Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger turbo og "chip" til Mitsubishi Galant GLX 2.0L, 1997mod. Hvor få tak i dette?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minner om at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til dette er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse.

 

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
Man kan risikere å kverke motoren? Men har hørt at man kan ha littegranne overtrykk på en original motor?

Det er endel ting som å fabrikeres og ordnes. F.eks grenrør, trykkrør, downpipe/eksos, oljetur/retur, forgassere må trykktettes (med mindre man setter den før turbo = ingen intercooler eller dumpventil mulig), innsprut må tåle overtrykk (bensin og tenningskurver er langt ifra optimale for overlading, hvis det er en vanlig sugemotor) osv.

 

Det går nok greit å kjøre med litt overtrykk på de aller fleste standardmotorer uten å gjøre noe med innmaten, men det er isåfall basert mye på flaks. Det er uansett viktig å ha god kontroll på bensin og tenning.

Lenke til kommentar

Tja man kan vel skaffe turbo til denne såvidt jeg vet, men det må bli fra eclpise sin 4g63t motor. Der skal eksosmanifolden passe til en viss grad (med små justeringer) og så burde du egentlig bytte stempelringer (evt stempler for enda mer stabil motor) og en del annen innmat. Man kan selvfølgelig sveise egen flens til turbo på eksosmanifold, men hvor bra dette blir spørs helt hvem som gjør det ;) Ville nok heller satset på å enten sette inn 2,5 V6-ern( 163 hester) eller vis du vil være litt kulere sette inn Vr-4 på 280 hester ;) Men da må du enten få importert fra usa eller japan da den galanten du har ikke ble levert med 4x4 i norge. Ellers så må du bygge om girkassen fra vr4 til framhjulstrekk men hva er vitsen med 280 hester på framhjulene ? :) Alt er mulig så lenge man har penger til det :) Men uansett hva du gjør blir det kostbart ;) Å få montert turbo på 2litern din koster nok rundt 15-20 lapper, avhengig av hvor heldig du er når det gjelder å få tak i deler. Men 2literen skal tåle litt hjuling, så lenge man bytter litt innmat så det tåler høyere kompresjon og effekt. Regner med at ingenting hender med bilen din mtp at det blir veldig kostbart :p Du får det heller ALDRI godtkjent :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man kan bygge om til V6- 163 hester vis man har dele bil med gyldig karroserinummer ;) Men Vr4 får man ALDRI godkjent i norge fordi mitsubishi norge ikke leverer ut papirer på noe som helst :) Og bygge turbo selv blir heller aldri godkjent uansett om man setter på bremser som stopper bilen 1000 0000 ganger fortere en originaltbremser, understell som gjør bilen trygg på veien og man fyller bilen med 100 airbager. Ettermontert turbo på en bil som aldri ble levert med det får man aldri godkjent. iallefall ikke mitsubishi ;)

Lenke til kommentar
Da har de isåfall spesielle kontakter innenfor biltilsynet. For å ettermontere turbo på en bil som aldri ble levert med det skal det en del til for å få det godkjent ;) Og mitsubishi norge leverer aldri ut papirer på godkjenning av ombygginger.

Det er likevel fullt mulig å få slike ombygginger godkjent... Så jeg skjønner egentlig ikke hva du vaser om?

 

Når det gjelder trådstarter og turbovalg så kan han like gjerne kjøpe en haugammel liten t3 fra no gammel saab eller volvo. Da plystrer og uler det, bruker olje som et uvær og går like dårlig som før.. Det er ikke noe som heter "å kjøpe turbo til xxyy bilmodell", en turbolader er universal, for å bruke det ordet, og jeg kan like gjerne bruke en av de gamle turboene jeg har på gressklipperen som på bilen. Men blir turboen en gressklipperturbo av den grunn?

Lenke til kommentar

Vet iallefall at de fleste med mitsubishi ikke får godkjent turbo, ombygging eller noe som helst som innebærer effektøkning. en som skulle bytte motor i lancer fra 1,3 til 1.6 men siden akkurat den lanceren ikke ble levert med 1.6en i norge ny så var det ikke mulig for den motoren eksisterte ikke. Selv om han hadde en delebil stående som var momset in og hadde et gyldig chassisnummer. Men de mente at det ikke kunne stemme for den bilen ble ikke levert med det :S biltrangsynte ftw.. Men såklart er det MULIG å få det godkjent, men det er mye styr for å få det godkjent! Og ALT går an så lenge man har nok penger, heter det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...