Evnelaus Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Tittelen sier vel det meste. jeg skal prøve å argumentere litt for hvorfor jeg stiller dette spørsmålet. Jeg har bare endt opp med å føle at systemet ikke funker. En av de få tingene jeg faktisk har lært er at for å få så nøyaktige ressultater som mulig må man ha ferrest mulig varierende parametere. Eleven skulle vært den eneste variabelen. Under elevforsøk så skal man altid komme med forslag til mulige ting som kan ha påvirket ressultatet, men jeg har vel ikke lov til å skrive "karakter 4 med +- 2 karakterers unøyaktighet (grunnlag:lærerevne)". Jeg blir jo alltid bedt om å begrunne svarene mine, likevel blir karakteren min bare et tall uten forklaring. Dette tror jeg er problemer for elever generelt. Spesielle problemer som jeg selv har er at læreren ikke klarer å opplyse hvordan vi skal gjøre oppgaver som vi kan få på prøver, før vi har gjort prøven og deretter bli opplyst i metodikken. et eksempel: hvordan å tolke en novelle blir unøyaktig gått gjennom, så blir det mye litteraturhistorie, prøve, og SÅ en gjennomgang av hvordan det skulle blitt gjort; hadde vi fått mulighet til å ta en prøve av samme type ville det ikke vært et problem, men om vi skal få en/flere sjanse® er visst opp til læreren. Hadde nok ikke vært et problem om vi kunne fått tak i læreren for å lære om det vi er usikker på, men så har lærerne ikke tid. Dette er bare mitt synspunkt, men jeg har endt opp med å se på skolen som mer av et hinder enn et middel for utdanning, hvor læreren står som roten. Jeg er kanskje litt hardhendt her, men tar jeg feil?:/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå