Zabre777 Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Hei Jeg skal mekke vannkjøling og trenger noen innspill på ting og tang. Jeg tror jeg bestiller alt vannkjølingsutstyr fra http://www.cool-computers.com Virker greit nok. Skikkelige slanger og kompatibelt utstyr.. Har til og med laget en kjøler tilpasset asus geforce 3 t200, som jeg har planer om å kjøpe. Snubla bare over ATI radeon. Mye for pengene. Hva må jeg vannkjøle på hovedkortet for å kunne overklokke skikkelig? Chipsettet right?, men er det noe mer? Så, over til topic'en.. Finnes det noe som kan kjøle ned vannet i radiatoren/tanken skikkelig? Jeg tenker da på en frysebox etc. etc. Hvordan er det å peltierkjøle vannet? En peltier i selve vannkretsen vil jo gjøre vannet mye varmere og dermed gå utover andre ting... Noen som har hørt om airchillers? http://www.hardwareoc.com/airchillerz.php Kan jo hende en kan benytte dem til å kjøle luft rundt radiatoren... Man kunne kanksje hatt en slikkjøler over radiatoren som "slapp" kald luft ned på den.... Blir jo fort litt overkill når en snakker om slike ting, så vinninga kan jo gå opp i spinninga hvis du skjønner hva jeg mener :smile: Pez, fælt te skravling på dere da! Henning Pedersen Lenke til kommentar
daho Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 putt vann tanken i en fryser, bruk frost veske, vann bare blir til is. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Quote: Zabre777 skrev (2002-01-22 17:42): andre ting...Noen som har hørt om airchillers? http://www.hardwareoc.com/airchillerz.phpKan jo hende en kan benytte dem til å kjøle luft rundt radiatoren... Man kunne kanksje hatt en slikkjøler over radiatoren som "slapp" kald luft ned på den.... Du kan jo heller lage en watherchiller, da bør du kansje ha dobbelt opp med pumper og tanker, men det tror jeg du vil tjene mere på, de solgte det på cool-computers før, men jeg finner det ikke der lengere. Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 24. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2002 Hei! Takker for svar. BlackIce: Tenker du på å legge den kalde ribben i vann i stedet for luft? Hm. Ikke dumt må jeg si. Lurer på hvor mange watt som må til for å kjøle en tank. Jeg bør kanskje ha en radiator før tanken for å fjerne mest mulig varme før peltierkjølingen? Vennlig hilsen Henning Pedersen Lenke til kommentar
blackice Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Quote: Zabre777 skrev (2002-01-24 17:26):BlackIce: Tenker du på å legge den kalde ribben i vann i stedet for luft? Hm. Ikke dumt må jeg si. Det jeg tenkte på var å sette sammen 2stk vannblokker med 3-4stk 72w peltier eller noe. Da kobler man dette på rett etter pumpa så slippper den å bli så veldig kald, samme på varme siden av peltier elementene. Kommer til å prøve dette selv når jeg får tid. Trenger blokker da, trenger bare en tjukk kobberplate + masse tolmodighet... :smile: Quote: Lurer på hvor mange watt som må til for å kjøle en tank. Jeg bør kanskje ha en radiator før tanken for å fjerne mest mulig varme før peltierkjølingen? Ville som sagt ikke kjølt ned tanken da det kansje ikke er beste måten å stelle med pumpen på + at du får det ikke like kalt tror jeg. Kan jo kansje koble på en radiator der også, men det finner du jo ut ved å finne ut tempen på vannet etter at det har vært runden rundt innom cpu osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå