Gå til innhold

Anmelde noen på internett?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde vært på hytten i ca en uke uten noe internett tilkobling eller pc. Da jeg i dag kom hjem og skulle på msn, hotmail og noen andre ting, stod det at passordet jeg skrev var feil, selv om det var rett. Jeg gikk på glemt passord og fikk passordet tilbake, kom innpå hotmail og der så jeg mange meldinger der det stod "glemt passord" til forskjellige tjenester som steam, nordicmafia, nettby, catch gamer osv...(jeg hadde ikke trykket på glemt passord på noen av tjenestene) Jeg sjekket meldingene og det stod: "IP-Adressen som ble registrert ved bruk av denne funksjonen er: 90.149.41.120" derfor søkte jeg på denne ip-adressen og kom fram til denne siden.

En uke tidligere hadde jeg i klart å bli lurt til å gi passordet mitt på steam til en fremmed som kom fra Sverige, og han som er nevnt på ip-adresse siden over er også svensk og spiller et spill mann må ha steam for å spille. Derfor tror jeg det kan være han siden mange andre av vennene jeg hadde på steam etter å ha fått brukeren tilbake hadde også mistet eller blitt lurt til å gi passordet vekk til samme fyr. Går det an å anmelde denne mannen eller å stoppe han fra å hacke seg innpå andres brukere på både steam og hotmail?

Takker UTROLIG mye for svar :!: fordi jeg er VELDIG irritert etter å ha fått brukeren min i steam og i hotmail, som er veldig viktige og private, hacket :hrm: ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan greide du å bli lurt av han?

Var VELDIG dum og hadde samtidig dårlig tid :( (Han sa han kunne skaffe meg gratis spill på steam...)

Men uansett, noen som vet hva jeg burde gjøre, er sikker på at han kommer til å hacke meg igjen :no:

Lenke til kommentar
Hvordan greide du å bli lurt av han?

Var VELDIG dum og hadde samtidig dårlig tid :( (Han sa han kunne skaffe meg gratis spill på steam...)

Men uansett, noen som vet hva jeg burde gjøre, er sikker på at han kommer til å hacke meg igjen :no:

Skifte passord?

Lenke til kommentar

Tullball! Så klart kan han anmelde han for forfalskning og svindel, men om det i det hele tatt vil bli noe straff ut av det hele tviler jeg på.

Ta det heller som en lærepenge; stol aldri på noen som skal gi deg noe gratis. Personlig synes jeg du fortjener det, siden du faktisk ble fristet til å få gratis spill på Steam. Du vet at du stjeler?

Lenke til kommentar
Tullball! Så klart kan han anmelde han for forfalskning og svindel, men om det i det hele tatt vil bli noe straff ut av det hele tviler jeg på.

Ta det heller som en lærepenge; stol aldri på noen som skal gi deg noe gratis. Personlig synes jeg du fortjener det, siden du faktisk ble fristet til å få gratis spill på Steam. Du vet at du stjeler?

Er jo fullt mulig å få spill andre har kjøpt til deg f eks ;) .

Lenke til kommentar

Ja har byttet passord og vet det var dumt gjort av meg, men jeg gidde ikke passordet til hotmail-en og msn-en min og han har klart å finne ut det passordet uten at jeg har sagt det. Derfor tror jeg at han lett kan få tak i det nye passordet jeg har skiftet til på hotmail og msn... Hva kan jeg gjøre for at han ikke skal få tak i passordet på nytt er det egentlige problemet mitt...

Lenke til kommentar

Rens også pc'en din med diverse antivirus- og spywareprogrammer.

Selv lager jeg alle passordene mine på denne måten:

Jeg tar ett lett ord jeg kan huske, for eksempel "strikkelue", og bytter ut e med 3, i med 1, o med 0 osv.

strikkelue blir da: 5tr1kk3lu3

Spytt inn med store bokstaver her og der også, for eksempel annenhver bokstav skal være stor bokstav.

Forskjellig passord på hver tjeneste.

For å klare å huske alt kan du bruke og gjøre om ord som har noe med tjenesten å gjøre, for eksempel nettbankpassordet kan være pengerpåbok (p3Ng3RpÅb0K), steam kan være spilletjeneste (5p1Ll3Tj3N35t3).

HER er en tjeneste som sier deg hvor sterkt passordet er (høyre side), og en passordgenerator (venstre side).

Mitt 5tr1kk3lu3 er medium, mens 5p1Ll3Tj3N35t3 scorer best.

(bare for å ha sagt det, ingen av mine eksempler har jeg brukt selv noe sted ;) )

Endret av jale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...