spookyashell Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Har 2 brukere på maskinen, alt som installeres fra den ene brukeren er utilgjengelig for den andre brukeren, f.eks OfficeXP. Begge brukerkontoene er administrator ikke begrenset bruker. Hva kan jeg gjøre for at Office skal bli tilgjengelig for bruker B,når det installeres fra bruker A? Alt som installeres fra bruker A er utilgjengelig for bruker B og omvendt. Lenke til kommentar
Defender Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Hmm, har du NTFS kan du jo kryptere mappene, er litt usikker her, har enhver administrator tilgang på alle krypterte mapper? En annen metode er jo å endre lokale sikkerhets policier ved bruk av start - mmc - legg til snap inn, deretter lete litt inni her Lenke til kommentar
Defender Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Prøv dette: Startmeny - kjør - (type:) mmc - konsoll - legg til snapp inn - legg til - gruppepolicy - ok - ok - lokal datamaskin-policy - datamaskinkonfigurasjon - skikkerhetsinnstilligner - lokale policyer - tilordning av brukerrettigheter. Deretter trykker man "Bli eier av filer eller andre objekter", fjern haken for administartorer her. OBS! administartorer blir nå eier av de filene som blir opprettet av den enkelte administartoren. Lenke til kommentar
spookyashell Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Forklarte meg nok litt dårlig. Har ingenting med kryptering å gjøre. Når jeg installerer office fra bruker A kommer ikke office programmene opp på startmenyen under programmer på bruker B, samme gjelder andre programmer som installeres, hvordan kan jeg gjøre installasjoner tilgjengelig på start menyen for alle brukere? Ikke si jeg må lage snarveier manuelt? Lenke til kommentar
Defender Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Ahh, skjønner hva du mener. Startmenyen og skrivebordet er styrt etter brukere, altså variabelt etter bruker/passord. Det som ofte er det enkleste her (hvis du har mange PCer eller brukere du skal gjøre dette for) er å lage en "mal" først, deretter kopiere/brenne ut brukerens snarveier i Documents and Settings mappa, deretter legge denne mappa inn hos alle de andre brukerene du vil som skal ha lik startmeny/skrivebord etc.. Merk; bør kun brukes på ny-installerte Windows OS. Lenke til kommentar
spookyashell Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Takker og bukker Defender Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå