Gå til innhold

Trenger litt hjelp her, bruker 5 min på oppstart med clean install og programmer henger innimellom?

Anbefalte innlegg

Heisan...

har en maskin til en kompis her som jeg sku legge inn på nytt til. Maskinen ville ikke starte da jeg fikk den, fant ikke os. Gjenopprettet den fra partisjon fra leverandør men maskinen fikk veldig dårlig respons og lang boot tid etterhvert, så jeg instalerte da på nytt en "vanlig instalasjon"

Tenkte ikke så nøye over hvor lang tid den brukte på boot osv til å begynne med siden jeg drev og instalerte oppdateringer og drivere som ble konfigurert både under avsluttning og oppstart. Når jeg var ferdig og restartet en del ganger viste det seg at den brukte mellom 4-7 min på boot. Sjekket da hendelses listen som logger oppstarten og der var en del oppføringer.

Instalerte da enda en gang, og det tar nå 5 min å starte uten at jeg har instalert noe drivere eller andre program???

I hendelselisten står det

Kritisk: oppstartsvarighet 321763ms hendelse 100

Advarsel: svchost.exe brukte lengre tid en vanlig på å starte hendele 101

Advarsel: det tok lengre tid å initalisere denne driveren en vanlig "athr"

Advarsel: bruk av maskinvarepolicy forårsaket redusert hastighet for oppstart hendelse 107

Er det noen som har vært borte i noe lignende?? Innimellom tar det fryktelig lang tid å åpne programmer også. Kan også nevne at det tok ca. 45 sek kortere å starte maskinen i sikkerhetsmodus.

Det er en fijutsu siemens amilio pa3553 med QL62, AMD RS780 brikkesett og 4 Gb minne.

Forslag mottas med takk :thumbup:

Endret av staagri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...