geir_ Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hei Har et Olympus E-520 som jeg lurer på å kjøpe ekstern blits til. Pga at jeg tar lite bilder innendørs har jeg ikke lyst til å bruke mange kronene på blits nå. Ser at f.eks. dealextreme.com har blits til ca 190 kr. Er dette brukbart til noe som helst? Har også funnet metz blits i Norge til ca 700 (regner med denne er en del bedre). Hva skal jeg se etter når jeg handler blits? Vil denne fungere greit http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...aspx?plid=34190 ? Og hva er forskjellen på denne og en som "snakker" med kameraet? Mange spørsmål dette her, men er nybegynner så håper noen kan oppklare litt:) Lenke til kommentar
saccosekk Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Dealxtreme har mange morsomme gadgets, men jeg ville aldri anbefalt å kjøpe noe seriøst kamerautstyr derifra, da kvaliteten på produktene er som oftest ytterst tvilsom. Er du uheldig kan det kanskje ende med at du skader blitsskoen på kameraet ditt. Metz er et rimelig kjent firma, i hvert fall mer reputabelt enn det du får fra Dealxtreme. Fotovideo er også en gjennomført seriøs aktør som du kan handle fra uten baktanker, og oppstår det problemer med produktet vil de være tusen ganger mer behjelpelige enn det DX er kjent for å være. Kundeservicen der er horribel, og tviler egentlig på at de har like bra garantiordninger som i Norge. Å "snakke" med kameraet i dette tilfellet tror jeg vil innebære at blitzen kan få innstillinger fra kameraets lysmåler slik at du ikke må fikle med manuelle innstillinger, men jeg er langt i fra noen blitzekspert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå