Nipoe Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Har et spørsmål. Noen som vet hvorfor nettverkskortet mitt "klikker" etter ca. 10 min når jeg kjører µTorrent? Lenke til kommentar
eKreativ Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hele nettet, eller kun sidene utenom µTorrent? Hos meg så funket µTorrent, men jeg fikk ikke åpnet noen andre sider mens det kjørte. Jeg fulgte This can be resolved by excluding uTorrent from being content filtered by NOD32. Advanced Setup/Web access protection/HTTP/Web browsers Put an X on uTorrent. This worked for me... Kilde: http://forums.whirlpool.net.au/forum-repli...fm/1074096.html Lenke til kommentar
Nipoe Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Det er hele nettet som klikker. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Det er hele nettet som klikker. For mange tilkoblinger, ruteren kveles. Det vil hjelpe å redusere antall tilkoblinger. Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Det er hele nettet som klikker. For mange tilkoblinger, ruteren kveles. Det vil hjelpe å redusere antall tilkoblinger. må bare nevne at windows 7 gjør dette her for meg om jeg så bare åpner for mange faner i IE mens jeg f.eks streamer winamp..har mistanke om for mange koblinger en plass her i det tillfelle også men hva kan man gjøre med det?,trenger som sagt ikke ha torrents gående engang.. Lenke til kommentar
jarlefosen Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg har AKKURAT det samme problemet! Faktisk for ikke mer enn 40 minutter siden oppstod det igjen! Jeg åpnet uTorrent, etter et par minutter så fikk jeg ikke komme meg innpå noen av de sidene jeg holdt på med. Last.fm scrobbleren fikk ikke kontakt med serveren (album bilder ol.), Chrome og Firefox kunne heller ikke koble seg til nettet. MSN virket faktisk, jeg fikk både levert og mottatt meldinger (merkelig). uTorrent kjørte og fikk lastet ned og opp i nokså normale hastigheter. Omtrent 5 minutter etter at jeg lukket uTorrent så fikk jeg tilbake nettet. Jeg har GET, dersom de kan være problemet her... Har hatt mye problemer med dem før Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) enkel løsning, det er antivirus programmet som ødelegger. Sjekk antivirus options og huk av utorrent.exe i exceptions. Endret 1. juli 2009 av 530XD Lenke til kommentar
Rim Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Jeg tipper det uTorrent som åpner for mange connections. Alle rutere har et maks antall connections det kan holde styr på. Når den grensa er nådd så vil ikke ruteren etablere en ny connection (f.eks. til hardware.no) og dette bare droppes helt til uTorrent slipper en connection. Løsningen er som noen over skrev - reduser antall connections til f.eks. 100. Lenke til kommentar
MentalMoose Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Vanskelig å si med sikkerhet om det er antall connections som er årsaken her, men det er definitivt en mulighet. Så vidt jeg har fått med meg så sliter spesielt linksys med dette. I alle fall eldre modeller. Opplevde lignende problemer selv med min gamle ruter. Mistet riktig nok ikke hele nettet, men ble strupet noe sykt bare uTorrent var slått på og det var torrents på listen. Det utgjorde _ingen_ forskjell om jeg cappet uploaden på 10kbs. Byttet ruter for et par uker siden. Nå funker det sweet selv om jeg fjerner upload cap-en. Poenget jeg da skal frem til etter denne rablingen er at en ny ruter kan gjøre trikset (aner ikke hva man får med GET, om noe). Personlig gikk jeg for en D-Link DIR-655 og er så langt meget fornøyd med det kjøpet. Lenke til kommentar
Mirern Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 jeg har samme problemet, nettet klikker når jeg bruker utorrent, ikke bare på pcen min men hele nettet. har satt ned max antall connection fra 750 til 50, men det klikker fortsatt. har helt ny ruter, så tror ikke det er problemet. Er i militæret nå, og har problemet både her og med nettet hjemme. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) ingen som har prøvd min løsning, det funket utmerket hos meg når jeg gjorde som google sa til meg. sjekk antivirus og sørg for at utorrent er huket av i exceptions. det var som natt og dag. (max connections hos meg er 500)(og antivirus er eset, men AVG har vel samme problemet) Endret 24. juli 2009 av 530XD Lenke til kommentar
Mirern Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 nice, jeg gjorde det nå og nå funker det helt fint Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg har tidligere hatt samme problem - av begge de årsaker som er nevnt her. Linksys-en min fikset ikke antall connections. Det viste seg at det ikke var hardware-en som var problemet, men software. Jeg byttet ut Linksys' egen programvare med dd-wrt, og det gikk som smurt. Opplevde også at NOD32 slet med uTorrent, noe som løste seg ved å ekskludere programmet. (Nå kjører jeg torrent-klient på en linux-server isteden.) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg vil påstå at det er antall connections som gjør det. Måtte selv ned i 40 før routeren ville kjøre utorrent og annen internett trafikk samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå