Gå til innhold

hva er cold response?

bkf_94

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hva cold response er?

takker på forhånd for alle svar :)

EDIT: Kan hvem som helst i forsvaret melde seg på eller må det være påmeldt hele kompanier/tropper?

Kan marinejegere være med?

Endret av bkf_94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en tradisjonell nato-övelse om vinteren.

Den blir holdt pga:

1. Styrke sammarbeid innad i Nato, gjöre Nato mer stridseffektivt ogsaa paa vintertid.

2. Tydeligjöre norske sikkerhetsinteresser i Nato. Kanskje de en gang maa komme og redde oss.

3. Symbol paa at Nato fortsatt fungerer og er tilstede i Norge.

Lenke til kommentar

Cold Reponse, er i all hovedsak en Nato øvelse, for det meste forbeholdt de med litt glitter på skuldrene. Det for det meste 6.divisjon(Hæren), med elementer fra HMKG, TBM, KJK og som regel alle innen spesialstyrkene som deltar. Noe fra kystvakten og sjøforsvaret deltar også i mindre grad.

Dersom du da er en assistent eller V&S på en FLO base sør for Nordtrønderlag er sjansene rimelig liten for at du skal få delta, da det meste av øvelsesområdet er lagt i brigadeteigen i indre-Troms.

Endret av Sarion
Lenke til kommentar

Det er ikke bare å melde seg på nei.

slik det fungerer her er ihvertfall at de som styrer med Cold Response sender en forespørsel om hva de trenger av oss, og vi stiller manskap ut ifra det de trenger.

uten at jeg vet dette, så regner jeg med at det er slik det fungerer ellers også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...