Gå til innhold

Xbox uten HDMI til å spille på HDMI skjerm?


SaNxo

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg har et lite problem her ;) har spurt i TV forumet også men siden dette har ganske mye med xbox så poster jeg her også ;) Kanksje det er flere som har opplevd/opplever samme problem.

 

Jeg har en BENQ 24 tommers skjerm som jeg gjerne vil plugge Xbox 360'n min i, men har et lite problem... Jeg har den gamle Xbox typen og har derfor ikke HDMI på den, mens dataskjermen ikke har VGA... så jeg får ikke kobla den til =(

 

 

Jeg lurte på om det var noen måte å fikse dette på? Eller i verste fall kan anbefale en bra TV til Xbox 360 spilling? ^^ (I såfall ikke alt for stor; har lite rom -_-)

 

X boxen har bare den A / V greia, som gir meg valget mellom TV og HDTV, mens skjermen har HDMI, DVI-D og D-SUB.

 

En kar på forumet foreslo en converter, men er det den eneste måten? og hvis det er det, kan jeg få ta i det i en vanlig butikk? (Elkjøp, ekspert o.l)

 

EDIT: Jeg kom på en ting... i stedet for å gå igjennom alt dette styret, kan jeg ikke bare kjøpe en ny 360 Arcade for rundt 1000kr, bytte ut harddisken og voila ? Har hørt at de nye bråker mindre uansett, det er jo bra... :D Tips og råd er velkommen :D

Endret av SaNxo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde de ikke HDMI? Det tror jeg ikke på. Sjekka du selv eller var det de i butikken som sjekket?

 

Alle nye X360'er skal ha HDMI. Er over ett år siden de startet med HDMI på alle boksene.

 

Det var de i kasse som sa det. Jeg spurte spesifikt om de hadde HDMI. "Nei, det har de ikke."

 

Er det noen måte for meg å sjekke det selv på?

 

Pluss, det står f.eks HDMI på xbox pro boksen, mens på arcade osv står det noe annet... husker ikke helt, men det var component tror jeg.

Lenke til kommentar
Da er det myyye bedre å legge på 100kr og få en ny box. Den koster bare 1000kr og den har HDMI. Be om å få se på boxen selv om de sier at den ikke har HDMI :)

 

 

Hehe, ok ;) får ta en tur opp i morra igjen, tviler på at jeg gidder nå... Men altså, den eneste måten å konfirmere at det er HDMI er å åpne pakka, ta ut Xboxen og se bak om den har HDMI inngang? Sorry for at jeg maser så mye xD Og er de villige til å gjøre det forresten? er ikke det litt sånn "breaking the seal" opplegg?

Endret av SaNxo
Lenke til kommentar

Hehe, ok. Men dere, jeg tenkte bare på at hva om tilbudet er så bra, fordi de selger gamle maskiner? Det hadde jo made sense på en måte... Og et lite ekstra spørsmål; Hvis xboxen HAR hdmi, så vil det eneste jeg trenger for å koble den til skjermen være en HDMI-HDMI ledning, sant? (de som ser ut som små usb'er =) ) Ikke noe ekstra?

Lenke til kommentar
Hehe, ok. Men dere, jeg tenkte bare på at hva om tilbudet er så bra, fordi de selger gamle maskiner? Det hadde jo made sense på en måte... Og et lite ekstra spørsmål; Hvis xboxen HAR hdmi, så vil det eneste jeg trenger for å koble den til skjermen være en HDMI-HDMI ledning, sant? (de som ser ut som små usb'er =) ) Ikke noe ekstra?

Den er større enn USB, men du treng kun ledningen ja. Korleis får du lyd forresten? Xbox-en er designet så genialt at du ikkje får inn AV-pluggen samtidig med HDMI-kabelen. Då må ein hente ut lyden gjennom HDMI-kabelen. Det er mogeleg å sprette opp pluggen på AV-kontakten og få dei inn samtidig. Ikkje noko stor jobb.

Lenke til kommentar
Elkjøp hadde det samme tilbudet før jul. 1000 kr for arcade. Så det er ikke gamle modeller :)

 

Og du trenger bare en HDMI-kabel, så kan du spille. Ikke noe mer :)

 

 

Høres bra ut ;) får stikke opp i morra og håpe det går fint.

 

Takk for all hjelp alle sammen!

 

Den er større enn USB, men du treng kun ledningen ja. Korleis får du lyd forresten? Xbox-en er designet så genialt at du ikkje får inn AV-pluggen samtidig med HDMI-kabelen. Då må ein hente ut lyden gjennom HDMI-kabelen. Det er mogeleg å sprette opp pluggen på AV-kontakten og få dei inn samtidig. Ikkje noko stor jobb.

 

Det tenkte jeg faktisk ikke på... faen xD

Endret av SaNxo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...