Gå til innhold

Orker ikke skole, vet ikke hva jeg skal finne på

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Hey

Jeg har søkt på studier til høsten, men helt siden vgs har jeg vært dritlei av skole... er flink og motivert i begynnelsen men etter hvert så blir jeg lei av det og orker ikke mer.

Derfor har jeg tenkt å kanskje droppe skole og ta et jobbår... men noen som vet hva slags jobber jeg kan ta og om det er realistisk og tjene nok penger til at det blir mer til overs enn til leilighet og utgifter? Har mest lyst til å bo i Oslo, har bodd i en liten by hele livet og er dritlei, alle skolene jeg har karakterer nok til å komme inn på ligger også i små byer -_-

Hvis jeg begynner på skole først og får lån/stipend, hva skjer om jeg slutter? Får jeg fortsatt lån/stipend? Er det mye å tape hvis jeg slutter på skolen og begynner å jobbe istedet?

Har bodd hjemme i 1 år nå etter vgs og hatt et jobbår jeg var meget fornøyd med, og gleder meg sykt til å starte for meg selv... men lurer på om noen med litt erfaringer kan fortelle om å flytte til en ny by uten å gå skole, er det vanskelig å få nye venner osv da? Mest hypp på å bare jobbe men ser for at det kan bli litt ensomt :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lureste og beste er faktisk å ta valget, skole eller ikke. For da gir du plass til en person som kanskje er mer motivert enn deg, og plassen er jo nyttig. Planlegg hvordan sommeren/høsten vil bli, så slipper du å gå angrende for noe.

Lenke til kommentar
Det lureste og beste er faktisk å ta valget, skole eller ikke. For da gir du plass til en person som kanskje er mer motivert enn deg, og plassen er jo nyttig. Planlegg hvordan sommeren/høsten vil bli, så slipper du å gå angrende for noe.

Er vel derfor det finnes ventelister, om man bestemmer seg for å ikke gå på en skole man har søkt på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...