

Jeg har hatt en litt vanskelig tid på ungdomskolen, ble mobbet endel av de som var mine beste venner. Ikke fordi jeg var nerd eller noe, før denne tiden var jeg av de populære og "kule". Men jeg hadde en bestevenn som en annen fyr tydeligvis ville bli bestevenn med og begynte da med baksnakking som seinere utviklet seg til mobbing slik at han kunne bli bestekompis med han istedet for meg. Det var jævli kjipt, for de var vennene mine, de jeg var med på fritiden, men fikk ofte kommentarer og masse dritt om meg. Og jeg var alltid den som ble utestengt osv. Jeg er en veldig følsom og sårbar person, før denne tiden hadde jeg så og si aldri fått en negativ kommentar mot meg, ihvertfall ikke som jeg tok meg nær av, men dette gikk veldig inn på meg og jeg hadde det ganske jævli, selv om det ikke var mobbing av værste grad. Var egentlig bare 2-3 stk som drev med mobbingen, men de fikk jo med seg flere som ikke direkte mobbet, men som lo av kommentarer osv.

Jeg skjønte jo at noe måtte gjøres, så jeg droppet enkelt og greit de folka og tok opp gamle vennskap. Selvtilliten min var dårlig på denne tiden og fra og være den personen som var mest frempå og pratet mye var jeg nå den beskjedne og rolige, untatt rundt visse personer jeg følte meg trygg på. Selvtilliten bygde seg gradvis oppover, men det gikk sakte, den dag i dag har jeg vel egentlig relativt god selvtillit, men ikke slik den var før dette skjedde. Er 4-5 år siden nå. Har egentlig null problemer med venner idag, har et relativt stort nettverk og er somregel ute med venner hver eneste dag, eneste problemet mitt nå er damer...

Jeg var jo såppass langt nede i ungdomskole perioden så ble ikke akkurat mye damer på den tiden, og senere har det bedret seg litt, men jeg er fortsatt helt rævva når det gjelder jenter. Er vel kanskje 4-5 jenter de siste par årene jeg i det hele tatt har nærmet meg et forhold med, og alle disse har jeg liksom fått gratis, dvs null insiativ fra min side. Men alle untatt en av disse gikk til helvete fordi jeg var tilbakeholden eller dreit meg ut på andre måter, var ikke følelser inne i bilde på noen av disse jentene så eneste jeg oppnådde var å fucke med følelsene dems. Men hun siste jenta, som forsåvidt ikke er så lenge siden virket det som var veldig på glid, ble masse filmkvelder med kysing, klining, knulling osv og jeg begynte å få litt følelser, samt det var masse insiativ fra hennes side så trodde hun var rimelig bankers. Men en gang i fylla klarte jeg å spørre om hun ville være venner eller noe mer og etter det virket hun veldig annerledes og vi mistet all kontakt sånn helt plutselig. Har ennå ikke skjønt helt hvorfor, men tror hun kanskje bare var ute etter å pule, ble ihvertfall ikke noe mer ut av det.

Problemet mitt er egentlig det at hvis jeg møter ei jente og er keen på at det skal bli noe mer så klarer jeg det aldri, de jeg får er de som kommer gratis og da får jeg aldri noe interesse av en eller annen grund. Jeg pleier å møte nye jenter på fest, fordi det er så og si det eneste stedet jeg treffer nye jenter. Hvis vi da er på en fest da og jeg får kontakt med ei jente og jeg spør feks om hun blir med å gå ut å ta en røyk feks. hvis hun da sier hun ikke orker, tenker jeg med en gang at hvis hun i det hele tatt hadde vært intr, hadde hun blitt med. Jeg klarer aldri å presse meg selv til å ta noe insiativ til å bli noe mer en venner, det skjer kun i fylla og da blir det somregel kun fyllaroting og jeg er ikke så veldig sjarmerene i fylla heller at det gjør noe. Møter jeg dem seinere i edru tilstand blir det bare til at vi henger ute som venner og vi ender opp som venner. Er klar over at jeg må eskalere med berøring osv fra starten av, men nå for tiden finner jeg faen ikke ei eneste jente. Jeg hater å dra på byen, blir somregel privatfester da jeg ikke er personen som går bort til ei helt random jente og tar kontakt, lar det falle inn mer naturlig og tar det derfra. Jeg tenker alt for mye, hvis jeg ikke får positiv respons fra starten av backer jeg alltid ut med en gang, fordi jeg er redd for at jeg skal faile i og få jenta. Jeg ser liksom på måten hun svarer om hun virker inntressert, så tar jeg det kanskje videre og hvis jeg ikke får den responsen jeg vil få så driter jeg i jenta i frykt for å "drite meg ut".

Er så møkk lei dette, ser kompiser som prøver og prøver uten å få noe tilbake omtrent, og de fleste får faktisk jenta etterhvert også men jeg klarer faen ikke å prøve så mye :S

Var feks. på fest i helga, var ei jente jeg kjenner fra før av som jeg tenkte at jeg kanskje hadde sjanse på og jeg var keen på å ha noen å kose på. Jeg satte meg ved siden av hun og vi begynte å prate litt og jeg fikk ganske positiv respons, selv om det kun var friendly talk. Jeg stakk så for å være litt med noen kompiser og da jeg kom tilbake spurte jeg om hun ble med ut en tur fordi jeg ville ha litt alenestund med henne, men det orket hun da ikke, for da hadde hun seff funnet seg en annen gutt som hun rotet litt med. Hun var sikkert ikke klar over mine planer da jeg kun pratet med henne som jeg ville pratet med hvem som helst annen, men da tenkte jeg med en gang at det bare var å backe off, jeg har en liten fortid med henne også som kanskje har en negativ effekt hva vet jeg :p

Lurer egentlig på om noen har noen tips, orker ikke lese hundrevis av sider med pua.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skumleste igjennom tråden din, men jeg tror jeg fikk essensen i det.

Løsning:

Ta deg selv i nakken og begynn å ta mer initiativ!

Det er kun du selv som kan gjøre noe med det, om du driter deg ut, so what? Noen tenker kanskje at du er weirdo, eller du blir avslått av en jente, men det har vel absolutt ingenting å si? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...