Inaktiv bruker 7 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 prøver igjen Hei, har et problem med noen foreldre som ikke lar meg gå ut sent.. Jeg er 16 år, og jeg skulle da få lov til å gå ut etter 11? :S Noen tips? skal jeg snike meg ut, eller er det noen andre bedre løsninger? takker for alle svar Lenke til kommentar
Kris Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det er (dessverre) foreldrene dine som bestemmer når du kan være ute eller inne. Det er nok lettere å snike seg ut enn å krangle for å få være ut 30 min. til. Det pleier å være ganske lett å snike seg ut, med mindre du må gå fordi dem på veien ut. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Bedre å be om tilgivelse enn tilatelse Lenke til kommentar
eKreativ Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det kommer jo litt an på hva type person du er. Dersom foreldrene dine er redde for at du skal gå ut etter 11 for så å komme hjem drit full med lomma full av dop og tobakk fra innbrudd i kiosken på hjørnet.(Lettere overdrevet) Eller om du bare skal på besøk til noen venner for å se en film eller noe slikt. Dersom du tenker deg ut for å drikke, bør du konfrontere dine sannsynligvis litt konservative foreldre med at du har tatt dine egne valg og at du vil prøve å respektere deres synspunkt og moderere deg. Dersom det kun er for å henge med venner eller noe slikt, så vet jeg ikke hvorfor de ikke ville la deg gå. Da må du nesten høre med dem selv Du vil nok tjene lite på å snike deg ut, ihvertfall om dem finner ut av det Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 7 Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Det er (dessverre) foreldrene dine som bestemmer når du kan være ute eller inne. Det er nok lettere å snike seg ut enn å krangle for å få være ut 30 min. til. Det pleier å være ganske lett å snike seg ut, med mindre du må gå fordi dem på veien ut. Har jo et vindu Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 You've got to fight for your right, to party. Spørs jo litt hva du skal og hva du sier at du skal, de er bare beskyttende som foreldre ofte er. Du må nok vise dem at du er stor nok til å være ute sent, bli mer uavhengig og vise dem at du ikke er ei liten jente lenger. Å snike seg ut vil nok ikke gjøre ting bedre, men å tøye grensene litt og litt vil nok få foreldrene dine til å bli mer tolerange. Å snike seg ut vil nok bare gjøre at de vil bli strengere og la deg få mindre friheter med mindre du fortsetter å snike deg ut og lage egne regler til de føler at de ikke kan prøve å holde "kontroll" på deg lenger. Det blir nok en tungvinn veg og hvis ikke foreldrene dine lar deg gjøre noe vil jeg heller anbefalle at du kommer hjem senere og senere og tøyer grensene litt og litt fremfor å dra den helt ut med en gang. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Bedre å be om tilgivelse enn tilatelse Det er riktig. Har erfart det jeg og Har jo et vindu Hvis det er i førsteetasje er det vel ikke noe problem å gå ut der? Lenke til kommentar
eKreativ Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Bedre å be om tilgivelse enn tilatelse Neppe bedre, men kanskje lettere Lenke til kommentar
pwned Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Fikk ikke lov til å være ute lenger enn 11 da jeg var 16 jeg heller.. Hadde ikke store problemer med det (bortsett fra kino) da jeg ikke festa.. men når grensa sto fjellstøtt på 12 i helgene og 11 på hverdager helt til dagen jeg fylte 18, var det godt å bli myndig. Selv om de fremdeles prøver å bestemme litt nå, og låser meg ute om jeg kommer hjem seint Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 7 Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 kanskje det er fordi jeg ikke pleier å være ute så sent, siden jeg har pleid som oftest å sitte inne i helgene, og de ikke er vandt til det? Skal prøve å strekke det litt lengre og lengre.. Er jo snart sommerferie, og da vil jeg ikke hjem 11 :S Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Bare sånn lite spørsmål for å få et godt view på situasjonen din; Har du gjort noe tidligere som gjør at du har fått denne "innetiden", eller har de bare gitt deg et tidspunkt på godt gammelt vis? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Fikk ikke lov til å være ute lenger enn 11 da jeg var 16 jeg heller.. Hadde ikke store problemer med det (bortsett fra kino) da jeg ikke festa.. men når grensa sto fjellstøtt på 12 i helgene og 11 på hverdager helt til dagen jeg fylte 18, var det godt å bli myndig. Selv om de fremdeles prøver å bestemme litt nå, og låser meg ute om jeg kommer hjem seint Ta med nøkkel? Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 La dem bli komfortable med at de har lagt seg når du kommer hjem, DA har du mye større frihet Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 7 Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Bare sånn lite spørsmål for å få et godt view på situasjonen din; Har du gjort noe tidligere som gjør at du har fått denne "innetiden", eller har de bare gitt deg et tidspunkt på godt gammelt vis? Har ikke gjort noe egentlig.. har egentlig ikke fått en "inne tid" heller, men de bare ringer meg når det begynner å bli mørkt å sier at jeg må komme hjem. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Feil tråd, beklager så meget. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Skap tillit til dem, la dem stole på deg? Så kanskje du får lov Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hadde selv innetid før, men ikke nå lenger. Aner egentlig ikke hvordan overgangen var. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 7 Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Foreldrene mine er litt oppe i årene, så jeg tror de syntes at det er veldig stort å være ute når det er mørkt Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Og du har spilt på den "Jamen alle de andre får loooov"...? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Foreldrene mine er litt oppe i årene, så jeg tror de syntes at det er veldig stort å være ute når det er mørkt Mine foreldre er i hvert fall ikke unge, fikk meg da min mor var 30 og vi flyttet også til byen for snart 3 år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå