Mahdinho Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Får blå skjerm regelmessig. Begynte å få den rett etter at jeg har lastet ned et spill. Men jeg har slettet spillet og får den fortsatt. Hva kan være årsaken?. jeg har skannet for virus flere ganger men finner ingenting. bruker Spyware Doctor, Full version med Lisensnøkkel. Altså full version. Også når jeg snakker på mic med noen så får jeg blue screen og jeg kan fortsatt snakke og høre den andre personen, men skjermen er blå.. Takk for hjelp på forhånd. Lenke til kommentar
eKreativ Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg tror litt informasjon om din maskin som i hvilken windows versjon du kjører, hvor gammel din data er, spesifikasjoner, og lignende vil være til stor hjelp dersom noen kan svare deg. Lenke til kommentar
Mahdinho Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) eMachines E725 Minne (RAM) : 4 GB Systemtype : 32-biters operativsystem Prosessor : Pentium® Dual-Core CPU T4200 @ 2,00GHz 2.00 GHz PC'en er 1 mnd gammel. Endret 24. mai 2009 av Mahdinho Lenke til kommentar
Thoren Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Får blå skjerm regelmessig. Begynte å få den rett etter at jeg har lastet ned et spill. Men jeg har slettet spillet og får den fortsatt. Hva kan være årsaken?. jeg har skannet for virus flere ganger men finner ingenting. bruker Spyware Doctor, Full version med Lisensnøkkel. Altså full version. Også når jeg snakker på mic med noen så får jeg blue screen og jeg kan fortsatt snakke og høre den andre personen, men skjermen er blå.. Takk for hjelp på forhånd. Skriv ned feilmeldingskoden du får i Bluescreenen, eventuelt ta bilde av den om du ikke har tid. Alt jeg har fått med meg her er det mange muligheter, prøv og få skrevet ned den error coden som kommer opp. Da kan det være lettere å finne ut hva som spesifikt er galt med den, i mellomtiden kan du jo kjøre memtest på rammen og OCCT. Kan hjelpe deg og finne ut hva som er gale. //Thoren Lenke til kommentar
Mahdinho Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Problemet er at jeg ikke får no feilkode. Skjermen blir bare blå/svart og da må jeg slå den av og på etterpå. jeg kjørte en memtest men da ble den svrt/blå etter 2 minutter og da måtte jeg så den av. altså. Og når jeg slo den på, så ble den svart igjen etter 5 minutter. Endret 25. mai 2009 av Mahdinho Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Er den 1 mnd gammel ville jeg tatt kontakt med de du kjøpte den fra. Lenke til kommentar
bme081 Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Helt enig, 1 mnd - lever den tilbake..! Om det mot formodning skulle la seg gjøre å ordne det selv er det likevel sikrest å levere den inn, i tilfelle det er en mer kompleks feil med pc'en som kan dukke opp senere igjen, når garantien ikke lenger gjelder. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Når den er så ny er det stort sett 2 ting 1) Feil i BIOS 2) Defekte minnebrikker. Så prøv å oppdater BIOS. Lenke til kommentar
Mahdinho Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Okei. Jeg skal nok levere den tilbake for reparering, men jeg er redd alle filer som er på den vil bli slettet. Må de da evt. formatere pc'en eller bare fikse problemet. Håper ikke de må slette alle filer osv. Takk for svar Føler meg i litt bedre humør nå Lenke til kommentar
Mahdinho Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Når den er så ny er det stort sett 2 ting 1) Feil i BIOS 2) Defekte minnebrikker. Så prøv å oppdater BIOS. Hvordan oppdatere BIOS`? Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Når den er så ny er det stort sett 2 ting 1) Feil i BIOS 2) Defekte minnebrikker. Så prøv å oppdater BIOS. Hvordan oppdatere BIOS`? Tror ikke disse maskinene har mulighet for bios oppdatering? Sjekk http://emachines.com/support/product_support.html For mer info. Lykke til. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Om du sier at lyden fortsetter mens du får en "blåskjerm" får du ikke en blåskjerm i den tradisjonelle forstanden ihvertfall, det er umulig. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Alle maskiner har en BIOS. BIOS styrer "snakkinga" mellom hardware og operativsystem. på Jobb laptopen var det en feil i BIOS mot USB som forårsaket minnekollisjon og dertil bom stopp. Siste revisjon fikset det problemet. (Dette er da en HP laptop jeg har) EDIT: Sant skal sies når en laptop er 1 måned så er det bare å levere tilbake. Der er jeg enig egentlig. Endret 26. mai 2009 av Gromit Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Hei Prøv å kjøre Memtest86 (http://www.memtest.org/) Kjør dette i 24timer i strekk, da det ikke er mer enn 1 feil som skal til for at det er noe galt med minnebrikkene dine. Last ned nye drivere til all hardwaren din fra produsentens hjemmeside. Det høres ut som det kanskje er noe galt med skjermkort drivern din hvis du fortsatt kan høre lyd fra pcen etter at skjermen er blitt blå. Dette er da ikke en bluescreen, for en bluescreen er windows sin måte å beskytte hardware for skade ved program/minne/bios feil. Hvis ikke noe av dette fungerer, prøv å kjøre opp Knopix eller annen LiveCD linux distro å se om det er noe som feiler der. Hvis du fortsatt har problemer ta kontakt der du kjøpte den og forklar problemene, samt hva du har gjort for å lete etter feil. ~Diddern Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Kommunikasjonen mellom operativsystem og hardware skjer ikke gjennom BIOS, dette skjer via HAL i et Windows system. Straks BIOS overfører kontrollen til operativsystemet er den i praksis inaktiv og håndterer bare strømstyring. Endret 26. mai 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå