runeeik Skrevet 24. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2009 noen som vet hvor eg kan få tak i turbo og chip til min galant glx 97 mod? 2.0 l motor. Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2009 Hva slags turbo har du lyst på da? Finnes jo ganske mange firma i norge som selger turboer... Lenke til kommentar
runeeik Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mai 2009 har lyst på en som gir effekt mn har ikke funne noen firma enda, kunne du gitt noen linker? Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 Vet du hva det innebærer å sette turbo på en motor som ikke har turbo originalt? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 Man kan risikere å kverke motoren? Men har hørt at man kan ha littegranne overtrykk på en original motor? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2009 Minner om at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til dette er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2009 Man kan risikere å kverke motoren? Men har hørt at man kan ha littegranne overtrykk på en original motor? Det er endel ting som å fabrikeres og ordnes. F.eks grenrør, trykkrør, downpipe/eksos, oljetur/retur, forgassere må trykktettes (med mindre man setter den før turbo = ingen intercooler eller dumpventil mulig), innsprut må tåle overtrykk (bensin og tenningskurver er langt ifra optimale for overlading, hvis det er en vanlig sugemotor) osv. Det går nok greit å kjøre med litt overtrykk på de aller fleste standardmotorer uten å gjøre noe med innmaten, men det er isåfall basert mye på flaks. Det er uansett viktig å ha god kontroll på bensin og tenning. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2009 Det er vel egentlig billigere og i grunn enklere å bare få tak i en motor som allerede er turboladet? Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 4. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2009 Ja, men så skal man ha den inn på godkjenning. Så for han er det like greit å selge bilen sin og kjøpe seg en bil som har turbo originalt Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 9. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2009 Tja man kan vel skaffe turbo til denne såvidt jeg vet, men det må bli fra eclpise sin 4g63t motor. Der skal eksosmanifolden passe til en viss grad (med små justeringer) og så burde du egentlig bytte stempelringer (evt stempler for enda mer stabil motor) og en del annen innmat. Man kan selvfølgelig sveise egen flens til turbo på eksosmanifold, men hvor bra dette blir spørs helt hvem som gjør det Ville nok heller satset på å enten sette inn 2,5 V6-ern( 163 hester) eller vis du vil være litt kulere sette inn Vr-4 på 280 hester Men da må du enten få importert fra usa eller japan da den galanten du har ikke ble levert med 4x4 i norge. Ellers så må du bygge om girkassen fra vr4 til framhjulstrekk men hva er vitsen med 280 hester på framhjulene ? Alt er mulig så lenge man har penger til det Men uansett hva du gjør blir det kostbart Å få montert turbo på 2litern din koster nok rundt 15-20 lapper, avhengig av hvor heldig du er når det gjelder å få tak i deler. Men 2literen skal tåle litt hjuling, så lenge man bytter litt innmat så det tåler høyere kompresjon og effekt. Regner med at ingenting hender med bilen din mtp at det blir veldig kostbart Du får det heller ALDRI godtkjent Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 Du får det heller ALDRI godtkjent Og hvorfor ikke det? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Fordi vi bor i Norge, her er alt som er morsomt, enten dyrt eller ulovlig. Endret 19. juni 2009 av Lefse Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 Da er det nok det første han må ta høyde for.. Det meste kan godkjennes så lenge man følger spillereglene Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 Man kan bygge om til V6- 163 hester vis man har dele bil med gyldig karroserinummer Men Vr4 får man ALDRI godkjent i norge fordi mitsubishi norge ikke leverer ut papirer på noe som helst Og bygge turbo selv blir heller aldri godkjent uansett om man setter på bremser som stopper bilen 1000 0000 ganger fortere en originaltbremser, understell som gjør bilen trygg på veien og man fyller bilen med 100 airbager. Ettermontert turbo på en bil som aldri ble levert med det får man aldri godkjent. iallefall ikke mitsubishi Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2009 Er da mange som får godkjent biler med ettermontert turbo, og flere av disse har flere-hundre hester mer enn de kom med originalt.. Er blant annet en sjappe her som bygger opp BMW`er, og disse selger ikke èn bil som ikke er godkjent med mindre det er banebil. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 20. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2009 Da har de isåfall spesielle kontakter innenfor biltilsynet. For å ettermontere turbo på en bil som aldri ble levert med det skal det en del til for å få det godkjent Og mitsubishi norge leverer aldri ut papirer på godkjenning av ombygginger. Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2009 Da har de isåfall spesielle kontakter innenfor biltilsynet. For å ettermontere turbo på en bil som aldri ble levert med det skal det en del til for å få det godkjent Og mitsubishi norge leverer aldri ut papirer på godkjenning av ombygginger. Det er likevel fullt mulig å få slike ombygginger godkjent... Så jeg skjønner egentlig ikke hva du vaser om? Når det gjelder trådstarter og turbovalg så kan han like gjerne kjøpe en haugammel liten t3 fra no gammel saab eller volvo. Da plystrer og uler det, bruker olje som et uvær og går like dårlig som før.. Det er ikke noe som heter "å kjøpe turbo til xxyy bilmodell", en turbolader er universal, for å bruke det ordet, og jeg kan like gjerne bruke en av de gamle turboene jeg har på gressklipperen som på bilen. Men blir turboen en gressklipperturbo av den grunn? Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 21. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2009 Når jeg skulle bygge om min bil til turbo, sendte jeg inn søknad til SVV og fikk svar at det var bare å bygge om, sålenge at bremser o.l ble som en turbobil på tilsvarende biltype.. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 21. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2009 Vet iallefall at de fleste med mitsubishi ikke får godkjent turbo, ombygging eller noe som helst som innebærer effektøkning. en som skulle bytte motor i lancer fra 1,3 til 1.6 men siden akkurat den lanceren ikke ble levert med 1.6en i norge ny så var det ikke mulig for den motoren eksisterte ikke. Selv om han hadde en delebil stående som var momset in og hadde et gyldig chassisnummer. Men de mente at det ikke kunne stemme for den bilen ble ikke levert med det :S biltrangsynte ftw.. Men såklart er det MULIG å få det godkjent, men det er mye styr for å få det godkjent! Og ALT går an så lenge man har nok penger, heter det Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2009 Det er ikke pengene det står på, det er viljen og dokumentasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå