Gå til innhold

Bærbar PC, primært til musikkbruk

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en bærbar PC så raskt som mulig, og vil gjerne ha tips fra folk med peiling her på forumet...

Jeg har følgende krav:

- Stor Harddisk, absolutt minimum 60GB (helst 80-120). Grunnen er at jeg skal reise utenlands (Sør-Amerika) et år, og skal ha med meg hele cd-samlinga mi i form av mp3-filer...

- Mye RAM, da jeg skal bruke maskina til musikk-(wave-)behandling.

- Bra (ikke nødvendigvis superbra) lydkort, av samme grunn som over.

- CD-brenner.

DVD-spiller, sinnsykt bra grafikk og internettoppkoblingsgreier har jeg altså IKKE behov for. Håper noen har noen gode tips, både til maskin/enkeltkomponenter og til sted jeg bør kjøpe maskin! Vil helst ikke betale mer enn mellom 10 og 15 000 kroner. Kan legge til at jeg bor i Bergen.

mvh Audun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

jeg tror du skal slite med å finne en bærbar som har et bra lydkort. Som regel følger det med kun AC'97 lydbrikker som er integrert i brikkesettet. Du trenger nødvendigvis ikke en stor harddisk om du kan ta med deg en ekstern Firewire eller en USB 2.0 harddisk.

Hva med en Mac er det ikke meget godt egnet til musikk?

Lenke til kommentar

Du trenger vel egentlig bare et PCMCIA-lydkort som støtter ASIO. Det får du kjøpt hos Procom. De koster vel fra kr. 2500 og oppover. Men det til 2500 holder(klikk her), vil jeg tro. Det støtter også ASIO. Skal kjøpe det selv, når jeg skaffer meg ny maskin. Ergo kan du kjøpe den maskinen du selv måtte ønske, så lenge den har kjapp prosessor og rikelig med ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...